Pantserschip Hr.Ms. De Zeven Provincien 1910 1:50

Hallo Erwin,

Zorg dat je de juiste kwaliteit elastische draad gebruikt. Op mijn Zwarte Zee is het een heel slap bosje spaghetie geworden na een jaar:(:mad:

mooi maar wel hoog , ik hoop dat je ze demonteerbaar hebt uitgevoerd om het geheel veilig te kunnen transporteren

Hallo Erwin,

Zorg dat je de juiste kwaliteit elastische draad gebruikt. Op mijn Zwarte Zee is het een heel slap bosje spaghetie geworden na een jaar:(:mad:

Dat is afwachten ik heb deze besteld op advies van Baegle die er erg tevreden over was , de tijd zal het leren.
alleen de draden die los moeten vervang ik nu , de draden die ik al eerder en permanent zijn bevestigd blijven met garen.
75e16f52b1069c3262bdc07baae317031bac4f8e.jpg

mooi maar wel hoog , ik hoop dat je ze demonteerbaar hebt uitgevoerd om het geheel veilig te kunnen transporteren
Hoi Marc , de toppen zijn los en worden tijdens het transport verwijderd , als ik het schip in haar transport slee in de auto schuif hou ik in het midden 3mm over .
dan kan ik haar naar de zijkant schuiven.
De hoepel antennedraden die ik nog moet maken komen straks met de masten in een los kistje dat ik nog even moet maken , hierin span ik de draden op om te voorkomen dat ze verward raken.

Ik zou voor je elastieken draad,even Google gebruiken voor "elastisch nylon"is in alle kleuren te verkrijgen.
Hebben ze wel bij van die kralen winkels.
Is sterker dan onderbroeken elastiek.

Ik zou voor je elastieken draad,even Google gebruiken voor "elastisch nylon"is in alle kleuren te verkrijgen.
Hebben ze wel bij van die kralen winkels.
Is sterker dan onderbroeken elastiek.

Ok Ernst , ik krijg de bestelling van Prym vandaag of morgen binnen , maar bedankt voor de tip.:thumbsup:
ik wist natuurlijk niet beter .
gisteren nog een messing statie trap gemaakt van verschillende delen die ik nog had in het magazijn had , maar ik moet eerst de steunen van de davits maken voor de maat anders zit de leuning waarschijnlijk in de weg dus net even messing besteld bij Sauerbier .

De statie trap met vreemde messing leuningen die ik nog had liggen maar het oogt prima .
ik wilde de steun al maken voor de bevestiging aan het schip , maar dat moet helaas wachten tot de davits af zijn ivm met de maat .
De leuning loopt langs de davit en de trap word toch demontabel , met het varen komt ze aan dek.

Netjes! In het echie zijn het waarschijnlijk scharnierbare leuningen.

Dat klopt bij het binnen halen gingen ze plat makkelijker binnen te halen , deze trap was exact de lengte die ik nodig had ivm de waterlijn.
ik heb nog aan het elastisch nylon gekeken en het kost bijna niks tegenover het elastiek wat ik heb laten komen.
Dus die bestel ik er gelijk maar bij.;)

Erwin , wat bedoel je met "de trap is gevouwen" want het lijkt mij prima soldeer werk .
vgr Marc

Hoi Marc , de trap is een geëtste trap die als een plaatje aankomt die je in elkaar kunt vouwen hierna is ze wel gesoldeerd zodat ze blijft zitten .
deze komt volgens mij van Deans Marine maar ik weet het net meer zeker, de lengte klopte exact voor de hoogte waterlijn .
ik ben weer even afwezig ,voor medicatie kuur ziekenhuis en waarschijnlijk nog naar het Erasmus voor verder onderzoek .:(
zodra ik thuis ben ga ik weer aan de slag.

Back