Pantserschip Hr.Ms. De Zeven Provincien 1910 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Erwin van Leeuwen, 12 jan 2016.

  1. SmjrTDW

    SmjrTDW

    Lid geworden:
    2 mrt 2016
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Wieringerwaard
    Hoi Erwin,
    Een fijne jaarwisseling met die jonge dames om je heen en een voorspoedig herstel.

    Gr derk.
     
  2. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hoi Dennis , ga ik hard aan werken en anders kom ik gewoon in mijn rolstoel !!!
    fijne jaarwisseling voor jouw en je gezin en we gaan weer varen in 2017 ;)
     
  3. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Dank je Kees , jullie ook natuurlijk en vooral een gezond 2017 !! en doe voorzichtig met oud en nieuw !!
     
  4. beagle

    beagle

    Lid geworden:
    8 okt 2014
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Antwerpen- Belgie
    Sterkte met de revalidatie..... hoop bij mijn terugkomst dat ik kan lezen dat je al veel verder bent in de revalidatie...

    Heuuu ???? Vacantie ganger. ??... dat is pas vanaf de 14e hoor dat ik wat ga rondzwalpen...
     
  5. Ronald Vis

    Ronald Vis

    Lid geworden:
    2 jan 2017
    Berichten:
    389
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hoi Erwin,
    Ik ben nieuw op dit forum, en heb met plezier de voortgang van de 7 provinciën gelezen. Ben net begonnen met een nieuw (studie)project waarbij ik de aurora wil maken. Ik ben lang niet zo ervaren in modelbouw als jij, en kan jouw verslag heel goed gebruiken :) Hoop dat het snel weer beter met je gaat!

    Vriendelijke groet, Ronald
     
  6. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hoi Ronald , welkom op het forum ,blij dat je wat hebt aan het verslag en een goede keuze model die je niet vaak tegen zal komen !!
    ik ken de Aurora een museumschip van net voor 1900 dat in Sint Petersburg ligt een goede keus want aan foto materiaal en informatie zal er voldoende aanwezig zijn
    Heb je de tekeningen kunnen bemachtigen ?
    Ik kan je alvast een advies geven voor zulke complexe schepen neem er de tijd voor en overhaast niets , dit kost meestal meer tijd en later krijg je er waarschijnlijk spijt van .
    hopelijk heb je wat aan het verslag en de vele andere verslagen waar je veel van kan opsteken , ikzelf leer nog degelijks bij succes !!!!:koud:
    ik heb wat spulletjes mee genomen nu alleen de energie nog , het opnieuw leren lopen valt nogal tegen en ben meestal te moe om de fut op te brengen.:(
     
  7. Ronald Vis

    Ronald Vis

    Lid geworden:
    2 jan 2017
    Berichten:
    389
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hoi Edwin,

    Ik denk dat opnieuw leren lopen op dat vlak hetzelfde is als zo'n schip bouwen, je moet er de tijd voor nemen... Een groot verschil is natuurlijk dat een schip bouwen leuk is.... Ik kan je alleen sterkte wensen met je herstel
    En natuurlijk vervelen met mijn verhalen
    Hardhout triplex is niet echt geschikt als materiaal voor spanten. Iets wat ik ondertussen geleerd heb...
     
  8. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Zo na een lange tijd afwezig te zijn is eindelijk 1 motorsloep beplankt en nog niet af , het heeft hier enorm veel moeite gekost maar het is gelukt.
    met hout in het ziekenhuis is niet echt een succes, maar begin Maart mag ik naar huis na 2 x proefverlof en natuurlijk vrij gevraagd voor Goes wat is goed gekeurd met 1 voordeel ik kan de gehele dag zitten met mijn eigen stoel.;)
     
  9. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
  10. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    niet de mooiste van de werf maar met zo nu en dan half werkende ogen niet slecht . IMG_20170128_191442.jpg
     
  11. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Ik ga een kitje bouwen nu , gekocht op MP en in begin Maart verder met de 7 provinciën het is te lastig hier in het revalidatie centrum.
    Dus helaas een 3e verslag maar dat is plakken en hoef niets verder te maken , dus dat moet snel gaan.
     
  12. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.891
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Volg je altijd in stilte, veel sterkte met je revalidatie.
     
  13. Ronald Vis

    Ronald Vis

    Lid geworden:
    2 jan 2017
    Berichten:
    389
    Locatie:
    Apeldoorn
    Veel sterkte met je revalidatie Erwin! Hoop dat je snel hersteld bent! Zal even op zoek gaan naar je andere bouwverslag...
     
  14. SmjrTDW

    SmjrTDW

    Lid geworden:
    2 mrt 2016
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Wieringerwaard
    Sterkte gozer!!!
     
  15. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Het doet deugd weer van je te horen, dat sloepje ziet er toch niet slecht uit.
    sterkte met de revalidatie en wie weet tot in Goes.
    vgr Marc
     
  16. ronny de zeeman

    ronny de zeeman

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    245
    Locatie:
    oostende
    blij iets van u te vernemen erwin,
    sterkte met de revalidatie en een spoedig herstel
     
  17. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Dank je wel ,zodra ik weer thuis ben gaan we er weer tegenaan met de marine dagen wil ik toch weer wat gedaan hebben .
    het komt vast goed , alleen het duurt nog langer dan gepland was .:mad:
     
  18. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hoi Marc ik heb niet teveel ingezoomd er zit wat verschil in de ronding dus een paar mm plamuur kan geen kwaad .
    ik ga op de zondag naar Goes dan is het minder druk ik kan ik ook nog wat zien vanuit zitpositie !!!
    ik ben herkenbaar lelijk en met wielen kan niet missen !!!!:D
     
  19. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hey Ronny geen u alsjeblieft dan voel ik mezelf zo oud , begin Maart word ik op vrije voeten gelaten en kan ik weer wat gaan doen eindelijk.
    vandaag komt er een nieuw bed boxspring ivm met de hoogte en de trap word aangepast dan mag ik als het goed gaat huiswaarts.
    lopen gaat redelijk met een rollator 5x 10 meter momenteel per dag ,dus er zit schot in.
     
  20. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Dank je Derk binnenkort weer aan de slag ,bij jou gaat ie lekker zag ik ga zo door :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina