Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
het is een optie, ik heb ook al meegemaakt dat ik voor het totaal bedrag werd aangeslagen in singadollar op de bon, in euro betaald... is later wel recht gezet, maar het gebeurt.
iedereen maakt fouten

Hmm, dan heb je misschien toch gelijk.
Ben helaas bang dat we er nooit achter zullen komen, want dan zou hezik ze moeten bellen, met als risico toch voor 322 dollar aangeslagen te worden.

Nu is er wel iets raars. De douane heeft als waarde $140 gebruikt en ik moest 40 euro bijbetalen in totaal. Waar die $140 vandaan kwam, is mij een volledig raadsel. Op het pakket staat de waarde $322, zowel op de buitenkant als op de bijgesloten factuur, nergens is de waarde $140 terug te vinden. Ik had ook opgegeven dat de waarde gewoon vermeld mocht worden, wat dus ook zo was.

Nu ja, je hoort mij niet klagen, maar vreemd is het wel.
Had ik ook. Totaal US$261,00, 70% van de waarde gekozen maar is nergens op de labels gezet. Wel als totale waarde HK$176,00 op een stickertje voor hobby parts. Met de hand staat bij Countr of origin "China" en VK=178 gekrabbeld, verder een aantekening $62,27USD. Op de papieren van TNT staat "Douanewaarde EUR 66". aarover heb ik dus 19% BTW betaald en €12,50 inklaringskosten. Elke vorm van logica ontbreekt inderdaad in dit geheel. Waarschijnlijk moet je er meer voor gestudeerd hebben om de rekenwijze te achterhalen. :?

Belasting is gelegaliseerde diefstal en veel tever doorgeschoten, dus is het ontwijken geen fraude maar je goed recht.
Robin Hood heeft gesproken... :mrgreen:

*pakt cola en chips en wacht op de rest van de flame war* :tank:

Nu je dat hebt gezegd kan je weer een hoop gelul gaan verwachten van bepaalde mensen.

Maar ik ben het wel met je eens.

als je kunt zeggen wat je denkt ben je pas vrij zo denk ik erover, ik wil best belasting betalen maar voor ze doorgaan met uitpersen laat ze eert maar eens aan de uitgaven kant besparen en dat doen ze nooit. Dus betaal je vrolijk door houd je onze corrupte en zelfgenoegzame overheid in het zadel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand is blij met belasting.
Echter als niemand het zou betalen (en als vroeger niemand het had betaald) hadden we nu niks.
De échte belasting zul je mij dan ook niet, althans niet veel, over horen klagen.
Waar ik wel pisnijdig om word is dat die TNTers zichzelf Douane noemen en dat ze dan ook gezellig met z'n allen sinterklaas gaan lopen spelen met onze pakketjes.
''Wow een pakketje van 1000 dollar, dankjewel sinterklaasje!''

Niemand is blij met belasting.
Echter als niemand het zou betalen (en als vroeger niemand het had betaald) hadden we nu niks.
De échte belasting zul je mij dan ook niet, althans niet veel, over horen klagen.
Waar ik wel pisnijdig om word is dat die TNTers zichzelf Douane noemen en dat ze dan ook gezellig met z'n allen sinterklaas gaan lopen spelen met onze pakketjes.
''Wow een pakketje van 1000 dollar, dankjewel sinterklaasje!''

Doet de douane toch, die tnt er komt alleen cashen aan de deur.

Doet de douane toch, die tnt er komt alleen cashen aan de deur.

Mijn pakketje uit Amerika (USPS) lag aan de trackingsite te zien de hele tijd bij de douane.
Ik wou mijn pakketje dus ik belde de douane.
Ik kreeg een grietje aan de lijn, vroeg om mijn pakketje, vervolgens werd ze chagrijnig en kreeg ik te horen dat ik bij TNT moest wezen.
Dus ik belde TNT en ja hoor een blij grietje aan de lijn. (Dat zal best ja.)
Zij zette met plezier mijn amerikaanse trackingcode om naar de TNT 3s... code. (Fijn dankjewel..)
Ik vroeg haar gelijk hoe het nou zit en ze zei dat TNT haar eigen Douaneafdeling heeft.
En aangezien TNT het slecht doet in deze slechte economische tijden is iedereen daar nu massaal sinterklaas aan het vieren.

52-504.png

Zie je telkens die lichte stijgingen? Dat is elke keer dat jij wat in amerika besteld. ( :P )

Mijn pakketje uit Amerika (USPS) lag aan de trackingsite te zien de hele tijd bij de douane.
Ik wou mijn pakketje dus ik belde de douane.
Ik kreeg een grietje aan de lijn, vroeg om mijn pakketje, vervolgens werd ze chagrijnig en kreeg ik te horen dat ik bij TNT moest wezen.
Dus ik belde TNT en ja hoor een blij grietje aan de lijn. (Dat zal best ja.)
Zij zette met plezier mijn amerikaanse trackingcode om naar de TNT 3s... code. (Fijn dankjewel..)
Ik vroeg haar gelijk hoe het nou zit en ze zei dat TNT haar eigen Douaneafdeling heeft.
En aangezien TNT het slecht doet in deze slechte economische tijden is iedereen daar nu massaal sinterklaas aan het vieren.

