Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Hee Gerald,

Ikke hebbe zeker een muilkorfie vore menne tor.

Vraag me dus ook sterk af wat het is geweest, compressor huis laat ook geen spoor zien van iets wat even klem heeft gezeten oid.

Beetje vreemd dus.

Maar dat doet verder weinig af van het feit dat ie stuk is.
Ik ga eens bij jouw linkie een vraag neer leggen van de kosten.

Heb ook al zo`n replica Garret compresser gezien voor zo`n 88 dollartjes, kijk dat overleef ik nog.

Wat betreft kamer, tja, had ook al zoiets van als het moet dan draait ie nog wel even, kan ik rustig op zoek naar wat anders of eventueel zelf maken (misschien is dit wel de tijd).

Denk dat ik wel iemand ken die een puntlas apparaat heeft staan en dan heb ik
weer een uurtje te besteden aan iets.

We zullen zien.

Wat betreft dat prijsgunstig jullie kennen me veelste goed :-( ;-) ga eens neuzen of iemand hier of daar een kamertje heeft liggen.

Ben wel weer even zoet dus.

Wel happy met je reactie wat betreft de kamer, had zelf misschien ook wel zoiets van dat kan nog wel eventjes, moet ik andere (jet)kisten maar meer misbruiken ;-)

Stickring is prima nog, had ook foto`s gezien dat die helemaal weggebrand waren maar da`s hier niet het geval.
Stick zelf lijken ook helemaal goed en open, ga ik even testen.

Meteen maar een schoonmaak beurtje, lastige straks is even het balanceren maar daar komen we pook vast wel uit met wat hulp ;-)

En eh, denk dat ik maar een draadje ervan open, wordt de F-15 draad niet zo "vervuild".

Greetz and thanks for the reply`s,
Berto.

EDIT:
Het verbaast me dat deze kamer er zo uitziet, ik dacht dat de jetcats nu allemaal inconel kamers gebruiken maar daar lijkt dit niet echt op...
Vergeet niet dat dit een oudje is he, nr 274 om precies te zijn.

Met een beetje dremelen en dus stofhappen komen we weer een heel eind:
f15c354.JPG

Beetje bewerken nog, de retract past er net niet tussen en dan weer vastlijmen :-)

Ondertussen zitten de neuswielhouders ook weer vast.
Binnenkort het neuswiel maar weer plaatsen.

Ik bouw hem goed in ;-)

Hee Gerrit Jan, denk dat het geheel neutraal ingebouwd is vanaf de fabrikant tov de vleugel.
Ik heb echter mijn turbine zo ingebouwd dat ie perfect iin lijn licht met de pijp om zo min mogelijk de uitstroom te verstoren.

Dat doet het toch wel met dat broekstuk maar elke vermindering is weer effectievere stuwkracht.

Grt,
Berto.

Ik heb nog een week of 3 voordat m`n turbine hopelijk weer gerepareerd terug komt.
Heb ondanks de diverse aanbiedingen hier (nog bedankt daarvoor) toch de turbine naar Jet Cat verstuurd om eens te kijken wat hun er van zeggen.

Dat weet ik wel, maar heb ze gesproken en op basis daarvan besloten om hem op te sturen.
Bevalt het niet dan kost het me alleen de verzendkosten (en extra down time :roll: ).

We zullen zien.

Maar heb nu dus weer een week of 3 om de F-15 compleet vliegend te maken en te modificeren.

Modificeren? alweer? ja, nou niet echt modificeren maar meer updaten.

Heb al een begin gemaakt:
f15c355.JPG

f15c356.JPG

f15c357.JPG

Heb gekozen voor 1 enkele deur voor, dit ivm met het lastigere monteren van de scharnieren aan de buitenzijde van de romp.
+ de scharnieren zitten erg dicht bij het wiel, ook al lastig.
Weer extra servo`s nodig.

En belangrijkste deze set up is lekker snel :D
Zodra de wielen in of uit zijn is er eigenlijk geen verschil meer en het blijft een semi schaal kist toch ;-)

Verder ben ik ook aan het kijken of ik lampies ga monteren, levert een hoop extra werk op en ook wat lastiger werk maar oogt ook weer beter.

