Vanmiddag weer gevlogen en het ging goed mis
Na het opstijgen een linkerbocht gemaakt, daarna een flink klim over een recht stuk, niks aan de hand. Vervolgens een linker bocht en een duikvlucht ingezet met ca. halfgas. Net na de bomenrij op ca. 10meter hoogte plotseling een storing die de roeren volledig omlaag draaiden .... : PATS !!! Met zijn neus loodrecht de grond in ! Geen tijd gehad om te reageren , daar vloog hij veel te snel voor ! Verdorie, balen ! :evil:
F-16 is onherstelbaar beschadigd, de neus is er helemaal af tot aan de vleugel . Het piepschuim gebroken en vooral ingedeukt. Door de vervorming is er geen eer meer aan te behalen.
De elektronika heeft het gelukkig wel overleeft, behalve het kristal dat wel defect is geraakt en de akku die een deukje heeft opgelopen. Na 'ontmanteling ' en heel grondige controle van de lipo bleek deze gelukkig nog in orde. Toch bewaar ik heb voorlopig in een oude stenen bloemenvaas ...
De laatste keer dat ik met de f-16 vloog kreeg ik op hetzelfde veld op bijna hetzelfde punt voor de bomenrij, ook in een duikvlucht en ook half gas een gelijksoortige storing. Toen roll'de hij maar kon ik nog wel ingrijpen.
Kan het zijn dat hoogtoerige brushless edf's kritischer zijn vwb radiostoring ? Waar vliegt men in het algemeen mee ? PCM ? Ik had er een yeti rex5 mpd in zitten, op zich prima ontvangers.
Tips welkom want ik ga zeker een nieuwe bouwen, het vliegt geweldig !! Iemand die zijn F-16 wil verkopen ... ???
Hier het filmpje (let op 25Mb!) :
http://airtoimedia.nl/web/upload/666yeti666/f16_crash.wmv
Zie de foto's van voor en na ...... jammer jammer jammer ..... maar ik ga toch een nieuwe bouwen :lol:
Voor de vlucht (hier zie je ook nog mijn logo 10 3D, waar ik niet meer mee gevlogen heb ... bijgeloof ? ....)
Na de vlucht :
Hier zijn we (frank) bezig om te kijken wat er nog werkt ....