Panic dubbeldekker, ervaringen?

Leuke kleuren! Ook die lichte pijlvorm is strak (heb ik ook op mijn Edge540). En blokjes, you have to love blokjes :)

He, ben je al terug uit de US? Ja, ik had deze folie nog over van andere projecten. Helaas is het net te weinig om hem af te maken, dus moet ik als nog een metertje paars en groen bij gaan halen. 't Is wel mijn eerste blokjes covering, ik probeer het patroon over de roeren door te laten lopen. Is bijna goed gelukt...

Hugo

't Wil maar niet opschieten... Maar er is weer vooruitgang! De romp is dichtgefolied, de sullivans zitten erin, en ik heb eem oude motorkap gevonden en gespoten:

Panic%20007.jpg

Het grootste deel van het motorschot is verdwenen, de motor hangt op 2 geschroefde en gelijmde hardhouten latten:

Panic%20008.jpg

De motor steekt ietsje uit, maar dat is goed voor het zwaartepunt:

Panic%20009.jpg

Oude spinner ook maar meteen in kleur gespoten. Nu de servo's en de accu / ESC / Rx nog... Zal wel januari worden, al ligt er weer een uitnodiging voor het nieuwjaarsvliegen.

Hugo

Deze is op 70% gebouwd met een e-motor.
De bouwer is pas een half jaar lid van onze club, maar het bouwen hoeven we 'm niet meer te leren...

Zal het ook leuk doen in het donker..

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb er ook 1 vliegt echt goed.
Heb er een 10 cc irvine op staan power genoeg
Je kan er echt alles mee echt een te gek vliegtuig.
Heel veel plezier er mee.

De Panik met leds ziet er goed uit, alleen als je aan komt vliegen dan heb je een klein probleem, dus als je naar je toe komt vliegen in het donker dan zie je op dat moment niet waar deze is krijg je een donker beeld, had het probleem ook met de Fun Cub.
Daar nu aan de voorkant leds aangebracht en probleem weg.

omdat er wat vraag was terug naar een panic ga ik terug enkele setjes maken, de tekening is wat geupdate naar modernere bouwmethodes en zal hier en daar nog wat bijgestuurd worden vermoed ik, maar het komt goed. het enige wat ik nog zoek is op hoeveel mm het zwaartepunt/ CG ligt.... ik kan dit online niet goed vinden... iemand de manual nog? Groeten

Leuk een oud draadje weer bovenhalen. Vond een tijdje terug deze tekening weer en heb toen besloten om hem weer opnieuw te bouwen. Staat nu vliegklaar, motor is dit keer een MVVS 15cc en eindgewicht is nu 2685 gram. Nu wachten op voor mij geschikt vliegweer, dus wat zon en wat hogere temperatuur :)

Ha Frank
Als het kan stuur me de digitale tekening maar.
Als het goed is heb je mijn mail adres.
Daar mijn dank.
Gr. Vliegman

Nog maar eens dit draadje oprakelen. Ondertussen een kleine 4 jaar geleden een 6tal kitjes gemaakt van de panic voor iemand, maar hier feitelijk nooit feedback van gehoord. Nu zou ik zelf terug eentje willen bouwen, er is ondertussen een originele nieuwe versie uit maar vrij kostelijke arf.
Nu heb ik mn bestaande rompje nog even gelaserd. En kan ik even kijken of dit nog lichter kan. Graag had ik ook wat vergeleken met de originele rompjes van 6mm balsa.... Iemand een idee wat die wegen? Zelf zou ik hem elektro bouwen.
Romp momenteel 340 gram zonder servo/accuplaat zoals op de foto. Of dit veel is heb ik geen idee van, maar lichter kan steeds. Ik weet het is maar een panic, maar nu we toch bezig zijn...

Foto volgt straks

de hoogte op plan is 192mm en het is gemaakt uit verenstaal 3mm. Carbon kan idd leuk en licht zijn, maar ik weet niet of het flatspin landingen zal overleven...
Groeten

Hier ook hetzelfde
ben benieuwd naar jou gewichten!!! mijn gelaserde romp is klaar en 1 vleugel ligt te drogen! ik zie gammaply van 3mm? klopt dit?

Back