P51 Mustang; heeft gevlogen

Dat is het hem juist bdoets, er was geen gat voor de uitgang. Misschien dat het daaraan lag, de lucht kon niet weg.
Het is in ieder geval prachtig vliegweer hier, dus ik heb de hele dag om te testen :)

Groetjes,
Maurits

Maurits zei:
Dat is het hem juist bdoets, er was geen gat voor de uitgang. Misschien dat het daaraan lag, de lucht kon niet weg.
Nou, dat zal in elk geval geen reden zijn voor het trillen. Heb je die as nog gecheckt?
Bart

Sorry Bdoets, ik ben wat onduidelijk geweest. De as is niet krom o.i.d en zit nog recht, maar ik bedoel meer dat hij in de lucht vliegt alsof hij turbulentie heeft. Ik heb net nog een accu leeggevlogen en dat ging al beter dan gisteren :) Nog wat aan het karakter wennen van dit vliegtuig en wat afstellen en het komt wel goed denk ik :) Ik zal straks even een video maken, als jullie dat willen natuurlijk :wink:

De vleugel is dus een hol profiel en dat is zonder versterking te zwak en een profiel voor langzaam vliegen.
De staart is wat klein en zit misschien in de turbulentie van de vleugels waardoor hij wat kan zwabberen.
Die lucht inlaat aan de onderkant doet daar ook geen goed aan.
Volgende Mustang zou ik van 3mm maken maar dan met een volledige symetrische profiel vleugel. :)
Daar kan je ook langzaam maar tevens ook sneller mee vliegen. :wink:
http://www.stechflug.com/assets/s2dmain.html?http://www.stechflug.com/50296894d10aad401/index.html

Sorry voor de slechte beeldkwaliteit, maar het is een impressie. Het was zowieso al lastig filmen doordat het licht erg scherp was en de lucht erg helder. Het vliegen zelf gaat steeds beter en het lijkt er zelfs op dat het ''turbulenteren'' minder wordt, of het moet aan mij liggen :lol: Naja hier is hij dan (hoop niet dat de muziek stoort, maar een geruisloosfilmpje is ook niks)

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegt goed maar redelijk snel en behoorlijk stabiel.
Was hij makkelijk te landen?
Voor je 2e vliegtuig niet slecht. :wink:
Waar heb je de tekening vandaan welk draadje welke pag want RC groups is zo groot. :?

Het lijkt me dat het mogelijk moet zijn om de vleugel dubbel te maken, een vlakke plaat eronder plakken (ev. van 3 mm., paar ribbetjes ertussen). Dan kan daar meteen ook een carbon ligger tussen en dan krijg je een boel meer sterkte, plus een beter profiel (lagere stall denk ik). Wel een (lichte) manier bedenken om de ligger in het midden een V-stelling te geven.
Bart

cdrom flyer zei:
Vliegt goed maar redelijk snel en behoorlijk stabiel.
Was hij makkelijk te landen?
Voor je 2e vliegtuig niet slecht. :wink:
Waar heb je de tekening vandaan welk draadje welke pag want RC groups is zo groot. :?

Het landen van de kist viel heel erg mee. Ik kan hem eigenlijk gewoon langzaam in het gras neer laten glijden. Hij is inderdaad redelijk snel en dat was waarschijnlijk nog niet eens op vol vermogen. Ik heb ook 350 gram stuwkracht op een gewicht van 350gram. Ik heb een vliegtijd gehaald van 17min. met redelijk normaal vliegen en dat met een 1000MHA lipo :)

bdoets zei:
Het lijkt me dat het mogelijk moet zijn om de vleugel dubbel te maken, een vlakke plaat eronder plakken (ev. van 3 mm., paar ribbetjes ertussen). Dan kan daar meteen ook een carbon ligger tussen en dan krijg je een boel meer sterkte, plus een beter profiel (lagere stall denk ik). Wel een (lichte) manier bedenken om de ligger in het midden een V-stelling te geven.
Bart

Daarom dit linkje een paar reacties terug.
Even naar beneden scrollen en de vleugel pics aan clicken.
http://www.stechflug.com/assets/s2dmain.html?http://www.stechflug.com/50296894d10aad401/index.html
Carbon ligger is niet nodig tenzij de vleugel erg dun is en er flink gestunt dient te worden. :wink:
Zo een vleugel is zelf al sterk en de ligger is alleen om de vleugeldelen op afstand te houden en niet te laten schuiven t.o.v.elkaar.
Natuurlijk kan je ook ribben toevoegen.
Ik heb een vleugel met vlakke onder kant en met Vstelling.
Gewoon rechte vleugel gemaakt en in het midden tussen twee dikke ribben door gesneden.
Daarna pasvlakken af schuinen voor voldoende V stelling en weer aan elkaar lijmen met constructie lijm en met plakband fixeren. :)
En zo kan het ook maar dan 2 aparte vleugels tegen elkaar lijmen.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60607&highlight=

Omdat hij erg! goed vliegt, kan ik het brandstof idee niet loslaten :lol: Gister nog gevlogen en je kan ook erg langzaam vliegen, maar ook snel. Het trillen is weg, dit was ook alleen op de dag met redelijk wat wind en achter een dijk. Denk dus dat de dijk voor een hoop turbulentie heeft gezorgd, want daar kwam de wind ook vandaan.

Zou deze kist eventueel uitvoerbaar zijn in een brandstof versie met dezelfde schaal? Spanw. 90CM. Wat voor motor zou hier dan in moeten e.d? Zelf dacht ik aan 1PK = 2,6CC, maar weet totaal niet of dit zal lukken. Wel met vol-vleugel profiel natuurlijk.

1PK = 2,6CC
Waar haal je die wijsheid vandaan?
2.6 cc zou zeker voldoende zijn maar daar komt geen 1PK(=736W) uit en dat is ook niet nodig. :wink: :)
Maar dat brandstof idee is best mogelijk maar dan moet je even in andere onderwerpen zoeken naar info.

Klopt sorry, maar ik bedoelde het zo van; die 2,6CC motor heeft 1Pk :wink:
Ik zat eigenlijk ook verkeerd te kijken want hij had uit m'n hoofd 0,41 PK :lol:

fonziebear zei:
Misschien als ik tijd heb ook eens wat mee doen. heb gelukkig een cnc frees en bergen depron 3 en 6mm
waar haal je 3mm depron??? ik kan het daar nergens in de buurt vinden maar ik sta daar op de camping. pleas pb me a adress :lol:

Maurits zei:
Ik haal het in dezelfde modelbouwzaak als dat ik mijn 6MM depron haal :lol:
quartel in zwolle had geen depron meer. ik kan eventueel de vleugels ook wel bekleden met ander spul :D
6mm heb ik wel al.

Back