Mijn ontwerpjes tot nu toe zijn vooral op een 'raster' gebaseerd, je kan er dan voor kiezen om aan de buitenkant van de bochten de bocht af te ronden en die groen te verven. Je kunt ook de hele layout verven zoals MRM ook heeft. Of een 'eilandjes' layout (hoewel ik hier persoonlijk geen fan van ben) zoals ERCE heeft (vind dat de layout die je dan wil gebruiken vaak niet echt heel duidelijk is en er veel te veel verschillende layouts mogelijk zijn).
Ik denk dat het, het meest effectief is om zoals die Engelse club met houten balken te werken, hoewel hun die door het tapijt heen op de houten ondervloer vast kunnen schroeven, word dat op asfalt wat lastig

(niet onmogelijk maar wel lastig) maar geeft wel een duidelijke layout waar je niet makkelijk kan afsnijden.
Mocht je de hele layout willen verven, dan is het wel makkelijker om mooiere vloeiendere bochten te maken, het is wel wat minder efficiënt met de ruimte. En 't is dan mogelijk om een stuk of 2 'tussen weggetjes' te maken zodat je de layout heel ietsjes kan veranderen zodat je toch nog een klein beetje variatie hebt door af en toe een bocht extra of minder te kunnen gebruiken, maar dat het niet zo'n verwarrend eilanden gedoe word
Zoiets als dit is wel mogelijk als je alles verft:
[2m baanbreedte overal]