Persluchtmotor

Beste Allen,

Als eerste bedankt voor de reacties, alles even door mij hoofd laten gaan en het volgende is er uit gekomen:
Zojuist de tijd gehad om met mijn linkerhand de klauwplaat los te halen en wat te meten. M30*3,5 is een optie, echter is de spoed dan wel enkele tienden ernaast en dat heb ik natuurlijk liever niet. "Gewoon goed, anders niet" is mij altijd bijgebleven.:rolleyes:

Wel even nagedacht, de gedachtegang is als volgt:
-Plak ijzer afzagen en vlak draaien in de grote draaibank op het werk
-Inspannen in vierklauw op eigen draaibank (zou net gaan)
-Vervolgens door 1"WW draad te kiezen (deze heeft een spoed van 8 TPI) en deze er met een binnendraadbeitel er in te draaien op een buitendiameter van 30 mm de juiste draad behalen.
-Achterplaat vervolgens uit vierklauw halen, vierklauw van de spindel af
-Achterplaat voorzichtig op spindel draaien
-Daarna de centreerring draaien op de achterplaat volgens DIN6350
-Gaten aftekenen met verdeelschijf, centreren, boren

Zo dacht ik het resultaat te behalen. Een kwestie van wachten tot ik mijn rechterhand weer mag gebruiken en dan maar eens wat beelden produceren.... Al dat gepraat (:pc:) levert immers ook geen kijkers op;)

Alvast dank & Groet,
Japie
 
Bedoel een kaliber om de draad op de juiste diepte te snijden.
Het is immers lastig om weer opnieuw in te moeten spannen als de draad net niet diep genoeg is, en ruim te iep is ook weer niet zo mooi natuurlijk.
 
Beste Allen,
De persluchtmotor waarmee dit topic begonnen is is helaas in de "restanten-bak" beland,de voornaamste redenen zijn:
1) Het motorblok was uit twee deelbare helften gemaakt die eigenlijk vanaf het begin al niet klopten (zowel maten als de lagergaten). 2) Het idee van de aansturing (brandstofpomp etc) had ik niet ver genoeg uitgedacht, waardoor is tijdens het maken eigenlijk al tegen mijn eigen fouten aanliep
3) Deze fouten stapelde elkaar op, waardoor het steeds lastiger werd het volgende onderdeel goed te kunnen maken

De bedoeling is dat ik binnenkort (na het project uit scheepsbouwverslagen;)) er een tweede poging komt, die van te voren beter uitgewerkt en op elkaar afgestemd is.

Alvast bedankt voor alle tips en hulp die ik heb gehad!
Groet,
Japie
 
Prima Japie,niet erg dat het éérste ontwerp enigszins mislukt is,daar leer je ontzettend veel van,het belangrijkste is wat je nu ook doet "niet omkijken maar opnieuw beginnen" hopelijk gaat het weer goed met je hand dus ben ik benieuwd naar het nieuwe motortje wat je nu gaat maken,succes!
Groeten,

fanaat Sjef.
 

Bijlagen

  • oscill.stoomm.3.JPG
    oscill.stoomm.3.JPG
    21,3 KB · Weergaven: 209
Back
Top