P51 Mustang; heeft gevlogen

Hallo,

Na een tijdje zoeken in het eigenlijk ontelbare aantal vliegentuigen wat je zelfkan bouwen, ben ik vandaag begonnen aan de bouw van mijn tweede zelfbouw vliegtuig: een P51 Mustang met een spanwijdte van zo uit mijn hoofd 90cm. Hij wordt gebouwd uit 6MM depron. Afhangelijk van gewicht komt er hoogstwaarschijnlijk de volgende setup in;

Motor: 1400KV borstelloze motor - 343gr. stuwkracht met een 8*4 prop.
Regelaar: 12A FLy borstelloze regelaar
Servo's: 3x 9gram Micro servo's - 1,6kg/cm stelkracht
Accu: 2S 20C 1000MHA HiModels lipo

Foto's:

Mezelf kennende zullen er binnenkort als snel een paar updates zijn.

Groetjes,
Maurits

Niks is CNC gesneden, het is gewoon met een scherp breekmes (Stanley), wat fijnschuurpapier en een liniaal gedaan :wink:
Kan depron eigenlijk wel CNC gesneden worden dan? Ik dacht dat ze dit alleen met alluminium deden.

Ik ga hem in 3 kanalen [rolroeren en hoogteroer] uitvoeren, omdat ik nog niet veel ervaring heb met jachtvliegtuigen. Maar ik ben nu bezig aan het hoogteroer, maar omdat dit vliegtuig eigenlijk nog maar een concept is, weet ik niet precies hoe groot ik het hoogteroer moet maken. De bouw van het vliegtuig doe ik dus ook vanaf foto's, en op de computer gemaakte tekeningen [CAD o.i.d, zie eerste foto, linksboven op tafel] . De laatste foto is van hoe ik het in gedachte had [de potloodstreep]:

Is dit groot genoeg? Te groot/klein, hoe groot moet het dan zijn?

Alvast bedankt,
Maurits

Ik ben ook benieuwd, spuiten? Ik vind het er erg strak uitzien en je maakt me helemaal enthousiast wand ik vind dit echt een super mooi vliegtuig! succes!

Matthijs

je bent weer lekker bezig :D
mischien een keer schanieren maken met tape?? ziet er denk ik zat beter uit als met schaniertjes (geen ruimte ertussen)

waar heb je de tekeningen weg?

De tekeningen komen van www.rcgroups.com . Ik lijm het depron met een lijmpistool.
Misschien klinkt het raar, maar ik vind het tape niet echt betrouwbaar. In ieder geval niet bij een kist van dit formaat.

toch altijd weer die tape discussie... ik gebruik tape op kisten 5x dit formaat dus dat is echt geen probleem. Gewoon goede tape gebruiken :) Glasvezel tape vertrouw ik nog op een 10kg 2.5m kist :)

waarom bou je hem niet in 3mm depron ?
6mm lojkt me erg zwaar voor die spanwijdte

Depron lijm Ik met Bruislijm en bij kleine modelle filamentband als scharnier. :wink:

Filamentband is belastbaar tot 70 kg :lol: en plakt heel goed op depron en laat niet meer los.

Mvg Johan

Gerard_nl zei:

Omdat ik niet zo zeer op het gewicht let, maar liever voor stevigheid ga. Zoals het staartgedeelte is dan wel erg dun met 3MM.
Als het vliegtuig wat zwaarder is, is het niet erg. Des te meer wind kan hij hebben.

Maurits zei:
Gerard_nl zei:

Omdat ik niet zo zeer op het gewicht let, maar liever voor stevigheid ga. Zoals het staartgedeelte is dan wel erg dun met 3MM.
Als het vliegtuig wat zwaarder is, is het niet erg. Des te meer wind kan hij hebben.

Beter is het op gewicht te letten.
Als hij te zwaar word vliegt ie niet. :oops:

Mvg Johan

Back