PCM FW5 Flow

Ik heb op mijn FW4 2xD60 op de ailerons (servo's direct in de vleugel geplaatst, niet in de romp zoals bedoeld bij de FW), en die houden het ook bij goed hard werpen prima.

ik ga straks bij dymond mijn servotjes bestellen.

peter of andere mannen die me gaan zien in herentals op de wedstrijd,
heeft er nog iemand servos nodig?

ik moet maar 2x D47 en 2x D60 hebben.

hmm, ik wou bij staufenbiel bestellen... ze laten weten dat het er binnen 2-4 dagen aan huis geleverd is.
en aangezien ik ook een ontvanger nodig heb kwam ik aan 220 euro.

19.90 per servo, zowel D47 als D60.

bij aerobertics zie ik de dymonds niet staan eerlijk gezegd, en dus ook geen prijzen.
en tot daar rijden gaat toch al niet.

nog iemand servos nodig? ik wacht tot zondag om te bestelle... t word toch nie voor maandag verwerkt.

jawel, hij is er! vandaag stond ie fier bij mijn ouders op het terras te wachten.

in een joekel van een doos, vol krantenpapier (oostenrijks :D) zat een vleugeltje en de romp incl staartdeeltjes.

op het eerste zicht is de romp van topkwaliteit, met een ovalen staartboom.
hij heeft ook een cevlar neusje :) is grappig om zien.

de vleugel.... net wat minder TOP, maar niet naar het uiterlijk gezien behoorlijk mooi gebouwd...
wat me net wat stoorde (mij niet alleen) was dat er her en der wat carbon vezels uit de juiste lijn zijn gekomen en dus zie je zo wat vezels opzij gaan, die dan vermengt zijn met de glasmat... geen perfecte afgetekende lijn dus van glasmat naar carbon.
ook het rode en blauwe dat men er op spuit lijkt me nogal snel snel gedaan, want aan 1 zijde zie je dat de verf wat onder de mal doorgegaan is, en dus geen mooie rand vormt, meer zo een nevelige uitgaande lijn.

detailtjes dus.

ook de 2 gaatjes waar de boutjes in komen , die komen niet mooi overeen met de moertjes die in de romp zitten... ik heb dus wat moeten vijlen. (1mm maar gelukkig)

wat het staartdeeltje betreft... de afwerking en het inschuifsysteem is prima!
alleeeen, het veertje dat het pendeldeel bedient zit in het kielvlak ingewerkt, en het is heeel erg straf. je moet met de hand al erg trekken om het neutraal te zetten, dus om nog eens UP te sturen moet er veel kracht komen.
dit gaat veel kracht en stroom van de servo eisen!

enig idee wat ik hier aan kan doen?

maar over het algemeen, ben ik redelijk tevreden over het geheel.

de vleugel.... net wat minder TOP, maar niet naar het uiterlijk gezien behoorlijk mooi gebouwd...
wat me net wat stoorde (mij niet alleen) was dat er her en der wat carbon vezels uit de juiste lijn zijn gekomen en dus zie je zo wat vezels opzij gaan, die dan vermengt zijn met de glasmat... geen perfecte afgetekende lijn dus van glasmat naar carbon.
ook het rode en blauwe dat men er op spuit lijkt me nogal snel snel gedaan, want aan 1 zijde zie je dat de verf wat onder de mal doorgegaan is, en dus geen mooie rand vormt, meer zo een nevelige uitgaande lijn.
ook de 2 gaatjes waar de boutjes in komen , die komen niet mooi overeen met de moertjes die in de romp zitten... ik heb dus wat moeten vijlen. (1mm maar gelukkig)

het veertje dat het pendeldeel bedient zit in het kielvlak ingewerkt, en het is heeel erg straf. je moet met de hand al erg trekken om het neutraal te zetten, dus om nog eens UP te sturen moet er veel kracht komen.
dit gaat veel kracht en stroom van de servo eisen!

enig idee wat ik hier aan kan doen?

De veer voor het FW5 hoogteroer is 0,8mm staal. Maak je echter geen zorgen over "stroom en kracht", want een D47 bedient dient Z.P. (zonder problemen).

<<<Enig idee wat ik hier aan kan doen ?>>>

Mijn suggestie Vuurvosje : koop sabiet een SALPeter en "join the club"

Ciao,

Yves:ontopic:

De veer voor het FW5 hoogteroer is 0,8mm staal. Maak je echter geen zorgen over "stroom en kracht", want een D47 bedient dient Z.P. (zonder problemen).

