Permanente on-road IN-door RC ASFALTbaan in Grootebroek, kop van N.-Holland.

Interesse peiling permanente onroad indoor RC asfaltbaan in Grootebroek (N.-H).

• Ja, ik kom zeker een keer rijden.

Votes: 31 36,9%
  • Ja, ik kom zeker meerdere keren rijden.

Votes: 29 34,5%
  • Ja, ik wordt zeker lid.

Votes: 10 11,9%
  • Nee, ik heb geen zin in een permanente indoor asfaltbaan.

Votes: 14 16,7%

• Total voters
    84
Ziet er veel belovend uit! Ik ben benieuwd.

Wat voor baanafzetting gaan jullie gebruiken? Want "gras" lijkt me wat moeilijk binnen ;-)

En baan ontwerpen, wie gaat het doen, en zijn jullie er al mee begonnen?

Groet Robert

Kunstgras is ideaal !

Wat ik op de foto's zie is de verlichting wat aan de krappe kant,
ik denk dat je minimaal een verdubbeling van het aantal TL's moet hebben.

Hoe groot is het oppervlak nu precies?

Mijn ontwerpjes tot nu toe zijn vooral op een 'raster' gebaseerd, je kan er dan voor kiezen om aan de buitenkant van de bochten de bocht af te ronden en die groen te verven. Je kunt ook de hele layout verven zoals MRM ook heeft. Of een 'eilandjes' layout (hoewel ik hier persoonlijk geen fan van ben) zoals ERCE heeft (vind dat de layout die je dan wil gebruiken vaak niet echt heel duidelijk is en er veel te veel verschillende layouts mogelijk zijn).

Ik denk dat het, het meest effectief is om zoals die Engelse club met houten balken te werken, hoewel hun die door het tapijt heen op de houten ondervloer vast kunnen schroeven, word dat op asfalt wat lastig ;) (niet onmogelijk maar wel lastig) maar geeft wel een duidelijke layout waar je niet makkelijk kan afsnijden.

Mocht je de hele layout willen verven, dan is het wel makkelijker om mooiere vloeiendere bochten te maken, het is wel wat minder efficiënt met de ruimte. En 't is dan mogelijk om een stuk of 2 'tussen weggetjes' te maken zodat je de layout heel ietsjes kan veranderen zodat je toch nog een klein beetje variatie hebt door af en toe een bocht extra of minder te kunnen gebruiken, maar dat het niet zo'n verwarrend eilanden gedoe word :P

Zoiets als dit is wel mogelijk als je alles verft:
indoor_rc_track.jpg

[2m baanbreedte overal]

Erg leuk ontwerp maar mis 1 belangrijk ding hier aan en dat is een pits straat??

mvg Roy
PS een lichte verhoging met koud asfalt kan ook een goed idee zijn voor een baan afzetting.
Kun je ook perfect kerbstones mee maken.

Mijn ontwerpjes tot nu toe zijn vooral op een 'raster' gebaseerd, je kan er dan voor kiezen om aan de buitenkant van de bochten de bocht af te ronden en die groen te verven. Je kunt ook de hele layout verven zoals MRM ook heeft. Of een 'eilandjes' layout (hoewel ik hier persoonlijk geen fan van ben) zoals ERCE heeft (vind dat de layout die je dan wil gebruiken vaak niet echt heel duidelijk is en er veel te veel verschillende layouts mogelijk zijn).

Ik denk dat het, het meest effectief is om zoals die Engelse club met houten balken te werken, hoewel hun die door het tapijt heen op de houten ondervloer vast kunnen schroeven, word dat op asfalt wat lastig ;) (niet onmogelijk maar wel lastig) maar geeft wel een duidelijke layout waar je niet makkelijk kan afsnijden.

