Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik wacht op 2 pakketjes van hobbycity....

De ene ligt sinds de 7e bij de douane, de andere sinds de 12e....
Alletwee van rond de 250 dollar, ik heb ze laten verlagen totdat ze net onder de 150 euro zaten, maar net gebeld met TNT, en ze weten nu al dat ik op 1 pakket een bedrag van 39,48 mag bijbetalen.

Had dus net zo goed alles in 1 pakket kunnen laten versturen :S

@ jelmer
welke nummer van TNT heb jij gebeld om achter die informatie te komen?

Van mij ligt momenteel namelijk ook een pakje bij de douane vanuit hobbycity.

groeten remie

omg, dat had ik eerder moeten weten, ik zit steeds dat 0900-0570 a 40ct p/m nr. te bellen....

Toen straks naar het bovenstaande nummer gebeld, vervolgens mij Nederlandse "track and trace" code gekregen.
daarna ben ik doorverbonden met de afdeling inklaring, deze konden mij niet meer vertellen dan dat het maximaal 30 dagen kan duren, wanneer het langer zou duren moest ik terug bellen.

Naja, het ligt er pas sinds 15 mei dus ik moet nog even wachten :mad:

groeten remie

Toen ik belde duurde het alleen wat langer vanwege de feestdagen.
Wanneer het komt weet ik niet, maar het duurt niet lang, en zeker geen 30 dagen.

Gewoon rustig afwachten, van bellen wordt het geen seconde eerder bezorgt, eerder later omdat ze al hun tijd aan telefoneren besteden.... Het komt echt wel binnen hoor.

Nou, het gaat tot nu toe allemaal lekker vlot bij mij:

<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Posting Date</TH><TH class=dropoff>Drop-off Point</TH><TH class=destination>Origin</TH></TR><TR><TD>19-May-2009</TD><TD>Fo Tan Post Office</TD><TD>Fo Tan Post Office</TD></TR></TBODY></TABLE>
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Date #</TH><TH class=location>Location</TH><TH class=status>Delivery Status</TH></TR><TR><TD>19-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted and is being processed.</TD></TR><TR><TD>19-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>In transit.</TD></TR><TR><TD>20-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>20-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 20-May-2009</TD></TR><TR><TD>22-May-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Arrived and is being processed.</TD></TR><TR><TD>22-May-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Pending customs inspection.</TD></TR></TBODY></TABLE>

Aangezien er 'pending customs inspection' staat, ben ik bang dat ik eruit word gepikt. Of gaat elk pakket sowieso door de 'customs inspection'?

Laatst bewerkt:
Tot aan Nederland gaat het ook altijd wel vlot... Het gaat pas mis zodra het op Schiphol ligt en de Douane ermee aan de slag moet ;)

Dan ben je zo een week of anderhalf verder voor er weer wat gebeurd.

Dat pending verhaal is standaard , wil niet perse zeggen dat je moet gaan betalen als ze het af komen leveren.

Blijkbaar willen ze mijn pakket dubbel controleren :mrgreen: :

<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Date #</TH><TH class=location>Location</TH><TH class=status>Delivery Status</TH></TR><TR><TD>19-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted and is being processed.</TD></TR><TR><TD>19-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>In transit.</TD></TR><TR><TD>20-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>20-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 20-May-2009</TD></TR><TR><TD>22-May-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Arrived and is being processed.</TD></TR><TR><TD>22-May-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Pending customs inspection.</TD></TR><TR><TD>22-May-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Pending customs inspection.</TD></TR></TBODY></TABLE>

Laatst bewerkt:
Wel frappant, zojuist de status van mijn pakje nog een keer gecheckt en hij is nu veranderd naar "in transit".
wel geinig dat dit gebeurt precies nadat ik gebeld heb.

groeten remie

bij mij staat ook ineens 2x pending customs inspection, enig idee waarom dit nu voor de 2de keer word vermeld ?
@remie: welk nummer bel je dan ? ga ik dat ook eens proberen.

edit: even terug gelezen en telefoonnummer gevonden

Laatst bewerkt:
Ik ga ook maar even bellen, 2 pakketjes besteld schiet niet op...

<table class="detail"> <tbody><tr><th class="date">Posting Date</th> <th class="time">Posting Time</th> <th class="dropoff">Drop-off Point</th> </tr> <tr> <td>13-May-2009</td> <td>20:23</td> <td>Pick Up Service</td> </tr> </tbody> </table>
<table class="detail"> <tbody><tr> <th class="date">Date #</th> <th class="location">Location</th> <th class="status">Delivery Status</th> </tr> <tr> <td>13-May-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Item posted.</td> </tr> <tr> <td>13-May-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Processed for departure.</td> </tr> <tr> <td>13-May-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>The item left Hong Kong for its destination on 14-May-2009</td> </tr> <tr> <td>18-May-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Arrived and is being processed.</td> </tr> <tr> <td>18-May-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Pending customs inspection.</td> </tr> <tr> <td>22-May-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Pending customs inspection.</td></tr></tbody> </table>
en

<table class="detail"> <tbody><tr><th class="date">Posting Date</th> <th class="time">Posting Time</th> <th class="dropoff">Drop-off Point</th> </tr> <tr> <td>19-May-2009</td> <td>19:53</td> <td>Pick Up Service</td> </tr> </tbody> </table>
<table class="detail"> <tbody><tr> <th class="date">Date #</th> <th class="location">Location</th> <th class="status">Delivery Status</th> </tr> <tr> <td>19-May-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Item posted and is being processed.</td> </tr> <tr> <td>19-May-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>Processed for departure.</td> </tr> <tr> <td>19-May-2009</td> <td>Hong Kong</td> <td>The item left Hong Kong for its destination on 20-May-2009</td> </tr> <tr> <td>20-May-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Arrived and is being processed.</td> </tr> <tr> <td>20-May-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Pending customs inspection.</td> </tr> <tr> <td>21-May-2009</td> <td>Netherlands</td> <td>Not delivered because of local holiday. Delivery will be attempted on next working day.</td></tr></tbody> </table>
Next working day... ja ja

net een envelop gevonden in de brievenbus m.b.t. mijn pakket bij de douane.
FACTUUR VEREIST staat erop. Paypal of bank/giro afschrift.
Dit hoeft niet wanneer het gaat om een geschenk.
Hobbycity heeft erop gezet dat het om een GIFT gaat.
Dus ik neem aan dat ik er geen bewijs van betaling bij hoef te doen of wel ?
Ook willen ze weten wat er in het pakket zit, dit moet ik allemaal invullen

Ook zit er een blaadje bij wat van het pakket afkomt.
Hier staat een 3s track en trace code op, wanneer ik deze invul krijg ik te zien dat het pakket zich in zwolle bevind.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back