Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste modelbouwers,jan.van.gent zei:even mijn verhaal doen:
- Ik rij al van mijn 5 jaar met rc auto's (nu 17 jaar) (1/10 buggy, 1/10 dtm, 1/18 mirco )
nu heb ik een tijdje geleden een heli dragonfly 04 (walkera) besteld en die krijg ik normaal deze week binnen.
Nu, ik kwam via dit topic in contact met deze toch wel apparte tak van rc. Nu, ik (vooral mijn vader dan) heb al wat ervaring met kites (1 nasa wing, 4 speedwings grootste met spanwijdte 2 m, allen zelfgemaakt behalve de nasa wing).
Nu wou ik dit samenvoegen met mijn ervaring in rc (die tot nu toe tot de grond bleef) maar binnenkort heb ik dus een heli.
Nu wou ik met oude apparatuur (die ik dubbel heb) van mijn rc wagens toch nog iets doen, en dit lijkt me wel prachtig.
Dus enkele gedachten waar ik over het brainstormen ben/was:
-ongeveer het zelfde bouwen als sietse met een 2 kanaalsontvanger, speedcontroller, een speed 300 motortje (maar welke prop? en welke vertanding)
-weer hetzelfde concept als sietse, maar dit maal met een 3 in 1 board van men heli, met een direct carbon brushed motor (ddd drive) dit is een direct drive staart motortje van een micro heli.
-ofwel gewoon 2 kanaalsontvanger, speedcontroller, en een ddd motor (dus niet met het 3 in 1 board)
-een extreem gedacht zou zijn een speedwing of nasa wing te gebruiken met 540 motor, maar dat lijkt me niet zo een goed idee om hier mee te beginnen
Nu, welke batterij zou ik gebruiken? ik heb een batterij pack van mijn micro heli 8.4V 650mAh Ni-MH Accu 87 gram ofwel toch beter een lipo accu? Zoja, welke zou aan te raden zijn?
mvg,
Jan
sietse zei:Ben wel benieuwd naar je vleugelprofiel, tis handig om eentje met wat reflex te kiezen. Dan vliegt het wat stabieler en heeft je scherm niet constant de neiging om naar voren te schieten.