Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
sterke verhalen hehe.
getrakteerd met een grote zak m&m's dit was er, een frisdrankje of fris pintje ook zoals gewoonlijk, en dan de panic.... motor wat afgeregeld, liep beter dan ervoor. paar toerkes gevlogen en dan zag ik mijn rudder flutteren. vlug geland. een van de moertjes van mijn pull pull was gelost. door de flutter de lijmnaad van rudder ook gelost maar niets gebroken. volgende week nieuwe poging, wat zap laten inlopen en een 3hoeklatje monteren ter versteviging. ook wat extra ca op de vijsjes doen
Mooi! De eerste de lucht in. Ik heb tussen het het luiers verwisselen door de vleugels van glasvezel versteviging voorzien, alleen had ik nog 24-uurs epoxy dus aan de folie ben ik nog niet toe.
oke, vandaag terug gevlogen de motor pakt al wat beter op dan vroeger maar nog niet 100% goed. soit, vliegen doet ie zeer goed, meskant als een eitje, kortom superzalig en vliegt als de oude. bij de laatste vlucht wel iets te traag willen landen over de mais en stabilo los geschoten, maar dat is terug lijmen en klaar
Fijn om te horen En de volgende staat nu ook klaar voor de eerste vlucht. Heb vanavond de laatste afstellingen gedaan en hij is nu helemaal klaar. Op dit moment staan de accu's aan de lading, hoop er morgen aan toe te komen om hem in te gaan vliegen.
mooimooi, ik zie dat je de motor ook iets onder een hoeks staan hebt. hoeveel cc is die? heb je ook besturing in de bovenvleugel..
ziet er goed uit he, hopelijk is ie niet "te licht" want de panic zijn toch wat windgevoelig
succes morgen
Als motor heb ik een "antieke" en onverslijtbare Moki 10cc met MVVS demper erop staan. De rolroeren van de bovenvleugel worden dmv.stangetjes vanaf onder aangestuurd. Te licht is deze niet geworden, dankzij de relatief zware motor en ontvanger zit ik op 2650gram. Verder zit ik te wachten tot het droog wordt, net nog een hoosbui gehad hier
Net terug van buiten Ondanks de vrij harde wind (gok op ruim 4Bf) toch maar gestart. Eerste vlucht was gelijk top, zeer strak vliegend en een zelfcorrigerend vermogen van 0 Alleen hoogteroer 1 tikje getrimd, uitstekend toestel om je in een werkweek opgebouwde agressie van je af te rammen. Hij is bijzonder fel op de diverse roeren, misschien toch het zwaartepunt nog iets naar voren brengen ligt nu op ongeveer 10,5cm vanaf voorlijst bovenvleugel. Bij het landen is dan de lage vliegsnelheid zeer prettig met deze wind kun je dus nauwelijks sneller dan stapvoets binnenkomen. Voor diegenen die een ragkist zoeken is dit dus een uitgesproken succesnummer. Verder zijn de afmetingen dusdanig dat hij compleet opgebouwd nog exact achterin de Saxo past.
Ondertussen al een redeijk aantal vluchten kunnen maken en ben nog steeds erg gelukkig met het vlieggedrag. Met zijn rolrate als een bootschroef en felle reageren op het hoogteroer is het net een danser in de lucht Alleen het meskant vliegen lukt mij erg slecht, of dit nu komt omdat ik onbewust teveel richting geef of door mijn erg ver uitgespaarde vleugelsteun zou ik niet weten. Ben nu wel aan het oefenen om hem eem beetje in een hoover te krijgen en zowaar het begint er zelfs al een beetje op te lijken. Ben trouwens ook bezig om er een motorkap voor te maken, als die klaar is laat ik wel wat foto s zien.
Vanavond bij een forumlid gratis deze panic op mogen halen, het motortje (irvine 72) heb ik er maar direct bij gekocht
In principe zou er na 2 avonden klussen mee gevlogen kunnen worden, maar ik maak er liever iets moois van. Alles gaat dus kaal, moet het een en ander repareren etc.
Zo, eindelijk weer wat tijd voor mijn bipe, de vleugels en staart staan in de folie, hopelijk vanavond verder aan de romp, zal foto's plaatsen.
@Huibert; heb je dat landingsgestel zelf gebogen van bouwmarkt alu, of is dat een gekochte? Het solderen van het draad-landingsgestel lukt me niet lekker, dit ziet er wel goed uit!
En de rest van de bouwers, hoe staat het ermee? Wie is er voor een Panic meeting ergens in het midden van het land?
Mijn veel te zware "alleen-triplex-met-solartex-jaren-90" Panic vliegt nog steeds blij rondjes. Moet eigenlijk meer op als de 10cc die erop zit, maar goed. Hij gaat goed, ook met veel wind. Alleen geen 3D, is nog een oude slag Panic he.
Hai Hugo, meeting in het midden v/h land lijkt me leuk Het landingsgestel is inderdaad zelf gebogen maar wel van een hoge kwaliteit (vergelijkbaar met dural) aluminium.
Zal eens kijken of mijn club te porren is om voor zo'n meeting gastgever te zijn. En even doorbouwen, anders kan ik zelf niet meedoen! Dank voor je reactie, Huibert. Ik ga het even van bouwmarktalu proberen, wordt wellicht later door beter vervangen.