Beste Allen,
Als eerste bedankt voor de reacties, alles even door mij hoofd laten gaan en het volgende is er uit gekomen:
Zojuist de tijd gehad om met mijn linkerhand de klauwplaat los te halen en wat te meten. M30*3,5 is een optie, echter is de spoed dan wel enkele tienden ernaast en dat heb ik natuurlijk liever niet. "Gewoon goed, anders niet" is mij altijd bijgebleven.
Wel even nagedacht, de gedachtegang is als volgt:
-Plak ijzer afzagen en vlak draaien in de grote draaibank op het werk
-Inspannen in vierklauw op eigen draaibank (zou net gaan)
-Vervolgens door 1"WW draad te kiezen (deze heeft een spoed van 8 TPI) en deze er met een binnendraadbeitel er in te draaien op een buitendiameter van 30 mm de juiste draad behalen.
-Achterplaat vervolgens uit vierklauw halen, vierklauw van de spindel af
-Achterplaat voorzichtig op spindel draaien
-Daarna de centreerring draaien op de achterplaat volgens DIN6350
-Gaten aftekenen met verdeelschijf, centreren, boren
Zo dacht ik het resultaat te behalen. Een kwestie van wachten tot ik mijn rechterhand weer mag gebruiken en dan maar eens wat beelden produceren.... Al dat gepraat
pc
levert immers ook geen kijkers op
Alvast dank & Groet,
Japie
Als eerste bedankt voor de reacties, alles even door mij hoofd laten gaan en het volgende is er uit gekomen:
Zojuist de tijd gehad om met mijn linkerhand de klauwplaat los te halen en wat te meten. M30*3,5 is een optie, echter is de spoed dan wel enkele tienden ernaast en dat heb ik natuurlijk liever niet. "Gewoon goed, anders niet" is mij altijd bijgebleven.

Wel even nagedacht, de gedachtegang is als volgt:
-Plak ijzer afzagen en vlak draaien in de grote draaibank op het werk
-Inspannen in vierklauw op eigen draaibank (zou net gaan)
-Vervolgens door 1"WW draad te kiezen (deze heeft een spoed van 8 TPI) en deze er met een binnendraadbeitel er in te draaien op een buitendiameter van 30 mm de juiste draad behalen.
-Achterplaat vervolgens uit vierklauw halen, vierklauw van de spindel af
-Achterplaat voorzichtig op spindel draaien
-Daarna de centreerring draaien op de achterplaat volgens DIN6350
-Gaten aftekenen met verdeelschijf, centreren, boren
Zo dacht ik het resultaat te behalen. Een kwestie van wachten tot ik mijn rechterhand weer mag gebruiken en dan maar eens wat beelden produceren.... Al dat gepraat

Alvast dank & Groet,
Japie