<<<Enig idee wat ik hier aan kan doen ?>>>

Mijn suggestie Vuurvosje : koop sabiet een SALPeter en "join the club"

Ciao,

Yves:ontopic:

ik heb net een flow gekocht! men centen voor 2jaar der door ze :)

Didier,
Heb je ooit de Turbo2009 overwogen, was je tevreden over uw versie 2007 (dacht ik) ?
PeterP

2006 dacht ik ;)

goh, khad t wel overwogen, maar ik vond nergens iets van onze vriend wolfgang... en bellen kan ik niet of mailen of dergelijke, want ik kan geen woord duits. :) die van podivin kunne wel engels hehe :)

Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla

FOTO's wil ik zien...

Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla

FOTO's wil ik zien...

waar wil je fotos van zien? van een vliegtuig dat nog een wildgroei is van draadjes , lege rompe, en ongelijmde staartstukken?

waar wil je fotos van zien?

Van de flaperon aansturing. En ik wil graag weten hoe je deze manier van aansturing ervaart. Krijg je het spelingsvrij, bijvoorbeeld. Is een beetje eenvoudig demontabel, of krijg je alleen zonder brokken uit elkaar als je een "geestelijk stabiel moment" hebt.

Precies, van alles en nog wat.
Voor je het weet wordt dit draadje dan zomaar een bouwverslag.
Oeverloos gebabbel over de flow hebben we nu wel gehad.
Plakken die hap.

Franzzz

Oeverloos gebabbel over de flow hebben we nu wel gehad.
Plakken die hap.
Franzzz

"Oeverloos gebabbel" - dank je Frans voor deze "on the ball" uitdrukking : mijn Nederlandse woordenschat is hiermee een paar woorden rijker :D

Overigens ben ik het helemaal met je eens : teveel flow is teveel flow.
En in deze thread loopt de Flow de figuurlijke spuigaten uit :ontopic:

Ik annuleer overigens mijn Flow bestelling bij
Porsche Composite Modellbau per omgaande :rolling:

Van harte,

Yves

ik heb me er vandaag aangezet...
ruddertje steekt erop, staartje is ook aan de staartboom gelijmd (dit ging mooi met dat systeem...

de ailerons aansturing is zoals bij de turbo... (weet niet hoe ze het noemen)
zo met stalen pennetjes die in de romp komen en daar aangestuurd worden.

dit ging niet zonder slag of stoot... dit is een kut manier... want zoals het het voorschrijven (halve uitleg) is het gaat onmogelijk...

ik heb eens uitgeteld, 260gr moet lukken...
fotos voor morgen ofzo...

vanavond mijn turbo gecrashed.... niet zo heeel erg. maar dat is een ander verhaaltje :)

jawel om 3u kreeg ik mijn pakketje met servo's en nu is alles ingebouwd, en ben ik aan het instellen.
voorlopig ziet alles er goed uit, maar damn die rompjes zijn klein!
heb 4 D47 er in gestoken, terwijl ik gehoopt had dat ik op de rollen D60 kon gebruiken.

morgen de maiden.... ik hoop dus dat alles goed loopt.
het lijken me mooie omstandigheden voor een maiden morgen :)

uiteraard wordt dit gefilmd.
fotos enz volgen dus ook nog :)

duimen mense!

en hij heeft vandaag zijn maiden gehad...

al bij al ben ik zeer te vreden.

ik had een paar handstartjes gemaakt, maar ik merkte al snel dat ik tot aan het einde van het plein zou vliegen, dus ik bochte de 2de keer maar direct om :)
jammer dat er 3bft stond, maar thermiek was er met hopen.
bij het gooien heb ik wat instellingen (startstand, remmen) gedaan, zodat de volgende worpen alleen maar beter werden.
dan maar eens een voorzichtige worp... en ik smeet vlot tot +-35meter. wow iedereen rondom me verschoot.

ik merkte dat ik in het vliegen erg fel moest optrimmen om de instelhoek juist te krijgen. eens dit gedaan vloog hij erg strak.

maar met zijn 262 gram is hij erg windgevoelig, en word je al snel heen en weer gegooid.(er zou nog 10-15gr afkunnen aan de elektronica)

bij de volgende worpen kon en durfde ik al iets harder gooien.
deze kwamen al vlot tot +-40meter.
ik heb nooit voluit gegooid, maar de 48meter die ik met de turbo haalde , worden vlot geëvenaard.

nu zit ik echter met 1 groot probleem.
ik heb geen enkele centimeter vrij om nog ergens een ballastkamertje te maken voor mijn ballastbolletjes kwijt te kunnen!
dit is dus een ramp :)
want met 260gr in winderige condities is niet gelachen.

didier

Laatst bewerkt door een moderator:
Back