Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag mail gekregen van de douane en normaal zullen ze vandaag het pakketje leveren, wel staat er volgend bij

Uw zending is ingeklaard en zal vandaag door de postbode worden aangeboden. Onder het volgende zendingsnummer. De te cash betalen tolkosten bedragen 94.81 euro.

95euro op een bestelling van 242 euro is toch wel heel veeeel.....

Tja, 19% BTW, ca. 5% douanerechten (en dat gaat dus over de inkoopwaarde en de verzendkosten!) en dan waarschijnlijk nog wat inklaringskosten van de vervoerder, reken 15-25 Euro, dus klopt wel aardig.

Hallo Eclipse

Het is inderdaad een behoorlijk bedrag wat je moet bijbetalen. (Bijna 40%)
Ik heb geen idee wat de tarieven zijn die de douane bij jullie berekend.
Hier in Nederland zit er aardig wat verschil in de bedragen (percentages).
Het is heel goed mogelijk dat als er op het pakket geen vermelding staat van de inhoud (Toys) ze automatisch het hoogste tarief aan invoerrechten hanteren. Hier is het hoge tarief 12% en voor Toys 4,7% dat scheelt dus behoorlijk. Natuurlijk komt dan de BTW er nog bij en de kosten die de post of de koeriersdienst berekenen voor de afhandeling.

Harold

dat is waar en de tijd dat het pakketje daar ligt rekenen ze ook denk ik, al heb ik zelf moeten bellen en mailen om uitleg waar het was... en toen zeiden ze dat er geen factuur bij zat, maar zelf hebben ze nooit wat laten weten.
clubgenoot had voor dubbel zoveel besteld en die moest 10euro betalen aan de koerier... en die zijn factuur zat er ook niet bij... strange.

Dan mag ik waarschijnlijk ook een mooi bedrag verwachten. Ik ben voor $850 gaan shoppen bij losipartshouse en deze zit nu ´into foreign customs´,

Ik zit nu op 2 pakketjes te wachten.. beide arrived into customs op 18 april. Ik had nog de hoop het misschien morgen te ontvangen, maar als ik dit hier zo lees.. zal het nog wel een week of twee gaan duren :(

ik denk dat je best zelf contact opneemt met hen, mijn pakketje heeft zo een week op die status gestaan tot ikzelf gebeld of gemaild had. dit nadat ik van clubgenoot gehoord hat dat ze zijn pakketje daar hielden omdat HC er geen factuur bij gestoken had. bij mij was de factuur hetzelfde probleem en daarom heeft et een goede 10 dagen daar gelegen, tot ik ZELF gereageerd had en toen ze zeiden dat de factuur ontbrak...

de man aan de deur zei me dat ze momenteel 95% van de pakketjes bekijken!
gelukkig waren de goederen intact maar de wijze waarop de doos open gedaan was... een hond heeft er geen moeite mee:)

ach soit 1keer op 15 en de kosten delen we door 3 komen we nog steeds voordeliger uit maar het was toch effe slik:) al weet je dat dit mogelijk is.
je kan pech hebben of brute pech:p

Het is en blijft het beste om te verzenden via een koerierdienst (ups, fedex, ...). Dan krijg je het snel en komt de rekening later.

ik heb gewoon de belgische post gecontacteerd en zij hebben de douane mn mailtje doorgemaild anders is het gewoon" info at taxipost.be"
groeten laat even wat weten als je meer weet

Nou ja, in eerste instantie ga ik helemaal niets doen. Ik verwacht dat het morgen aankomt, zo niet, ga ik wel verder kijken. Bellen/mailen is natuurlijk wel een manier om de bekende 'slapende honden' wakker te maken..

Toen ik een keer moest bijbetalen aan de deur, was het pakket maar 2/3 dagen later dan ik had verwacht zonder douane-interventie. Heb ook wel eens gehoord dat het langer kan duren.....

Tsja, van zoeken op internet wordt je niet gelukkig iig.. ook in dit draadje, termijnen van 2~3 weken worden veel genoemd. Maar goed, als iemand z'n pakket snel ontvangt, zal ie niet snel gaan posten, het is dus een vertekend beeld. We wachten af we zien wel..

en van jouw optiek kan het niet lang genoeg duren natuurlijk, want hoe eerder het er is, hoe meer ik kan oefenen ;)

vorige week donderdag een bestelling bij HC gedaan voor ± 480 euro, netjes verdeeld over 4 pakjes. Gisteren 2 pakjes netjes geleverd, vandaag de 2 volgende....
Afgelopen maandag nog een bestelling gedaan, deze verwacht ik volgende week ook zonder problemen.
Als je problemen wilt vermijden, kies dan telkens voor de goedkoopste verzendmethode. En dat is in 90% van de gevallen ook de snelste....

Kijk, betere berichten.. ik had de standaardverzendmethode gekozen en we wachten af. Hoop dat het er morgen is dan kan ik dit weekend al vliegen :)

Hope for the best, prepare for the worst :)

en van jouw optiek kan het niet lang genoeg duren natuurlijk, want hoe eerder het er is, hoe meer ik kan oefenen ;)

Ja, ik heb Hobbycity wat steekpenningen gegeven, in werkelijkheid is het nog niet eens verzonden:rolling::rolling::rolling:

Ik heb ook een pakketje besteld voor rond de 250 dollar. Ik heb kleine maar zware spullen besteld (2kg) dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik heb wel het idee dat ze ook wel naar de grootte van het pakket kijken ?

Ik heb wel het idee dat ze ook wel naar de grootte van het pakket kijken ?

Ja, meer naar de grootte dan naar het gewicht. Clubgenoot van mij kocht een zwever in een redelijk grote doos, die was meteen het haasje.....

Dan is er nog hoop. 1 pakketje zijn 4 9650 servootjes, dus groot kan het niet zijn het andere 4 4 cellen lipos (5000mAh) en 2 2-cellen lipo's (500mAh).. dus dat valt weer mee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back