Peters hermione la fayette

opnieuw een kleine update, intussen heb ik een hele poos over dat spiegelplaatje zitten te jeuzelen, maar ik kan het niet laten om dat nog een keer te doen.
De raampjes zitten er in, niet helemaal zoals ik voor ogen had, ik heb in elk raam een kruis gezet als raamstijlen, ik heb dus de ramen onderverdeeld in 4 kleine raampjes, in plaats van 9 raampjes.
Zulke kleine raamstijlen kon ik er met geen mogelijkheid in krijgen.

Hierna moesten de netten er ook nog opgemaakt worden, en het eindresultaat is nu zo geworden.

tot de volgende keer.
Toch weer erg netjes!

Peter, hij gaat helemaal goed man, ziet er allemaal erg netjes uit:thumbsup:

De aanhouder blijft toch maar winnen Peter.
Ik weet wat je mee maakt aangezien ik het zelfde had met de San Ildefonso.
Die was teveel gemaakt dus de maten klopte niet meer.
Moest de spiegel ook opnieuw maken.

Ik zag in het forum van Eduard Renger dat hij een mooie stander gemaakt had voor zijn Diana, en toen was ik daar zelf ook net mee bezig, deze heb ik ook klaar nu,

Verder heb ik een worstelpartij gehad om de spiegelplaat een beetje symmetrisch op de Hermione te plakken, de ronding in de spiegelplaat zat er nog steeds mooi in, dus daar lag het niet aan, maar ik kreeg het niet voor elkaar om het plaatje mooi gecentreerd te krijgen om daarna de klemmen erop te zetten
Na wat grommen, en wat andere woorden, heb ik er twee centreerdraadjes (messing 0,8 mm. bij de pijlen ) in geboord, zodat ik in elk geval in de buurt zat.
Hier enkele foto's van de actie na het maken van de centreerdraadjes.

En na het weghalen van de klemmen ziet het er zo uit.

Daarnaast ben ik ook begonnen om de dekknieën naast de kuil te bekleden, want dat blijft wel engszins zichtbaar.
De plankjes sluiten niet heel goed aan nog, dus dat moet een beetje gecamoufleerd worden

En dit was het voor deze ronde. tot de volgende keer.

Laatst bewerkt:
Soms is het tijd om inderdaad een standaard te maken. Al dat gewiebel! Beuken zo te zien Peter? Ik heb zojuist mijn standaard keihard vast gelijmd onder mijn FLUIT.

Een moeilijke horde is genomen, op naar de volgende uitdaging.

Ik heb de indruk dat meerdere bouwers gedreven worden door een bouwkoorts, in de aanloop of eerder laatste rechte lijn naar 2 oktober. :)

Dat klopt Herman, de volgende uitdaging, maar er is geen bouwkoorts, maar er is even wat meer tijd beschikbaar.
We hebben een wat drukkere periode gehad met dakdekkers en putjesscheppers. Dan blijft de werf dus gesloten helaas.

Al dat gewiebel! Beuken zo te zien Peter?

Dat zou best kunnen Hans, het lijkt er wel op. Het waren een paar plankjes die ik al een poosje geleden gekocht had voor dit doel en ik was nu vreselijk flauw van het gewiebel.

Mooie spiegel en een mooie vooruitgang dus Peter

Dank je wel Koos, zoals hierboven gezegd, wat meer tijd, dan wat meer bouwen:D:D

Back