Echt leuk en bedankt voor je "leuke commentaar" SRS.
1. De Gulden bestaat al een hele tijd niet meer (wat ik toegegeven best wel jammer vind).
2. Ik geniet in mijn vrije tijd graag met mooie en af en toe ook dure dingetjes. Sorry, ik werk er hard genoeg voor, en daarom kan ik me ook wel eens wat speciaals veroorloven. Ook voor mij is €7500.- veel geld, maar waarom moet dat mij iemand vertellen die ik niet eens ken? Is het soms verboden mijn hard verdiende geld uit te geven aan een hobby? Heb je gezien op welke tijden ik het meest schrijf? meestal 's avonds laat, als ik thuis kom van m'n werk, en nee, ik ga niet 's middags naar m'n werk...
3. Mijn vrouw staat gelukkig 100% achter me (of voor me, hoe je het ook wilt noemen), dus laat ons dat toch een zorg zijn.
4. Ja, ik ben eerst sinds 17 maanden bezig met deze hobby. Mag ik dan niet gelijk een paar goede modellen vliegen? Waar ligt daar het probleem? Moet ik eerst 5 jaar lang een Cularis en een Epsilon vliegen? Dit jaar en volgend jaar heb ik een Epsilon en een AVA om mee te vliegen (en nog een FunCub, A1 Skyraider en een Cularis)? Is dat echt te veel? Wie bepaalt dat?
5. De Pace word eerst eind 2013 of misschien nog iets later geleverd. In 2 Jaar tijd heb ik nog een hele hoop meer ervaring. Waarom dus niet nu bestellen? De levertijd word niet korter, integendeel, die word steeds langer.
6. Op mijn Club ben nu ik al met een 7 Meter Salto aan het oefenen, weliswaar van een collega (start en landing heb ik nog niet gemaakt, dat is me nog teveel stress met zo'n grote kist, maar dat leer ik ook wel). Dus ik vraag nog een keer. Waar ligt het probleem?
7. Waarom moet ik voor jou geloofwaardig overkomen? Hallo, ik doe hier iets, dat noemt zich hobby en moet me ook plezier en vooral ontspanning geven. Dat doe ik voor me zelf (en indirect voor m'n familie). Dus waarom moet ik me tegenover jou verantwoorden?
8. Ik heb in mei/juni 2010 ontdekt dat dit eindelijk een hobby is waarmee ik een hele lange tijd mee bezig wil zijn. Ik investeer liever één keer in iets goeds (zie MC-32 in plaats van een IISI Cockpit met T8FG) in plaats van 10 keer in iets minder goeds. Dat doe ik al heel m'n leven en zo zal ik het ook in de toekomst doen. Maar ook dit hoef ik niet te verantwoorden tegenover jou.
Sorry SRS, misschien bergrijp ik jou commentaar niet helemaal, maar ik vat het als belediging op dat je (al) een oordeel over me velt terwijl je me niet eens kent.
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik weet waar ik mee bezig ben, maak je je daarover maar niet druk.
Ik heb dit draadje gemaakt om echte serieuze antwoorden te krijgen.
Het is me ook bekend dat er in 2 jaar tijd het een en ander kan veranderen, maar ik ga vooral voor de RC componenten die zich al een paar jaar als zeer goed hebben bewezen, bv. de Futaba S3150 Servo is zo'n voorbeeld.
Die is al lang op de markt en wordt nog steeds als een hele goede servo aangezien.
Om zulke RC componenten gaat het mij.
Ook een paar tips qua motor, stroomverzorging etc. zijn voor mij interessant, juist omdat ik nog niet zo lang bezig ben met het modelvliegen.
Theoretisch weet ik al een hele hoop. Wat me ontbreekt is een jaren lange ervaring en de omgang met zulke RC componenten.
Ik wil geen risico (spreek: veiligheid) en daarom heb ik dit draadje gemaakt.
Ik vind het jammer dat dit draadje nu voor mij echt verpest worden is.
Zo heb ik er geen plezier aan hier te schrijven als ik me iedere keer weer moet "verantwoorden" of "verdedigen"
Bij toeval (door google op zoek naar Epsilon bouwberichten) ben ik hier in dit Forum geland.
Ik vond juist de atmosfeer hier heel leuk, daarom ben ik hier (als Nederlander) in een Nederlands Forum "geland"
Ik zal dan vanaf nu alleen nog maar passief hier in dit forum lezen en me weer actiever op de andere (Duitse en Engelse) Foren bezig houden.
Sorry dat ik hier heb gestoord als beginneling en dat ik het zweefvliegen Forum een paar dagen met mijn draadje heb verstoord.
Wel zal ik nog als afsluiting van het AVA draadje nog een paar foto's en een videotje van de maiden maken
Bedankt aan alle andere mensen die me hier (en in de AVA Thread) hebben geholpen.
Jammer...
Groetjes,
Jordy
ps. Leven en leven laten... Dat bestond er 21 jaar geleden in Nederland nog voordat ik weg ging. (en de Gulden trouwens ook)