Panic dubbeldekker, ervaringen?

Vanavond de romp samengesteld:

Panic%20003.jpg

Het plankje tussen de bovenvleugelsteunen volgt nog, ik zit te denken aan een acculuikje daar, maar ik ben er nog niet uit hoe.

Ook het landingsgesteld eens droog gemonteerd:

Panic%20004.jpg

't Is lang geleden dat ik gesoldeerd heb, eerst maar even op een stukje oefenen...

Hugo

Is het systeem van Avicraft geen bruikbaar idee voor jou. Het wordt aan het einde van dit filmpje getoond. Hierbij zit de motor samen met de accu's in een box die makkelijk demontabel is.

Mooi concept, Huibert. Maar euh .... word dit eigenlijk vast gezet? Iets met een pin ofzo. maar hoe precies? Je kan hem precies nog verstellen van diepte ook.

Grtz Matanza

Laatst bewerkt:
Wanneer je goed kijkt zie je dat na het inschuiven van de box hij hem borgt met een pin ongeveer ter plaatse van de achterste vleugelsteun.

Nog een idee: zou het helpen voor bijvoorbeeld knife-edge vliegen om de ruimte in de bovenvleugelsteun dicht te folieën, aan beide zijden? Dat het dus 1 vlak is, i.p.v. 2 staanders bovenlangs aan elkaar verbonden?

Verder vandaag de motor, ESC en servo's besteld. Wordt 500kv op 5S, met een 16x8 prop. Moet voldoende zijn...

Hugo

tja dat dichtfolien... ik zou dit niet doen, ik heb ertussen een luikje voorzien dat ik makkelijk langs beide zijden in de kist kan... dus daar moeten mn handen door:p
enne als ik hem zo in mes zet ja dan kan je met je handen op je rug vliegen... dat vliegt gewoon mes zonder veel rudder of niets zelfs... dus het is absolut niet nodig om het dicht te folien...
groeten

OK, niet nodig, dus. Net begonnen met de staart; stabilo en kielvlak zijn klaar, de roeren nog niet. Weer een fout in de tekening gevonden, ik meen al eerder door iemand gezien; de uitsparing in de onderplank van de romp, waar het stabilo doorheen steekt, zit te ver naar voren. Wordt t.z.t. op de tekeningen aangepast.

Hugo

had hem ook al ondekt maar dacht dat het aan mij lag. en dat er een foutje bebeurd was met het aanpassen

ga zodadelijk beginne met de vleugel te lijmen

ivo

zo de bovenste vleugel is klaar met een totaal gewicht van 225gram
ook heb ik de verbindingen tussen de vleugels hertekent om nog een beetje gewicht uit te sparen (zie foto)

77354a41f7931b999.jpg

77354a41f793e9766.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi! Waarmee heb je de depron verlijmd aan de balsa? Ik twijfel tussen witte houtlijm en PU. Overigens raad ik je aan de vleugelsteunen wel breed te houden en dan 'inwendig' te verlichten; ik meen dat die brede planken aan het vlieggedrag meewerken, als extra kielvlakken.

Hugo

ziet er goed uit. mijn bovenvleugel is ook verlijmd buiten de beplanking, straks aan de ondervleugel beginnen. ik zal wel probere de servo weg te werken... let er wel op dat hij niet te licht word... de mijne heeft nu ook al de neiging bij veel wind om hem constant in de wind te zetten, recht vliegen lukt dan bijna niet meer...
greetzzz

Ik kan uiteraard niet achterblijven, al heb ik wat weinig tijd:

Panic%20005.jpg

Da's de eerste vleugel. Ze worden bij mijn identiek, boven en onder, omdat ik met 4 servo's aan de gang ga. Ik wil proberen wat functies te mixen waardoor het vliegen nog extremer zou moeten kunnen. Denk ik nu nog...

Verder zat ik de denken de richtingservo in de rugbeplanking te verzinken, en met een pull-pull setje het richtingroer te bedienen. Of ik blijf bij de bowden, kan ook.

Hopelijk nog op een avond de andere vleugel, en dan in het weekend sheeten.

Hugo

Bij mij gaat de richtingroerservo ook in de rug. Wel even een vraag, wat voor instelhoeken houden jullie aan? zat te denken aan vleugels en stabilo op 0 graden.

alles idd 0
mijn richtingsservo zit in het midden van de romp langs binnen, zo met pull pull naar achteren. stabilo en rudder al in de folie... morgen proberen de vleugels ruwbouw af te hebben.
succes heren!

Hoest hier? Ik heb dit weekend de D-boxen gesheet (mooi Nederlands, he?) Vanavond hopelijk de cap strips, dan kan ik morgen de boel gaan schuren.

Hugo

mijn bovenvleugel ben ik aan het opschuren, de ondervleugel is gemaakt maar moet nog beplankt worden. momenteel te warm op mijn zolderkamertje:p

nu zijn er nog 2/3mensen op de club die eentje willen " maar geen bouwtijd hebben" ik denk van enkele rompjes en staarten te maken.
een ander clublid heeft een snijmachine, en ik heb gedacht om de vleugels gewoon uit schuim te snijden.
is gewoon isomo daar goed voor? en kan ik dit bv gewoon beplanken met 1,5 balsa zonder ligger??
de originele vleugels zijn ook zonder ligger, gewoon isomo maar met abaci fineer bekleed.

Back