Mocht je de hele layout willen verven, dan is het wel makkelijker om mooiere vloeiendere bochten te maken, het is wel wat minder efficiënt met de ruimte. En 't is dan mogelijk om een stuk of 2 'tussen weggetjes' te maken zodat je de layout heel ietsjes kan veranderen zodat je toch nog een klein beetje variatie hebt door af en toe een bocht extra of minder te kunnen gebruiken, maar dat het niet zo'n verwarrend eilanden gedoe word :P

Zoiets als dit is wel mogelijk als je alles verft:
indoor_rc_track.jpg

[2m baanbreedte overal]

Uhm.. mja.. oeps :P Mja als je enkel elektro rijdt heb je die niet perse nodig, tenzij je endurance races doet natuurlijk :)

Er zijn 7 nieuwe lampen ingegaan, die waren kapot.(na het maken van deze foto.)
Er is nu voldoende licht, en mocht het toch nog tegen vallen dan is dat een mooi projectje voor later;)

Kunstgras is ideaal !

2 meter breed is vrij smal voor zo'n grote baan,
ik zou proberen een minimum van 2,5 meter aan te houden.

Bij het AMCC hebben we overal 3 meter,
dat is in wedstrijden erg prettig, dan kun je
nog ergens omheen.

Pitstraat heb je niet nodig,
alleen een vlak waar je de auto neer kunt zetten zonder het zicht van de rijders te belemmeren.

Mijn handen jeuken om te helpen,
maar heb al te veel projecten onder handen,
misschien na de kerst?

Wat voor baanafzetting gaan jullie gebruiken? Want "gras" lijkt me wat moeilijk binnen ;-)

En baan ontwerpen, wie gaat het doen, en zijn jullie er al mee begonnen?

Groet Robert

Kunstgras lijkt mij geen optie in deze. Wij hebben vanuit onze vorige locatie al baanafzetting delen (zie foto).

showthumb.php

(*edit: ik zie nu dat deze klein blijft, wellicht heeft Westy een beter exemplaar)

Deze hebben we meegenomen en gaan we eerst gebruiken. Daarna gaan we wel zien wat we gaan doen.
Als iemand nog een mooie en niet al te dure suggesties heeft? Curvestones maken met beton is nu nog geen optie. Wellicht in de toekomst als het gaat lopen, want een verkleinde kopie van ERCE Eindhoven is natuurlijk wel een utopie....

1281463976_resized.jpg

1281463979_resized.jpg

1281463969_resized.jpg

Maar je moet immers een streven hebben;).

Sponge heeft ook zich bezig gehouden met een ontwerp, deze is ook mooi en glooiender dan de "engelse" layout.

indoor_rc_track_01.jpg

Ik heb de foto's genomen voordat, zoals Westy ook al aangaf, de kapotte TL's vervangen waren. Bovendien zijn ze allemaal vervangen voor Philips TL-D 58W 33-640 tl's. Deze hebben een hogere lichtopbrengst dan degene van voor de foto's.

De baanafmeting is 14 mtr x 24,5 mtr.

indoor_rc_track.jpg

[2m baanbreedte overal]

Deze is ook mooi Jeroen! Maar past zeker niet in onze afmeting ofwel? Weet je ook hoelang de baan dan ongeveer wordt?

Halewijn

Laatst bewerkt:
Dankje! =D
Pff uhm.. geen idee hoe lang deze is.. ik schat wel ruim over de 100m gezien deze smaller is (2m) dan die andere en er dus meer ruimte was om mee te werken, alleen is deze geloof ik nog wel in het verkeerde formaat, 14,5x24 ipv 14x24,5 :P Weet niet of de beschikbare ruimte echt strak van muur tot muur en van muur tot rijders stelling is, of dat er om heen nog wat speling is... 't heeft een half metertje in de diepte meer nodig en in de breedte minder :P

Als je een baan gaat maken indoor en je wilt er iets anders kunnen rijden als 1:12 dan moet de baan minimaal 2.5 meter breed zijn. Racing Paradise was 2 meter breed en werd door de meeste mensen te smal bevonden.

Maak ook niet de klassieke fout door het rechte eind onderlangs de rijderstelling te maken.
Zorg er ook voor dat de rijdersstelling genoeg van de baan af staat zodat je, ook als er iemand naast je staat, de volgende bocht nog gewoon kan zien zonder dat je voorover moet buigen om die bocht te kunnen zien. 1.5 meter achter de baan voor de rijderstelling is een mooi startpunt.

Mijn handen jeuken om te helpen,
maar heb al te veel projecten onder handen,
misschien na de kerst?

