Collegae!
Tja . . . ik moet het nu toch maar eens vertellen . . .
1.
Als je met Profili werkt, moet je goed opletten bij de optie 'trapezoide of elliptisch'.
Als die nog blauw is en je scrolt naar beneden, dan wijzigt de waarde . . . En zo heb ik Tom een file gestuurd met de ribbetjes voor het stabilo, waarbij de keuze dus 'elliptisch' was . . . (da's ook duidelijk te zien op één van de foto's (de print) op pagina 35).
Kreun! :schrik:
Gelukkig was Tom zo vriendelijk om een paar extra plankjes met ribbetjes te sturen, zodat ik met kunst en vliegwerk de zaak toch nog redelijk strak gekregen heb.
2.
Ook is de ondersteuning zoals ik die geplaatst heb (de drie balkjes) totaal onvoldoende: de zaak is helemaal doorgezakt! 8O
Maar omdat het als één geheel is gebouwd, is het voorste deel gelukkig evenzeer doorgezakt

, zoadat het geheel er netjes uitziet. 8)
(Het scharniert natuurlijk wel iets minder mooi :? )
Maar niet getreurd, het gaat om het eindresultaat, en we naderen de finish (althans, wat het stabilo betreft :? )
Kleine stripjes in de openingen voor de scharnieren.
Netjes afschuren . . .
Mooi!
Achteraf weet ik dat ik nu de zijkantjes (afsluitribben?) tegen de tippen had moeten plaatsen :?
Jazeker! Daar komen ze . . .
Eerst te groot afgetekend . . .
Ik dacht even: om de zaak bij het schuren mooi te fixeren gebruik ik koperen buisjes.
Nou, dat kun je vergeten . . .
Ik kreeg de zaak niet in elkaar geschoven. :nooo:
Dan maar met de beoogde scharniertjes.
Pompidom . . .
Neuslijst in profiel geschuurd.
Tada!
Nu nog die afsluitribjes er op (moet de zaak dus eerst weer uit elkaar :evil: ), en dan is het stabilo zo ongeveer klaar (qua ruwbouw dan, tenminste :wink: ).
Ik denk dat we voor de Kerst nog wel aan een nieuw deelproject toekomen! :wink:
jan.