Pantserschip Hr.Ms. De Zeven Provincien 1910 1:50

DSC_1564.JPG

gisteren en vandaag de delen voor de zoeklichten gemaakt , de lenzen komen uit kleine zaklantaarns . Er komt nog wel een platform onder waarmee de lichten mee op een rails liepen.

hoe maak jij die messing delen, zoals die handwielen en die frames op de voorgrond?
foto etching?
Hoi Beagle De handwielen zijn etch werk de frames zijn uit messing plaat gezaagd met een beugelzaag en een heel fijn zaagje.
De handwielen zijn afkomstig uit Duitsland , de leverancier zou ik even op moeten zoeken.

Kees dat klopt helemaal !! de prijzen zijn ook goed het is de moeite om ze te laten overkomen .
ik bestel gelijk wat meer dan heb je maar 1 x verzendkosten en voorraad het is al even geleden ik heb nog genoeg liggen.

Mooi gemaakt Erwin. Zover ga ik in 1:50 niet in detail hoor. Komt gelukkig wel licht uit. Wordt een schitterend schip zo! Gr, Klaas.

Dank je wel mannen voor de complimenten morgen gaan ze in de spuiterij ,ik ben vandaag aan nog 2 luchters begonnen en nog 2 mast voeten draaien.
waarschijnlijk morgen meer.

vandaag de voeten voor de 2 luchters gedraaid uit aluminium , de kappen voor de luchters zijn gegoten met siliconen hars (bedankt voor de tip Kees )
daarna doorboord zodat de voet van 6,5 mm past .
daarna verlijmd en weer opgespannen in de draaibank om de luchter mooi rond te draaien , gelijk met de voet .
Alleen nog wat bij plamuren en dan zijn ze mooi strak na het afdraaien.

De zoeklichten zijn vanmorgen gelakt en worden vanavond verweerd voor montage.

Back