Pantserschip Hr.Ms. De Zeven Provincien 1910 1:50

Ziet er weer mooi uit Erwin. Goed oefenen met je synchoonbouw alsjeblieft.
Ik zoek nog iemand die een stuk of 6 binnenvaartrompjes 1:100 wil bouwen voor op mn ponton :D.

Groet Dennis

Ziet er weer mooi uit Erwin. Goed oefenen met je synchoonbouw alsjeblieft.
Ik zoek nog iemand die een stuk of 6 binnenvaartrompjes 1:100 wil bouwen voor op mn ponton :D.

Groet Dennis

Hoi Dennis , je kan het mooi vertellen ! het is eigenlijk meer Kees de mol zijn stijl die bouwt 1 romp en maakt dan een serie ervan misschien toch een idee voor je .
6 stuks is toch de moeite denk ik .;)

Het spant van de walvis sloep of whaler is klaar en gemaakt uit 1,5 mm berkentriplex en word bekleed met notenhout 0,5 x 4 mm ..
eerst maak ik de b3 sloep spanten ook maar dan 3 x .
Ik heb er ervaring mee deze heb ik al eens gemaakt echter de afmetingen waren fout berekend :hammer:en dus te klein.

P1110501.JPG

Ik ga je blijven volgen.
Je hebt wel de moeilijkste weg gekozen om overnaadse sloepen te maken.
Benieuwd hoe je dit gaat aanpakken.

Ik ga je blijven volgen.
Je hebt wel de moeilijkste weg gekozen om overnaadse sloepen te maken.
Benieuwd hoe je dit gaat aanpakken.

Hoi Beagle , het worden helaas geen overnaadse sloepen ik vind ze er te klein voor en is bijna niet te doen.
Ik zeg niet dat het niet kan maar ik moet er 8 bouwen dat kost te veel tijd . :(

de volgende sloepen worden de b3 sloepen hiervan zaten er 3 op het schip en worden alle 3 te gelijk gebouwd .
Daarna volgt de barkas en stoom en motorsloep nog . Ik bouw eerst alle rompjes dan zit ik er toch lekker in daarna word alles 1 voor 1 af gewerkt .

Verdikkie, je knippert twee keer met je ogen en er is weer een sloep gereed. Klasse.

Het was eerder een paar honderd keer ;), op de foto zijn ze snel klaar maar niet in werkelijkheid en er moet nog het een en ander aan gebeuren .
ik ga door tot de latjes op zijn deze van notenhout 4 x 0,5 dik.waren van billing boats hopelijk is er nog aan te komen.
iemand enig idee??

Omdat 3 sloepjes tegelijk beplanken niet al te spannend is gisteren een bbq en kruiwagen gemaakt dit is met snijplotter gedaan de kruiwagen en bbq poten .
en het is karton. En ja het blijft heel met lak .

Voordat er vragen gesteld worden olievaten die waren er nog niet !!! Jawel het 1e patent voor een 55 galon drum werd uitgegeven in 1905.:banana:
mijn model is gebouwd in 1910 de uitvoering is na de verbouwing omstreeks 1921 dus ze bestonden 16 jaar .
Of er iemand het idee heeft gekregen om er een BBQ van te maken ,,,, hier heb ik mijn twijfels over .
Hoe weet ik dit allemaal !! Wikipedia zo slim ben ik niet !!!!!! maar de doorsnee modelbouwer kennende heb ik eerst wat huiswerk gedaan !! :D

Back