Maar zit daar een dependance van de douane of heffen ze daar douane gelden en wordt dat dan verrekend met de douane ?

Maar zit daar een dependance van de douane of heffen ze daar douane gelden en wordt dat dan verrekend met de douane ?
De Douane heeft TNT aangewezen voor pakketafhandeling. Letterlijk vanf hun begeleidend schrijven:

Als u goederen uit het buitenland (buiten EU) bestelt en deze in Nederland laat afleveren, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen. Voor meer informatie hierover zie: Belastingdienst/Douane. TNT Post is in Nederland door de overheid aangewezen om voor uw zending(en) douane-aangifte te doen. Daarom belasten wij u conform onderstaande specificatie.

Dus als je de Douane belt dan moet je niet boos worden dat ze verwijzen naar TNT. Dat is gewoon zo.

Komt er weer zo'n lading pakketjes uit China dan kost dat ze zeker 10 minuten per pakketje vanwege het voorzien van een code, invoeren in de computer en waar mogelijk ook de bijgevoegde papieren controleren. Als de benodigde formulieren (o.a. factuur) ontbreken dan komt je pakketje op de hoop "onbekend/uitzoeken". Nogmaals, wees blij dat je niet in Italië of Duitsland woont want daar is 8 weken al heel normaal als er geen papieren bij zitten. 8O :?

Ik heb hier en daar wat off-topic aangeveegd..
sjongejonge zeg :nooo:....
En verder maar weer, on-topic.

M.vr.gr.
Eric

In het liedje zoveel te doen (Toontje Lager) komt niet voor niets de zinsnede voor: "Ik moet nog steeds wat jatten van een italiaan" :rolling:

Zie 1:23

Toen ik de douane belde, zeiden ze dit:

"meneer pakketjes liggen nooit bij ons, die liggen altijd bij de vervoerder in de opslag. De vervoerder doet bij ons aangifte met zijn aangiftenummer en het aangiftenummer voor het pakketje, en dan wordt het binnen 10 minuten vrijgegeven"

Wat ik vermoet mbt. de waarde van het pakketje.. er zijn meer mensen die in dezelfde vlucht een soortgelijk pakketje hadden zitten (zoals bv. Robino).. ik neem aan dat er ook wel een groep mensen is die onzin op de buitenkant heeft laten zetten (30%).. volgens mij hebben ze gewoon een hele trits pakketjes verzameld en toen gezegd "deze zetten we allemaal maar op 140 euro". Het zou mij niets verbazen als ze bij HobbyCity pakketjes er standaard al vanuit gaan dat er onzin op de buitenkant staat (wat bij mij dus niet zo was).

Dat, of ze hebben gedacht, "wat verfrissend, een eerlijk iemand, laten we die een leuke korting geven" :P

Dat, of ze hebben gedacht, "wat verfrissend, een eerlijk iemand, laten we die een leuke korting geven" :P

Klopt, ik heb in eerste instantie geregeld dat ze het een aantal weken achterhielden, maar kreeg een beetje berouw, dus heb het zo opgelost uiteindelijk.............:rolling:

Nog iets raars: de vorige keer gaf ik bij een pakket van 70 dollar aan dat er op de buitenkant 100% van het bedrag geschreven moest worden.
Wordt het pakket geleverd, staat er geheel uit het niets op dat hij 43,56 dollar oid kost! ze zetten er gewoon een random bedrag op wat onder de werkelijke waarde ligt lijkt het wel.

Nou ja, het heeft er toch de schijn van dat er e.e.a. met de welbekende 'natte vinger' wordt opgelost daar..

De BTW zal TNT moeten afdragen, maar de administratiekosten mogen ze houden. Het interesseert ze blijkbaar dus vrij weinig hoeveel BTW er betaald moet worden, zo lang ze die administratiekosten maar kunnen vangen.

Dat je op hun site kan kiezen wat er op komt te staan is voor mij nieuw en ik heb er ook nog geen gebruik van gemaakt. Wel weet ik dat op die groene sticker (douane? hongkong) gewoon een bullshit
prijs staat.
Hoe weet ik dat hongkong douane dit doet?
Op zendingen van rcmart en hc zit dezelfde sticker?Posted via Mobile Device

heeft het zin om contact op te nemen met die douane afdeling, om zo het pakketje misschien eerder te krijgen ?
Extra EMS extra gekozen zodat ik het pakket snel binnen zou hebben. En nu staat ie al de 3de dag op pending customs inspection......

Nope niemand die wat voor je gaat doen daar. Elke ems zending waar dan ook vandaan ben je de pineut mee. Naar mijn ervaringen heb je meer kans op een snelle levering zonder extra kosten met normale verzending.
Posted via Mobile Device

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back