P-51 'Strega'

en voor het gewicht van je 2 gelamineerde schotten heb je het ganse stuk uit piepschuim. Maar ik had precies begrepen dat ik dat hier niet mag verkondigen.

Ik geloof dat Gerard_nl de vorm van de neus van de P51 op pag. 15 toch nog niet helemaal goed bekeken heeft . . . :nooo:

Kun je dat snijden? Lijkt me stug. :?

Uit schuim schuren wel, maar dan schuur ik liever een blok van laagjes 8mm balsa oid.; heb je mooi houvast
aan de lijmnaadjes! :D

Maar goed, ik zou me er verder niet mee bemoeien. :wink:

(Vechten tegen de bierkaai . . . :cry: )

jan

tja, of je neemt 2 van de grote schotten en snijd dan he, en dan hoef je nog maar minimaal het piep in model te brengen, zo moeilijk is het toch niet jan ?

nee zo lekker pielen en schuren om dan uiteindelijk een mislukt hoopje balsa weg te gooien :D

Niet om je over te halen Jan, maar ik denk dat een piepschuim kapje lichter en sneller/eenvoudiger te maken is. :)
Aan de vorm te zien is dit overigens prima te snijden.
Maar het is jouw Strega, dus je moet doen wat jij mooi/leuk/etc vind. ;)

En trouwens na het lamineren met weefsel en epoxy ziet niemand dat jij piepschuim hebt gebruikt hoor. Of je doet lost foam...heb je helemaal geen piepschuim meer. ;)

of je neemt 2 van de grote schotten (??? (jb)) en snijd dan he, en dan hoef je nog maar minimaal het piep in model te brengen

Tja . . . :?

Ik zag het al niet, maar nu zie ik maar dan dus ook helemaaaaaaaaaaaaaal geen voordelen meer van schuim boven balsa. :nooo:

QED :!:

jan

hahaha jan is loosing it ! :D te veel balsa stof binnen gebkregen :wink:

gewoon doen wat je zelf wilt jan, en zorgen dat dat ding afkomt, je bent erg goed op weg.

(opstekers horen er ook bij he :wink: )

Heej...loop ik hier voorzichtig enkele voordelen te noemen...Jan zijn keuze voor balsa te respecteren...en dan lees ik dit 'schuim...:rolling:' :nooo:

Wacht maar tot je een keer voor het eerst met schuim gewerkt hebt. Je begrijpt dat je je volledig belachelijk maakt als je dan nog moet toegeven dat het toch wel enkele voordelen heeft he.
devil.gif

Maar genoeg over schuim ;) Ik hoop dat je meer succes hebt met het tweede kapje. :yes:

Okay, okay, sorry, dat :rolling: was iets te.

En uiteraard begrijp ik voor sommige toepassingen de voordelen van schuim ook wel (bv. voor een romp zoals Jonathan die aan het maken is).

Maar voor een simpel ding als die Mustang, ook het kapje: ik zie het werkelijk niet. :nooo:

Maar ik laat me graag overtuigen, hoor. :D

Ander draadje beginnen op het bouwtips forum oid.?

Balsa vs. foam: The final battle!

jan

Of misschien moet het ook wel anders heten; niet 'battle' . . . :nooo:

Klinkt iets teveel gelijkhebberig. :yes:

'Voor en nadelen van schuim en balsa'.

Zoiets. :?

jan

Ok, verder met het good old balsa.
Nemen we nog een :evil: op toch? Jan? :celebrate: :proost:

[En dat spul is beter in een glazen glas dan in plastic]

En ja hoor, als vliegen op de stroop zijn ze afgestoven op het andere draadje en zijn daar nu lyrisch aan het zwijmelen over schuim...(
yawnee.gif
). Dat gepiep zijn we dus kwijt...
icon_waveyA.gif
.
Mooi zo, dan kan er hier tenminste weer rustig worden doorgebouwd aan een Strega (
151.gif
).

Tussen al dat gezwets door moet daar volgens mij toch stilletjes aan een nieuw balsa kapje zijn gemaakt :roll:

Stevo

Jan !

