Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

maidenen

@Berto.

De 16-17-22-23-28-29 en 30e deze maand ben ik in de gelegenheid :wink:

Dat van Denny wist ik niet, zal eens bellen.

Ger.

Tja, moet je ook maar niet weer op vakantie gaan,

zie hier:
[83063] 19-sept-2009-de-natte-vleugels-weer-op-zeumeren-38

Damn, over vrije dagen gesproken, werk jij eigenlijk nog wel?!?!?!?

Komend weekend moet ik aan de Speed Canard van de vader van Onno sleutelen en het weekend daarop weer gewoon werken.

Komt wel mooi uit kan ik dat weekend mooi de motor even laten draaien en kijken of het gear etc allemaal wil zoals ik dat wil.

Ik hou de laastte 3 dagen even vrij ;-)

Even doorknutselen Jaap!!!!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu komen juist de dagen eraan dat ik weer eens een hele dag op het veld mag staan ipv een avondje ;-)

En een beetje gepimpt:
F-15-51.jpg

Laatst bewerkt:
Jammer alleen dat diegene aan de stuurknuppel zo`n amateur is :roll:

Heb vanavond wel weer wat gedaan, ook het systeem even onder druk gezet met die 10 euro pomp van Conrad en dat werkt perfect.
Even pomp aan en klaar, en dan bedoel ik ook echt even.

Down blijft het systeem mooi op druk maar toen ik up selecteeerde een hoop gesis maar er gebeurde niets.
Bleek dat de rechtergear aansluiting lekte als een zeef door het niet goed uitgelijnd zijn met een gat door een spant en dat de regelknop errug dicht stond.

Na dit verholpen te hebben ziet het er allemaal goed uti en kan de rechterpoot weer op z`n plek.

Weer een stap dichterbij en het gaat de goede kant op :D (mag onderhand ook wel ;-) ).

Hoppa

En weer een "probleempje" erbij.

Met volle druk en retracts in worden de hoofdwielen zover in getrokken dat ze tegen het rompspant aankomen.

En dan blijven ze klemmen als ik down selecteer :lol:

Dus daar moeten we ook nog even aan knutselen :yes:

Schakelaars

Berto
De aansluitsnoeren van de schakelaars die je gemonteerd hebt hebben een inwendige diameter van 0.20Kwadraat en dus een hoge weerstand.

Jouw F15 heeft een pendel hoogteroer aangestuurd door twee JR8711Servo's die tweetiende van een seconden 3-4Ah Pst. wegnemen in aanloopstroom tel daarbij de kabelengte op en de som daarvan zal jou processor in het Jeti ontvangertje :sleepy:gaan krijgen want daar komen nooit de noodzakelijke 4 volt meer aan, en dan heb ik het alleen nog maar over HL servo's maar vrees dat er meer nodig zijn om hem een "Airborn" te geven.

Hier een link van een seminar wat Dieter Perkuhm heeft gegeven en zal een hoop helderheid doen geven omtrent 2,4 Ghz en stroomverzorging speciaal voor jullie in het Duits:mrgreen: eentje met powerpoint en zonder zicht op spreker en eentje precies omgedraait, om het kort te houden duurt het verhaaltje maar een Uur ... veel sterkte. :D
Dieter Perkuhn vom DMFV zum Thema 2.4 GHz-Technologie | rc-hobby.tv

MBL09-DMFV - Herr Perkuhn - Alles zur 2.4 GHz-Technologie | rc-hobby.tv

Weatronic.nl (voor nu en later)

En een beetje gepimpt:
f15c51.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Berto, dat carbon ziet er inderdaad zeer strak uit, maar ben je niet bang voor schaduw op je 2.4Ghz ontvanger ?

Hoi Berto, dat carbon ziet er inderdaad zeer strak uit, maar ben je niet bang voor schaduw op je 2.4Ghz ontvanger ?
Zie het goede antwoord van Herman.

Voor carbon platen heb ik geen geld :roll:

Qua schaduwzijde zou het anders ook wel meegevallen zijn daarer 1 antenne naar achteren en boven wordt geleidt en uiutkomt op een orginele antenne plaats net achter de cockpit.
De andere antenne loopt naar voren en komt voor het ingetrokken neuswiel te liggen.

Dus waarschijnlijk zou dat zelfs met echte carbonplaten ook nog wel goed zijn gegaan.

@ Jaap,

van de tupperware bakjes moet ik afblijven die zijn van de vrouw ;-)

Over vrouwen gesproken hoe is het met Denny?

Ha, ik heb ook al tupperware gejat om olie in af te meten.... je had het moeten zien toen ze er achter kwam............... :snipersmile:

Bij hobbycity zijn de carbon platen nog iets betaalbaar. Goede kwaliteit ook :) Mocht je toch een stukje nodig hebben....

En anders licht triplex met een laagje carbon met erover. Stuk goedkoper en lijkt ook mooi. Op een glasplaat lamineren levert een mooie strakke afwerking.

Haha, ik heb ooit overwogen om 1 van haar 3 maatbekers te jatten om olie af te meten maar heb daar maar wijselijk vanaf gezien.

Berto, waar haal je zo'n plak plastiek dan vandaan ? Lijkt me uitstekend materiaal om een nieuwe radioplaat van te maken voor mijn T22

Elke beetje goede modelbouwzaak moet het wel hebben het is gewoon van Oracover.

Heb gister even een half metertje gehaald om de radioplaat etc. wat te pimpen.
Het ziet er direct een stuk beter uit.

Zo m`n CO2 blusser is ook weer gevuld voor 10 euries dus kan volgend weekend weer veilig m`n jet eens opstarten :D

En weer een "probleempje" erbij.

Met volle druk en retracts in worden de hoofdwielen zover in getrokken dat ze tegen het rompspant aankomen.

En dan blijven ze klemmen als ik down selecteer :lol:

Dus daar moeten we ook nog even aan knutselen :yes:[/QUOTE
Wat vilt plakken onder het aanslagpunt van de wielen wordt gebruikt voor stoelpoten en meubels om het parket niet te beschadigen vangt ook de klap op bij intrekken

Back