PCM FW5 Flow

zozo, yves heeft dus ook eentje besteld...
wanneer heb je hem besteld? en hoelang zijden ze dat het bij jouw ging duren?

we zullen er vanaf augustus het luchtruim mee onveilig maken! :) allez ik toch

zozo, yves heeft dus ook eentje besteld...
wanneer heb je hem besteld? en hoelang zijden ze dat het bij jouw ging duren?

we zullen er vanaf augustus het luchtruim mee onveilig maken! :) allez ik toch

Hallo vurige vos,

Er zijn een paar nieuwe toestellen zoals FW5 en Stobel V3 die mij de moeite waard lijken om ze zelf te testen. Dus heb ik één van elk besteld. Levering voor FW5 en V3 gevraagd eerst voor September of later, vermits ik helemaal niet haastig ben (meer dan genoeg Salpeters in voorraad).

Yves

PS : Inmiddels terug op twee benen maar nog steeds wankel
icon9.gif

ziet er niet goed uit voor een man van middelbare leeftijd ;)

veel rusten, en een schone taise zoeken die je masseert! :)

ziet er niet goed uit voor een man van middelbare leeftijd ;)

veel rusten, en een schone taise zoeken die je masseert! :)

Firefox,

Rusten staat niet op mijn programma met de voorbereiding voor mijn deelname in Reno midden September : [URL="
- Reno Air Race Fly-by, Low Flying[/URL]

Voor de rest : Will Tura is op middelbare leeftijd, ik ben nog steeds in de puberteit.

Alles van die asbestus,

Yves

Laatst bewerkt door een moderator:
eentje in de puberteit hersteld snel en is een week later weer de oude :p

ik zou hem volgende week, of binne 2weken max moeten krijgen.
duimen voor mij!

zaterdag een "boos" mailtje gestuurd naar podivin...
vandaag gelezen en beantwoord.

ik zei dat het niet kon dat er na 3maanden wachten nog steeds geen flow onderweg was naar me..
als bij wonder na het lezen van de mail vandaag, kon ook ineens mijn flow verstuurd worden vandaag!
wat een beetje pouchen niet kan doen eh ;)
dus die toestellen zijn gewoon al klaar...
of het was weer een valse belofte...
dat gaan we in de loop van de week zien, wanneer ie "aankomt".

maar nu komt het wel erg dichtbij...
ik ben als een kind dat op sinterklaas wacht!

zaterdag een "boos" mailtje gestuurd naar podivin...
vandaag gelezen en beantwoord.

ik zei dat het niet kon dat er na 3maanden wachten nog steeds geen flow onderweg was naar me..
als bij wonder na het lezen van de mail vandaag, kon ook ineens mijn flow verstuurd worden vandaag!
wat een beetje pouchen niet kan doen eh ;)

Hoi Firefox 4yySrcLlSmc[/media] - Firefox (1982) Clint Eastwood - First appearence at the hangar, menacing Music

Mit Gewalt ins Leben kann alles gemacht werden. Verwacht echter van Sinterklaas niet te veel, zo een mirakel is die Flow van Porsche Composite Modellbau nu ook weer niet . . .

Yves
Terug op twee benen :D

ik wil de sint op zijn 660 jaar nog wel eens een discus worp uitvoeren!

het zal eerder een gesprompel worden a la yves de vriendt! haha :p

ik ben toch super blij dat ie onderweg is...
nu nog servotjes kopen, want men 4 FS31's zitten al ergens anders in :o

ik dacht van de staart D47 en de ailerons D60 ?
ik ken geen prijzen, en geen kracht van die servo's...
maar ik hoorde al vaker dat de FS31 niet straf genoeg zijn....

ik ben er nog niet uit...
ik wil wel degelijk materiaal... want 500euro in de grond zien gaan omdat de servo's falen.... daar ben ik niet voor te vinden :)

ik dacht van de staart D47 en de ailerons D60 ?
ik ken geen prijzen, en geen kracht van die servo's...
maar ik hoorde al vaker dat de FS31 niet straf genoeg zijn....

ik ben er nog niet uit...
ik wil wel degelijk materiaal... want 500euro in de grond zien gaan omdat de servo's falen.... daar ben ik niet voor te vinden :)

Voor de ailerons heb je vooral STELKRACHT, in 't Engels "staying power":rolling: zoals in de sex-shop :confused: of is het "holding power" ???
Whoaaa !!! In elk geval in 't Duits "Hältekraft".

