ah, dat is het dus. ff omdraaien en dan komt de simulatie dus wel goed? ff proberenZojuist de .pfl als .dat opgeslagen, maar...
Van de voren de kolommen met getallen omgekeerd!
Blijkbaar wil Profili beginnen met het bovendek ofzo...
Werkt nu netjes.

Ik verander de profielen gewoon in Profili. gaat mooi met dikte en welving enzo. Alleen om dat vlakje eruit te halen is lastig ja. Maar goed, ik vind de Leonardo nu zoveel op de blade lijken dat ik die denk ik maar in de tip gooiIk wilde in het .pfl bestand de getallen veranderen, maar dan zie je niet wat je doet. In Excel openen en er een grafiek van maken gaat goed.
Als je dan een waarde veranderd zie je meteen je figuur (profiel veranderen)
Raar blijft dat je eigenlijk zit te pielen met een rib die nog geen 1% van je totaal oppervlak is.. Je zou graag het gemiddelde profiel van je model zien.

En ja, dan zit je nog met "skin tension / billow"... Dat maakt het verhaal helemaal grappig eigenlijk ja. Dat je met simulaties een profile op de mm zit te veranderen om hem iets beter te maken terwijl in het echt het profiel in de hele vlieger zo'n beetje toch anders word en je waarschijnlijk ook nog eens een groot deel van de tijd iets aangeremd vliegt! Dus met een leuke knik naar beneden...
yep, wordt denk ik creatief de ribjes uitsnijden met een soldeerbout en dan dunne strookjes spinnaker reparatietape erop plakken. Gewichtswinst haal je er op onze schaal niet echt uit alleen gok ik... wel de doorstroming als het goed is. Aan de andere kant ga ik voor dit schermpje 21 grams doek testen en eigenlijk moet de luchtdruk zelf ervoor zorgen dat alles mooi in vorm blijft... Maar goed, misschien wel wat klooien met de ribjes. ik kijk welp.s. mooie constructie die U4! Erg open profielen en D-ribben. Moet te doen zijn, maar dan moet je vrees ik wel plakspinaker op de diagonalen plakken om de stevigheid in die richting te behouden (weefselrichting!). Ik was ook aan het denken plakdacron op de profielen te plakken in de neus. Alles helpt om een mooier profiel te krijgen.
Misschien zelfs flapjes aan de binnenkant van de openingen om leeglopen te voorkomen, maar dat ziet er weer niet uit...

p.p.s. Je wilde een waterstartbare foilvlieger á lá Flysurfer...... Die 'jetflaps' ooit ergens een test gezien dat het werkt bij een matrasvlieger? Mooie uitdaging om te maken.
p.p.p.s. Nooit begrepen waarom niemand double skin tube kites maakt. Net zoals bij een hangglider lijkt me dat best werken...
Die Jetflaps werken op zich wel volgens mij. Niet handig bij een buggyvlieger bijvoorbeeld, die moet je snel vliegen en als het nodig is snel achteruit de grond in rossen. Met Kitesurfen heb je gewoon een stabiele vlieger nodig die je niet uit de lucht kan stallen, net als met parapenten. Flysurfer is van Skywalk, vandaar dat ze er ongeveer hetzelfde uit zien. Ik heb nog wel eens les gegeven met parapenten met gloednieuwe skywalks. Hadden ook die jetflaps, en je merkte wel dat ze idd bijna niet te stallen zijn. Goed voor beginners, maar ik wil met klooien en stunten juist wel af en toe lekker aggresief stallen

met double skin tube kites bedoel je zeker die gewone oppomp kitesurfvliegers, maar dan met een soort foil erachter? Heb ik ook aan zitten denken idd, want waar ze nu mee vliegen dat mag je eigenlijk geen profiel noemen... Een buis met een flap eraan...
Ik merkte dus ook dat ze zo in-efficient als de pest zijn. Met een superstabiel matrasje van 3m³ kon ik varen terwijl de rest nog met 9m² voer...
voor de rest is Peter Lynn natuurlijk leuk bezig geweest met twinskins. begonnen met de Arc en daarna een hele serie t/m de synergy en de vortex.
Maarja, dat zijn alsnog ook stabiele lompe bakken. Toen ik met die 3 voer voer er ook een gast met een PL Venom van 10m².... Het profiel is ook meer een soort dikke rechte worst. ziet er echt niet uit... maarja, werkt wel voor het doel waarvoor het ontworpen is, dat wel.
Lijkt me dus idd leuk om een waterherstartbare vlieger ala Flysurfer te maken. sturen met een bar zodat je depower heb, liefst ook nog zo dat je de hele vorm kan aanpassen. Jetflaps hoef ik niet direct... Lijkt me vooral iets wat in het begin meer verslechterd dan verbeterd als je er een mm naast zit...