Goeden Avond.
Ik ben weer thuis en kan nu ook uitgebreid reageren.
@ SRS.
Ik neem je welgemeende excuus graag aan.
Ik begrijp ook jouw standpunt en respecteer ook jouw mening.
Je hoeft je voorgaande postings ook niet te veranderen, waarom ook, het is tenslotte jouw mening.
Ik voelde me gisteren echt „aangevallen“ en begreep eigenlijk niet waarom.
Nogmaals, ik heb het echt goed overlegd wat ik hier doe.
De Pace FX is geen speelgoed, dat snap ik drommels goed.
Ik ga ook niet onverantwoord vliegen; als ik er nog niet klaar voor ben, dan wordt er niet gevlogen. Punt.
Ik zelf denk dat ik in 2 – 2.5 jaar wel zo ver ben en de Pace kan vliegen (en landen!).
Natuurlijk kann ik de Pace niet vanaf het begin helemaal aan z’n maximale grenz vliegen, maar dat komt dan wel in de loop der jaren die ik met dit model hoop te kunnen genieten.
Daarvoor is zo’n model ook gemaakt vind ik.
Niet voor 1 zomer, maar voor een jaar of 10 en langer.
Zo denk ik er over.
Ik weet nu ook wel wat je bedoeld.
Ook ik heb hier langer over lopen nadenken.
„Fietsen leer je op een oude fiets“ zegt het spreekwoord en zo is het ook.
M’n eerste auto was een oude kever.. krassen en deuken, maar ik heb er wel mee leren rijden.
Dat ging ook door m’n hoofd toen ik de eerste (van vele) emails aan Daniel Lesky had gestuurd.
Ik zou hiermee heel graag „de strijdbijl“ willen begraven en weer terug naar de zakelijke dingen willen gaan.
Ook mede door jouw reactie will ik dan toch verder hier in het forum actief blijven.
Ik voel me er ook echt thuis, en dat na korte tijd.
Bij deze dan de symbolische „streep eronder“
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@ Gerben.
Bedankt voor de tips.
Ook ik probeer zo min mogelijk verschillende componenten te gebruiken vanwege een mogelijke fout of storing.
De HV servo's zijn natuurlijk een goede optie.
De NeuMotors bevallen mij eigenlijk ook heel goed, maar ik ga eerst maar eens met Reisenauer kletsen.
Ik heb van hem en zijn Firma al heel veel goeds gehoord.
Alvast bedankt voor je hulp en raad. Ik kom er graag nog eens op terug.
@ Alpha21
Ik heb ook aan een startwagen gedacht, en zo zal ik ook wel de eerste paar keren starten, al is het alleen maar dat ik m'n beide handen op de knuppels heb.
We hebben bij ons op de club zo'n wagentje van Robbe.
Grappig ding, ik heb er ook als eens mijn Epsilon Competition mee gestart.
Het liefste is en blijft voor mij toch een handstart.
Ik ben daardoor onafhankelijker en hoef geen startwagen mee te slepen.
Bovendien vind ik het gewoon mooier zo'n grote zwever met de hand te starten.
Als groot pluspunt vind ik een wagenstart wel veel veiliger omdat je meer tijd hebt om te reageren, en dat ook sneller kunt
Hier is een video van een aandrijving in een Pace FXE zoals ik het qua kracht het liefst zou willen hebben.
De aandrijving bestaat uit volgende componenten:
Antrieb Strecker (330.20.14 10p)+Reisenauer(6:1) an 12S4000er LS 23x12
Pace FXE op RCMovie.de
@ Maarten
Ja, deze ervaring heb ik intussen ook kunnen maken.
De Salto vliegt veel rustiger als mijn Epsilon.
Een beetje wind maakt een zwever met bijna 20 kilo niet zo veel uit.
Wel is het landen behoorlijk moeilijk met zo'n kist.
Het gewicht en de 7 meter zijn niet zo eenvoudig te landen.
Daarmee had ik in het begin ook moeite met m'n Epsilon.
Van 2,6 meter en 1,6kg naar 3,5 meter en 3,3kg.
Dat was voor mij toch wel een behoorlijk voelbaar verschil.
Intussen ben ik er al aan gewend en land ik de Epsilon ook al heel goed in een bepaald "doelgebied".
Ik ga zeker de opbouw en de eerste vluchten met een paar ervaren mensen uit de club doen.
Ook tijdens de AVA bouw had ik wel eens vaker een deel mee naar de vliegplaats genomen en om raad gevraagd.
@ Berrie
Bedankt voor de info.
Dit model wat jij beschrijft is van Robert Deutschmann.
Ik heb hem hier in Zwitserland al zien vliegen.
Wel heeft ie hem bijna helemaal in de gort gevlogen tijdens een "show"
3 van de 4 vleugeldelen waren tot stof overgegaan toen hij een boom landing had gemaakt. De romp is nagenoeg heel gebleven en de Pace Competition vliegt (geloof ik) alweer.
Hier is nog zijn bouwbericht van de Pace Competition
Zo, het is weer een aardige lap tekst geworden.
Ik hoop dat het nu alleen nog maar om de Pace FX en de componenten gaat die ik er graag in zou willen hebben.
De rest kunnen we graag met een privéberichtje doen.
Theoretisch kan iedere fabrikant een leuk stukje techniek maken, maar wat uiteindelijk telt is de ervaring die ermee gemaakt worden is.
Vooral de motorkeuze, klapschroef en vertraging is een hele wetenschap waar ik nog een heleboel van jullie kan leren.
Groetjes uit (het inmiddels zeer koude) Zwitserland,
Jordy