even wat gegevens waarover ik de laatste week wat zitten denken heb.
ik weet niet of het veel uitmaakt het gewicht van een panic, maar blijkbaar zouden de flatspins moeilijker gaan bij overgewicht.
op de club vliegen 3 panics, 2 methanol 1elektro 6s allen 3.2 a 3.4 kg vliegklaar
zelf had ik er vroeger eentje op 2.8kg vliegklaar
de laatste ARF versies en kit versies zouden een vlieggewicht hebben van 2.4 kg op papier. ze schrijven ook 4 cellen lipo setup voor, maar hun voorgeschreven motor gaat van 5/6cellen en weegt ook een 300 gram net zoveel als mijn motor die ik heb op 6cellen in een ander toestel.
ik heb nu het volgende
stabilo =29gram
rudder+vin =17gram
romp met accuplaat en deksel+middenstruts 230gram
zijstruts vleugels = 40gram
al deze stukken samen zijn dus goed voor een 320gram
(voorheen had ik een romp enkel uit 4mm populierentriplex met veeeeeel gaten, maar die woog toen al 340 zonder de rest erbij.)
de vleugels maak ik in 4delen, voorlopig weegt 1deel +-100gram ( wel zwaardere beplanking dan gewoonlijk maar wel beresterk
dus de 2vleugels samen 400 gram + nog de ailerons erbij 100gram?
dat wil zeggen alle houten constructies samen 820 gram
de cover +-200 gram?
landingsgestel? geen idee
setup
brushless motor 300gram, esc en ontvanger 100,lipo 600,servo's 200 is samen 1200gram aan rc setup...
ja dus die 2.4kg is mogelijk vermoedelijk!
ik heb tussen de struts een deksel voorzien met magneten. De accu(of tank) kan op een aparte plank, die schuif je in de romp en komt vooraan klem te zitten tussen 2 lagen waardoor deze niet op en neer kan. in de lengterichting moet deze nog gefixeerd worden.