Als ik het ga doen dan wordt het volledig en zal het dit worden:
- 2x afterburners,
- 3x anti collision light rood knipperend, binnenzijde vleugels bij de romp en rechte kielvlak,
- 1x position light wit op de linker kielvlak,
- 1x position light groen op de rechter vleugeltip,
- 1x position light rood op de linker vleugeltip,
- 1x taxi light wit op de neuspoot,
- 1x landing light wit op de neuspoot,

Dan zouden er ook nog 6x een gele formation light strip moeten op de voorzijde van de romp, achterzijde tussen vleugel en hoogteroeren en op de vleugeltips.

Of ik die er op zet weet ik nog niet, nog even bekijken.

Hier de zoals het zou moeten worden, wel van een F-15E maar heb niet ergens gezien dat de F-15C wezenlijk anders is:
lights5.jpg

lights1.jpg

lights2.jpg

lights3.jpg

lights4.jpg

We zullen wel weer zien :-)

Heb maar eens wat lampjes enzo besteld.

Lastigste zal zijn de bedrading overal zien te krijgen maar denk dat dat wel gaat lukken.

Zit nog even te kijken wat te doen voor de afterburners.
De regelaar is al wel geselecteerd nu nog of ik een kant en klaar set koop of ik ze zelf ga maken.

Even kijken wat te doen.

Eerst maar weer verder met de deurtjes, wachtend op tante post ;-)

Grt,
Berto.

Heb een bergje witte en gekleurde leds besteld waar Gerald ze ook vandaan had.
Eens kijken wat ik daar mee kan.

Heb ook bij een ander 3 knipper leds besteld, weet dat ze niet gelijk zullen knipperen maar even kijken of het aanvaardbaar is.

Grt,
Berto.

Zo de deurtjes liggen te drogen in de spuitplamuur (nou niet in maar jullie snappen het wel ;-) ).

Ook meteen even deze gaatjes maar dichten staat straks beter als de onderzijde gefotografeerd wordt:
f15c358.JPG

Nou dat is me even teveel :roll: (althans als het over de afterburners gaat).

Kan wel wat goedkoper hoor, zelfs kant en klare :yes:

Net het geheel zo even 20 minuten laten branden en het lijkt te werken.
Lastigste wordt straks de draden te trekken door de vleugels :roll:

Even weer wat anders:
f15c359.JPG

f15c360.JPG

f15c361.JPG

f15c362.JPG

Moeilijkste beslissing van vanavond.

Blijkbaar heb ik er al rekening mee gehouden, de panellines zaten er al :-)
f15c363.JPG

Even afplakken:
f15c364.JPG

En de zaag is er in geweest:
f15c365.JPG

Zo moet het worden:
f15c366.JPG

En een filmpje:

Mhhh, als het straks allemaal zo makkelijk gaat................
Maar dat zal wel niet :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
P120er

Al bericht gehad wat dat geintje gaat kosten om je P120er weer in orde te krijgen?
Ik vermoedt dat je net zo goed een nieuwe kunt kopen???
Eens navragen of ze een 70er NGV met een 70mm turbine wiel in kunnen bouwen, de Garrett 70mm compressor zit er al in en is in kombinatie met de grotere NGV en wiel goed voor ruim 14 kilo trust.

Ger.

Hee Ger,

Ik heb hun zeer gedetailleerd laten zien wat er allemaal gedaan moet worden.
Op basis daarvan heb ik een +/- prijs door gekregen.

Die was aantrekkelijk genoeg om de motor naar ze op te sturen.
Weet pas over een week of 2 de uiteindelijke prijs en dan kan ik nog een beslissing maken.

Ben zelf wel heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Is het te duur dan gaan we andere mogelijkheden bekijken.

We zullen zien. Maar door deze down time wordt de F-15 wel weer uitgebreider ;-)

Upgrades zijn trouwens ook wel besproken maar dan kan ik zeker beter een andere turbine kopen, dat stond al vast.

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit Berto. Ik heb ook zo'n verlichting upgrade ooit op stapel staan, deze is makkelijk, het tip lampje wordt wat lastiger zonder de vleugel te besschadigen, al enig idee hoe je dat wil doen? Ik zat zelf te denken aan een 5mm messing buis met kartelrandje en dan in de accuboor een weg naar de vleugelwortel vinden... Zelfde geld ook voor de lampjes op de staart tipjes. Heb je nu een standaart knipper led of zit er electronica tussen?>

Grt,
Gerald

Back