Pantserschip Hr.Ms. De Zeven Provincien 1910 1:50

Even Voorstellen ik ben Erwin en ik ben vanaf actief in de modelbouw vanaf 2006.
en al 4 jaar bezig met dit schip. ik heb tussendoor nog wel een slepertje gebouwd voor mijn zoon en 2x geopereerde aan mijn hand , dus het word tijd dat het schip wordt voltooid.
ik lees al lang op het forum maar eigenlijk nog nooit wat geplaatst dit is de 1e keer.

De romp van 2.03m x 35 vers uit de spuiterij.
c39.JPG
cm vers uit de spuiterij.

Mooi hoor, ik zie hier helemaal Paul Burghoorn's stijl van bouwen.

Hij is helaas niet meer actief op dit forum.

Laatst bewerkt:
Hoi Ernst : Dat kan wel kloppen we hebben vroeger op de zelfde club gezeten en wel het een en ander van hem geleerd ,voorheen was ik ook niet bekend met dit type Nederlandse schepen .

Nou Erwin je bent een aanwinst van dit forum.

Dus als je de tijd er voor heb, gewoon iedereen hier van je bouwkunsten mee laten genieten.

En als je in een bouw dip zit, maakt niet uit heb ik ook last van de laatste jaren :D

Dus op dit moment volg ik alleen maar daar leer ik van en de bouwlust bij mij komt ook wel weer eens hoop ik.

hoi ernst eerst bouwde ik elk jaar wel 1 schip niet van dit formaat dan , maar dit was het 10e schip dus wilde ik een groot schip bouwen ,
toch heb ik me wel er een beetje op verkeken qua werk en heb ik ook een hekel aan rompen maken. En de patrijspoorten met de dakjes 20 is niet erg maar rond de 140 is toch wat minder en dat alleen op de romp.
maar als je wat bijzonders wil maken kom je hier niet onder uit , en ik heb ook wel eens echt geen zin en doe dan niets ,anders gaat het toch fout
ik ben nu aan de brug bezig en de commando toren ervoor als die af zijn komt het leukste werk de kleine details.
ik zet binnenkort weer wat foto´s erbij.
En deze zomer begin ik alvast aan de romp van de ss furie (voor jouw heel bekend natuurlijk) 1:25 die mijn vader heeft gebouwd in 1980 en kan wel een opknapbeurt gebruiken 1:25.
mijn vader is overleden in 2014 en het schip is een erfstuk.
dus nog werk zat voorlopig.
Groet Erwin.

PS is het beter om de afbeeldingen te verkleinen of maakt dat niet uit?

Nee hoor, de foto's zijn van een mooi formaat zo.

Mooie maat van de Furie 1:25,kan je lekker details op kwijt.

Erwin, kom maar op met je updates!
Heb je jezelf verplicht om elk jaar een nieuw schip te bouwen of is het een vorm van verslaving? Wat mij (en meerdere denk ik) betreft, doe maar rustig aan des te langer kunnen we van je werk genieten en leren!
Ik ga je volgen.
Groet Dennis

Nou erg bedankt mannen voor de complimenten krijg er gelijk weer extra zin in.
Dennis ik zie dat je uit Dirksland komt ben je ook lid van Modelbouw Flakkee zoja dan hebben we elkaar waarschijnlijk al een x gezien.
ik ben er vorig jaar lid geworden.

Dan ga je naar je profiel en dan klik je op handtekening, daar kan je invullen wat je maar wil.

Succes!!

Laatst bewerkt:
Back