Na een seizoen aanmodderen zijn de ARPRO's op de plank beland en nog maar zelden op het water geweest.
Deze zomer wat aan het prutsen geweest en er een 3654-1600Kv buitenloper ingezet op een watergekoeld spant en twee oudere 3S Lipo's gekoppeld tot 6S.
De regelaar is een Flycolor 120A en er zit momenteel een 42 mm metaalprop met smalle bladen achter.
Zoals je kunt zien passen beide lipo's niet tegen de vloedkanaalwand , zonder het zwaartepunt teveel naar voren te schuiven dus ligt er eentje rechts van de schroefaskoker.
Testruns laten een zeer snelle boot zien die, ondanks het hogere gewicht, dusdanig vrij loopt, dat flips op de loer liggen.
Gelukkig werkt het vloedkanaal, ondanks meer gewicht rechts van de as, nog steeds, maar duurt het erg lang voor de boot terugkantelt, geen probleem, ik vaar er geen wedstrijden mee.
De buitenloper is behoorlijk efficient, met als gevolg een lange vaartijd, hoe lang moet ik nog timen, leeggevaren heb ik de 3300mAh Lipo's nog nooit, want er was elke testrun wel iets dat de boel afkapte; 1) een ontvanger die het signaal kwrijtraakt als de antenne langere tijd onder water ligt, de regelaar begint dan te piepen dat 'ie geen signaal krijgt en schakelt af, dooie boot.
2) Een slang aan de regelaar die een minuscuul lekje heeft ontwikkeld doordat de nippel tegen het motorspant klapte bij een flip, water in de boot die de ontvanger liet uitvallen, dooie boot.
3) een stuurfout waarna de boot de beschoeiing raakt, neus beschadigd en alle zware dingen een stuk naar voren geschoven ondanks de klittenband, dat vaart beroerd, ook was de can van de buitenloper naar voren geschoven waarbij de as uit de koppeling was getrokken, dooie boot.
Morgen is het mooi weer, nog maar eens testen op ruimer water en een stopwatch mee.
Groeten, Jan.