P-51 'Strega'

Ik heb personelijk 3 verfpistolen
1 kleine bovenkelk 1 grote bovenkelk en 1 hele grote onderkelk die ik gebruik voor primer

Iets van plastic in de tuin: zou iets kunnen zijn . . .

Je zou eigenlijk een basis-frame van een oude bungalowtent oid. moeten hebben, en daar plastic aan vastplakken. :confused:

Oud tafeltje erin, en blazen maar! :D

jan.

Als je het een beetje uitmikt met het weer is een tent niet nodig :cool:

full

gr.

Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik deed het gewoon in een partytent met wij zeilen er omheen.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Houd wel rekening met de temperatuur
spuit je bij een graad of 15 en vochtig weer heb je kans op een vreselijk slecht resultaat
het moet minimaal 20 graden zijn
en nadrogen het liefst bij 25 a 30 graden

Ik zit zomaar eens naar oude draadjes te kijken.
En ik vroeg me af hoe de stand van zaken nu is.
Wanneer gaan je weer verder Jan?

Goeie vraag, Bertus!

Ik zie hem nog wel eens hangen aan het plafond en dan denk ik: eigenlijk zou ik etc.etc.

Moet maar eens op zoek naar een autospuiter hier in de buurt . . .

Wie weet!

jan.

Tssssss, een met zo veel geduld en liefde gebouwd model hangt zomaar ergens een beetje vergeten aan een plafond?

cry(2).gif
cry.gif
cry.gif
cry(2).gif

Ik vond het juist zo'n levendig draadje.
Duss kom op Jan haalt hem weer eens voor de dag.

Toen ik de Strega bij je in het bouwhok zag hangen, leek de kist al knap strak :D.
Het is een compact kistje. Met autospuiten breng je vermoedelijk al gauw te veel gewicht aan? Je zou met een Humbrol spuitje en Humbrol enamel, correct verdund, al hele goeie resultaten kunnen halen. Aangezien je toch voor elektrisch gaat, is dat duurzaam genoeg?

Mijn broertje haalde met vroeger met zijn Airfix kits ed verbluffend goede resultaten door verdund, met marter-penseel, in meerdere lagen een prachtig strak oppervlak te realiseren.
Gr Bas

Er is al vaak opgemerkt dat airbrushen voor zo'n model niet handig is. :nooo:

Dat klopt (heb ik nu ook ervaren). :oops:

Kwast: zou ook nog kunnen, dan heb je geen spuitkabine nodig. :p

Moeite van het proberen waard. :yes:

(Marterharen penseel heb ik. :cool:)

jan.

Er is al vaak opgemerkt dat airbrushen voor zo'n model niet handig is. :nooo:

Dat klopt (heb ik nu ook ervaren). :oops:

Kwast: zou ook nog kunnen, dan heb je geen spuitkabine nodig. :p

Moeite van het proberen waard. :yes:

(Marterharen penseel heb ik. :cool:)

jan.

Jan,

Airbrushen is gewoon the way to go !

Ik heb nul ervaring en heb in een avondje een mooi reslutaat bekomen op een foamie vliegtuig. Die vlammen op de vleugel zijn mijn werk:cool:

pict0022yi.jpg

Doen!

Kwasten zijn bepaalde mensen die we niet kunnen uitstaan! met of zonder haar.

Stevo

Ha die Stevo!

Leuk dat je er ook weer bent, maar zo begint het gedonder gelijk weer.

Airbrushen kan ik niet thuis, ik heb geen spuitcabine beschikbaar en buiten lijkt me geen optie.

De kwast lijkt me geen gek idee.

Ga ik eerdaags (zal nog wel even duren) proberen.

jan.

Ha die Stevo!

Leuk dat je er ook weer bent, maar zo begint het gedonder gelijk weer.

Airbrushen kan ik niet thuis, ik heb geen spuitcabine beschikbaar en buiten lijkt me geen optie.

Alle vlammen zijn in de keuken gedaan en daarmee bedoel ik niet het fornuis (achteraan de foto)! Met een goeie dosering kan je gelijk waar airbrushen (en mijn vriendin is hééééééél streng) wanneer het op troep aankomt:D

En aan mijn airbrushset zal het ook niet liggen want dat is gewoon tjakamakarommel van 80 Euro voor de compressor + 2 airbrushes en de rest van de reutemeteut.

Gebruik acryl op waterbasis (vb merk Golden is degelijk), veeg je af met een vochtige doek zonder chemicus te moeten zijn. Airbrush kun je gewoon afwassen met water.

Hey niemand zei dat het gemakkelijk was hé, dus af en toe moet er gedonder zijn.

Ik zeg doen

Stevo

Ik zou eerlijk gezegd dat schilderen/verven/spuiten gewoon overslaan ;). Daar is al zo veel over gepasseerd in dit draadje. Soms is het goed dat es even achter te laten en door te gaan met andere dingen.

Bijvoorbeeld afbouwen en vliegen, spuiten kan later altijd nog wel eens.

Freek

Ik zou eerlijk gezegd dat schilderen/verven/spuiten gewoon overslaan ;). Daar is al zo veel over gepasseerd in dit draadje. Soms is het goed dat es even achter te laten en door te gaan met andere dingen.

Bijvoorbeeld afbouwen en vliegen, spuiten kan later altijd nog wel eens.

Freek

Gemodereerd antwoord om gewoon te zeggen dat jan mag voortmaken;)

Feit :

Sedert de start van dit draadje zijn 4 dictators verdreven en gestorven

Zijn landen opgehouden te bestaan (en daar hoort Belgium niet bij voor de goeie orde)

Ben ik gescheiden en opnieuw gaan samenwonen met dito huisje tuintje

Is mijn dochter van 0 naar 8 jaar gegaan

Stevo :-)

Back