Jaap hier ! :wink:
Al enkele weken volg ik onregelmatig dit zeer spannende draadje over je Strega :D .

Hier is het strijden van een echte bouwer te volgen, compleet met dilemma's, oplossingen, vraagtekens en (dus ook) drama.

Humor gelukkig ook heeeeeel veel :lol:

Ik was even bang dat andere besognes het tempo zouden drukken, maar dat valt gelukkig mee. Volhouden dus :!:

Het ziet er erg mooi uit.

Slim om de discussie over schuim versus balsa ergens anders te parkeren. Elk heeft zijn voor- en nadelen lijkt mij, maar vooral ook zijn eigen geneugten / onhebbelijkheden tijdens het bouwen en vliegen.

Gelukkig is dat hier nu :offtopic:

Graag dus weer snel over tot het ambachtelijk bouwen.
Compleet met weegschaal aub :roll:

Groeten : de vader van neef Joost

De oplettende lezers zullen gemerkt hebben dat hier sprake is van een 'as' die het hele land covered!

:evil:

U bent gewaarschuwd!

( :wink: )

jan

Na alle hectiek van gisteren (hetgeen toch bijna ontaardde in :agrue: ) kunnen we nu weer over tot de orde van de dag.

Gisteravond begonnen met het opruimen van de hobbykamer (uche uche).

Daar gaan we vanavond mee verder (het begint haast op een weblog te lijken . . . :roll: ).

Wel is er ander nieuws. Tenminste . . .

Als 'ie af is moeten natuurlijk wel de juiste kleuren er op (hoe heb jij dat gedaan, Appie?).

Mail naar Team Strega.

Hello! (Laurie?)

I am building a RC Strega and I want it to be scale!

Can you provide me with the numbers / codes ( RAL? NCS? ) of the colours that were used?

(The red, the blue and may be even the white (or is the white just plain, ordinary white?)

Thanks!

Kind regards,

jan brilman

Antwoord van Laurie :P

-----Original Message-----
From: StregaXX7@aol.com [mailto:StregaXX7@aol.com]
Sent: Wednesday, September 22, 2004 5:00 PM
To: Brilman, HJ
Subject: Re: colors of the Strega

I will ask his paint guy. I have no idea!

Regards,

Laurie
Team Strega

Weeeeeeeeeken later.

Hi Laurie!

Any knews on the color numbers / codes from Strega yet?

Thanks!

jan brilman

Antwoord van Laurie! :D

No answer yet from the paint guy. I will ask again!

Laurie
Team Strega

Kortom, dat schiet niet erg op . . . :nooo:

Ik zal jullie de mails mbt. het verzoek om tekeningen, achtergrondinformatie etc. besparen.
Heeft overigens (ook :roll: ) niks opgeleverd . . . :?

Heb nog geen kans gezien om nieuw hout te halen. :cry:

jan

@Gerard_nl!

Het plan is paintbrushen; dat is een techniek die ik graag wil leren.

Lijkt me geweldig! :D

De basiskleuren (wit, rood en blauw) kunnen dan dus gespoten worden.

En ik heb contact met een firma http://www.redpegasusdecals.com/ om alles wat op die romp staat als decals te maken.

Hello Jan,

I havent forgotten you. This is a busy summer for me. I am still considering your decals. I have most of Taichi's drawings but guess which one I dont have? Wonderful work. I use them when I dont know the detail of a particular area and check my work against his.

I havent had a chance to size up Strega to 1/10 yet to get a better idea.
I really dont want to take on any new projects until I have finished what I have already commited to at this moment and the E.D. Weiner series are done. Late this year sometime.

Funny that you say you fly electrics. I was recently given some R/C electric planes along with transmitter, servos, engines, etc. and I have just started looking at them. I dont know much about electrics. I grew up flying U/C stunt & combat.

Keep in touch. Blue skies.

Keith Davidson

Hij zegt geen nee, maar heeft nog geen tijd . . . :?

Maar goed, voorlopig is het dus ook nog niet zover . . . :nooo:

(Gaat wel een BAK geld kosten, ben ik bang 8O )

jan

Back