Peters hermione la fayette

Peter je mg trots zijn op de behaalde resultaten, ziet er allemaal goed uit :thumbsup:

Toen wij zaterdag in Hillegom waren, kreeg ik van mijn directievleugel nog een mooi kadootje in de handen gedrukt, en wel de touwslager, van onze forum Admiraal.

Dan hoef ik mezelf niet meer een slag in de rondte te draaien.
De doos ziet er weer uitermate verzorgt uit.

En ik moet zeggen. dat dit een hartstikke leuk knutselklusje was, om dit soepel draaiend te krijgen, Het houtwerk paste perfect in elkaar, en het machientje op zich, heeft niet een drup houtlijm gezien, zo strak zit alles in elkaar.

het enigste onderdeel die ik in elkaar geplakt heb, is de beugel die gebruikt wordt om het masientje aan de deur te hangen

Het dradenuitelkaarhouddingetje, heb ik even goed geschuurd, en 2 keer in de lak gezet om te voorkomen dat er roetresten vrij komen, het masientje zelf heb ik alleen de ergste roetresten van afgeschuurd.

Morgen eens proberen of ik daar ook nog touw mee kan slaan, daar is hij uiteindelijk voor bedoeld :D:D.

Snotverdulleme Peter, dat is een mooi cadeautje wat je daar van je Marijke hebt gekregen :thumbsup::worship:
Dus laat maar eens rap wat touwtjes zien die je ermee gecreëerd hebt..........
Succes ermee..
(ik ben nog aan het twijfelen dus vandaar mijn bijzondere interesse)

Ook heeft het mijn interesse natuurlijk. Dat mag duidelijk zijn:thumbsup: betekend ook dat er behoorlijke klossen met touw moeten komen. Ik ga me daar ook eens in verdiepen hoe of wat.

Gefeliciteerd! Mooi hoor.

Dank je wel Andre, inderdaad een heel mooi machientje

Ook heeft het mijn interesse natuurlijk. Dat mag duidelijk zijn

Dat kun je inderdaad best eens doen, ik heb dat met dat handdraaimachientje ook wat geprobeerd, maar daar kun je geen grote hoeveelheden mee maken.
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit gaat. Hier hoef je in elk geval geen lamme hand van het draaien van te krijgen

ZEER benieuwd naar de resultaten, ik ben er ook op de achtergrond mee bezig ;)

Als eerste even een fotooke van twee van de poezebeesten, deze twee achtervolgen mij overal waar ik ga, en ze hebben in de gaten gekregen dat ik ergens anders bezig wil gaan

Ik heb namelijk aan de badkamerdeur de touwslagerij opgehangen, en daar heb ik een paar stukjes draad aangehangen

En zodra ze het motortje horen draaien zijn ze als de wiedeweerga bij om me te helpen, deze foto is helaas niet scherp genoeg, maar de hulp is wel aardig te zien

Ik heb even snel drie stukjes touw gedraaid, met 3, 4, en 5 draadjes.

Het touwtje met drie draden had ik een 13 millimeter dop onder gehangen, de 4,en 5 draads touwtjes heb ik een 23 millimeter dop onder hangen.
Het 4 draads touwtje is heel aardig geworden, voor een eerste probeerseltje, het 3 draadstouwtje had ik poezenhulp bij, dus die is mislukt.
En het 5 draads touwtje behoeft nog wat meer aandacht.

Morgen in alle rust nog maar eens proberen, dit is gewoon even de slag krijgen

Back