Peters hermione la fayette

Dan hebben wij maar een kleintje.
Amper twee kilo en ruim 17 jaar oud.

image.jpg

Het is gewoon een poes, maar de vader was Siamees. Ze “praat” veel en is erg fel. Je kunt haar niet oppakken (dat kost je gelijk een aantal flinke “halen”), en andere katten worden nog als een malle uit de tuin gejaagd.

Hoi Peter. Zeer lovenswaardig zoals je bezig bent om de ramen naar je zin te krijgen. Dat kostte bij mijn Lee ook heel wat pogingen. En dan opeens komt de eureca. Ik ben uiteindelijk op (Rotring) inkt gekomen, met een pen langs een lat die langs de teken-zijde iets afgeschuind was, zodat de inkt er niet onder trok.
En je beoogde ramen op millimeter ruitjes papier leggen. Dan hou je goed ‘de richting’ aan.
Gr. Peter

Even een kleine update, ik heb niet heel veel kunnen doen omdat ik wat drukte met andere dingen had, maar ik heb de raampjes eruit gezaagd, en aan de achterkant een soort kozijntje gemaakt om het raam tegen te houden.

hierna het plastiekje erin, en even op het schip gehouden.
Aan de achterkant moet er nog wel een laagje zwarte verf bijkomen.

Verder ben ik nog even bezig geweest om een paar raampjes te maken.
Er moeten aan beide zijden nog 2 raampjes bijkomen, die worden wat smaller als de raampjes die er nu op zitten.

Tot een volgende keer :beer:

Dat begint er al aardig op te lijken Peter, komt helemaal goed!
Ik heb nog wel een tip; als je van één groot raam een aantal kleine moet maken dan kan je het beste eerst een kozijn maken om het hele raam, waarna je daarna de verticale latten er in lijmt, zo heb je veel minder snijpunten.

Daar heb je gelijk in @pietsan, maar aangezien mijn zicht niet altijd op volle sterkte is, doe ik het zo.
Dan verbeeld ik me dat ik wat meer controle heb over de positie van de verticale balkjes :):)

opnieuw een kleine update, intussen heb ik een hele poos over dat spiegelplaatje zitten te jeuzelen, maar ik kan het niet laten om dat nog een keer te doen.
De raampjes zitten er in, niet helemaal zoals ik voor ogen had, ik heb in elk raam een kruis gezet als raamstijlen, ik heb dus de ramen onderverdeeld in 4 kleine raampjes, in plaats van 9 raampjes.
Zulke kleine raamstijlen kon ik er met geen mogelijkheid in krijgen.

Hierna moesten de netten er ook nog opgemaakt worden, en het eindresultaat is nu zo geworden.

tot de volgende keer.

Back