Als jouw "Anlenkungen" bovendien ook nog "spielfrei" zijn heb je gegarandeerd NOOIT flutter.

Dus de digitale DS-281 is veruit de beste keuze. Tamelijk duur maar ga naar Andys Hobbyshop - Servos want bij Brigitte zijn ze iets minder duur :p

Voor hoogteroer en richtingsroer zijn de D-47's of FS-31 een goede keuze : zoals je zegt "straf" genoeg en vooral klein in afmetingen, dus passend in alle DLG's.

En om dit alles ttz 2xD47 en 2xDS-281 in de Flow te krijgen, gebruik je best een goede schoenlepel.

Dus, vurige vos, niet opgeven en "met de vlam in de pijp".
Groetjes,

Yves

33,80 euro :o amai das ook nie niks! voor zo een klein schepsel ding...

een D60 vind je aan 20-22 euro!

de DS281 is ook nog is 10mm dik, en 9.1gr tov de D60 9mm dik is, en maar 6gr weegt...

kortom, ik vind die DS281 nogal duur voor een nogal grote servo...

Vraagje, waarom zouden ze bij PCM dan de Hitec 45HB voorschrijven? Die heeft ook "maar" 1kg trekkracht.
Niettegenstaande ik gebruik hem in een Multiplex Parkmaster 3D op de rollen en die doen het prima.
Ik heb ondertussen mijn "flutterende" TW1 ook voorzien van nieuwe servo's, Rextor RX565 (2kg trekkracht en digitaal) wel 11mm dik en 9gr, maar die geven geen krimp (tot nu toe). Dus ook geen flutter meer.
PeterP

de DS281 is ook nog is 10mm dik, en 9.1gr tov de D60 9mm dik is, en maar 6gr weegt...

kortom, ik vind die DS281 nogal duur voor een nogal grote servo...

DS-281 ? Ik vindt hem ook niet goedkoop maar heb er toch weer acht besteld gisteren. Digitale servos zijn precieser, krachtiger, meer holding power en ook meer verbruik.

De D60S heb ik ingebouwd als RDS aandrijving in twee van mijn FW4. IK vlieg er alle dagen mee en ze werken goed, zonder flutter, maar de DS-281's vroeger in mijn FW3, en nu in al mijn Salpeterkes zijn veelstenbeter : precieser, veel meer stelkracht, en geen temperatuurdrift. En bovendien vrees ik dat de D60 niet past in de FW5.

Gewicht en afmetingen zijn geen thema, want de verschillen zijn te gering.

Groetjes,

Yves

de D60 is toch kleiner dan die DS281 ?

ik heb in mijn turbo d47 zitten dacht ik, ook op de ailerons... en ze leven toch nog :) dus de D60 moet zeker voldoende zijn?

anoniem persoon had niet graag wat ik postte, dus hierbij verwijderd...

Ik denk dat je met d47's op hoogte/richting en dan d60 op rols een heel eind komt. deze configutarie heb ik ook klaarliggen voor een tantalus. Op een van mijn twisters heb ik wel ds281 zitten. Mooie sterke servo's maar als ik een lege vleugel zou hebben zouden er zeker diamonds in komen. Voldoen ook prima. in mijn andere twister heb ik zelfs d47's op rols zitten die prima voldoen. dit is nog wel een bagged versie.

Servo Futaba S3114 Nano - EuropeModels.EU

deze kwam ik na wat zoeken tegen...
lijkt me niet erg slecht... enkel is ie 2mm dikker dan de D60

(overigens, ik heb hier in eens straal van 60km nergens een winkel liggen die dymonds of andere goede servo's verkopen :o)
ik moet ze dus gaan bestellen , grrr....

Back