Oscar, ik hoop dat we met de kerst wel een keer klaar zijn!
Maar dan weet ik nog wel een leuk projectje voor je: de baan inrijden:D:D:D!

Als je een baan gaat maken indoor en je wilt er iets anders kunnen rijden als 1:12 dan moet de baan minimaal 2.5 meter breed zijn. Racing Paradise was 2 meter breed en werd door de meeste mensen te smal bevonden.

Maak ook niet de klassieke fout door het rechte eind onderlangs de rijderstelling te maken.
Zorg er ook voor dat de rijdersstelling genoeg van de baan af staat zodat je, ook als er iemand naast je staat, de volgende bocht nog gewoon kan zien zonder dat je voorover moet buigen om die bocht te kunnen zien. 1.5 meter achter de baan voor de rijderstelling is een mooi startpunt.

Bedankt voor je input Frans! Ik waardeer het! Dit hadden we idd zelf ook al gedacht. We zullen de uiteindelijk baan even eerst op dit forum zetten om de deskundige er over te laten buigen;)

Halewijn

Kan je misschien ook met de afzetting of anders uitleggen en dan testen, dit zal probleem plekken aan het licht brengen en kan je hem nog beter maken. ;)

Ik ga dit zéker blijven volgen mensen... Dit wordt nog wat als ik de plaatjes zo eens bekijk...

Dat laatste "knik" bochtje op het rechte stuk bij die glooiende layout? Zou ik niet doen. Er zit al een vrij scherpe bocht aan het einde en dat knikje zou wel eens voor een ophoop van auto's kunnen zorgen maar verder... Top guys!

Zo vanmiddag weer veel gedaan, het plafond en de wand naast de deur zitten er in.
De electra is bijna gereed.
Nog een klein stukje plafond en er kan ge-saust worden.
Kachel nog op hangen, lus in de grond frezen, en de vloer in smeren met de griplaag.
En dan nog een heleboel kleine dingen.

imgp9474.jpg

Jeroen (Sponge) heeft voor ons een mooie "eilandjes" circuit ontworpen.

indoor_rc_track_multi-layout_new1.jpg

Graag jullie reactie c.q. advies.

PS de rijdersstelling komt aan de overkant te staan. De baan is 2,5 mtr breed.

Halewijn

Laatst bewerkt:
Eén tip... Maak de eilandjes niet te hoog... Zeker als er ook de intentie is om 1/12 en WGT/Pro10 te willen rijden... ;)

Ik neem even aan dat er dan tussenstukken neergelegd moeten worden om de baan te vormen? Gebruik hiervoor aub geen stalen balken ofzo...

Voor de rest ziet het er weer gaaf uit hoor...

Eén tip... Maak de eilandjes niet te hoog... Zeker als er ook de intentie is om 1/12 en WGT/Pro10 te willen rijden... ;)

Ik neem even aan dat er dan tussenstukken neergelegd moeten worden om de baan te vormen? Gebruik hiervoor aub geen stalen balken ofzo...

Voor de rest ziet het er weer gaaf uit hoor...

Hoi Joost,

De wijze zoals ze het in Eindhoven hebben gedaan lijkt mij wel ideaal.

1277460797_resized.jpg

1278241515_resized.jpg

Ik dacht ook aan een baksteen opzijn kant, dus zoals de bovenste baksteen .

images

En dan met beton schuin stucen als een echte curvstone.

Of zal de hoogte van de onderste baksteen beter zijn?

De baanstukken voor de baanafzetting voor tussen de "eilandjes" zullen wel de baanstukken worden die we al reeds hebben. Dat zijn witte halve ovale baanstukken van kunststof. Volgens mij zijn dat semi-professionele baanstukken. Deze zullen we vol gaan purren en op een +/- 15 mm plank monteren.

Halewijn

Laatst bewerkt:
Aangezien het binnen is zou bijvoorbeeld 2 of 3 lagen van 18mm multiplex ook een optie kunnen zijn?. Deze kun je gemakkelijk bewerken en met slagpluggen bevestigen aan de ondergrond. Dan hoef je ook niet met bakstenen/specie of wat dan ook te werken. Is ook nog gemakkelijker te verwijderen of te veranderen.

Is wellicht een idee?

Back