Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Hee Ruud,

jij ook hier :D

En ja, het is Gamma triplex/multiplex van 6mm, lekker slap en uitstekend bedoeld voor dit doel :yes:

Op deze manier kost het me niet een retract mechanisme of neuspoot die naar z`n grootje gaat maar gewoon een stukje slap triplex/mpx ;-)

Normale en de ook wat hardere landingen vangt ie prima op, dat heeft ie wel bewezen.
Maar een wat te harde run de hei in is te veel, maar dat is ook de bedoeling.
Maak ik het te sterk dan breekt er nog meer uit de romp, nu is het 2 plaatjes vervangen en weer gaan (maar het wordt nu toch winteronderhoud dus iets minder snel gaan ;-) ).

Misschien de P120 dan maar in de L-39 bouwen en zo invliegen :cool:

Grt,
Berto.

Ja het verschil tussen multi en tri ken ik wel hoor jongens,
Scherp opgemerkt. :rolleyes:
Het is alleen niet orgineel, en dat weet ik dan weer als avonds kenner.8)
Maar zoals Berto hier aangeeft, een aanneemelijke uitleg.

Klopt dat het niet origineel is, dat is er tijdens de eerste testvluchten al onderuit gekomen en na dat nogmaals eens vastgezet te hebben vervangen.

Berto,, het lijkt mij een goed idee dat je De F15 effe laat rusten, en de 120 jawel in L39 ALBATROS monteert,, je begrijpt wel waarom,,

Groeten Ruud

Haha Ruud,

Moet ik zeker ook nog even door bouwen zodat ik jou z.s.m. kan melden hoe de kist vliegt en wat ik je zou aanraden ;-)

Als je je geduld kan bewaren tot vroeg in seizoen 2012 dan zou dat nog wel eens een optie voor je kunnen zijn :rolling:

Grt,
Berto.

Berto,, nou ja dan zal ik nog moeten wachten, maar goed ik houd het wel in de gaten hoe de bouw verloopt,, maar heb het gevoel als alles binnen is voor je l39 dat jij ook niet kan wachten,,,,,

Gr. Ruud

Haha, dat klopt, wil graag de L-39 eens op z`n pootjes hebben, ook om het zwaartepunt en uiteindelijk gewicht te bepalen.

Binnenkort de F-15 dus maar eens gaan demonteren om hem te repareren en om de motor in de L-39 te passen en meten.

Grt,
Berto.

Zo de turbine is er al uit en ligt even in de L-39.

Moet de turbine wel even onderhanden nemen, 1 van de lagers is in iets minder conditie wat ik zo voel.
Dus dat wordt een ander projectje.

En de "schade":
f15c351.jpg

f15c352.jpg

f15c353.jpg

De L-39 is eigenlijk wel af dus wil komende dagen de F-15 weer in ieder geval vliegklaar maken.

Dan misschien ook nog even met wieldeuren klooien maar vrees dat..................... :-(

We zullen zien.

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt door een moderator:
Soms zou je willen dat....................................

Nu de L-39 op het werk staat komt de F-15 weer naast de werkbank te staan om vliegklaar te maken.

Eerst het motortje maar eens:
p120i.JPG

En toen werd ik niet meer zo happy :-(

Compressor schijnt een tik te hebben gehad van iets :cry:
p120j.JPG

p120k.JPG

En de verbrandingskamer zou ook wel een vervangertje mogen hebben :roll:
p120l.JPG

p120m.JPG

Verder is er weinig mis :lol: , voorste lagertje klinkt wat rot, achterste zou nog wel even mee kunnen zo te voelen.

Dat was het wel zo`n beetje, eens kijken wat we hier mee kunnen aanvangen.......

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
Nieuwe kamer, nieuwe compressor, nieuwe lagers, balanceren........ dat is niet heel goedkoop. Wellicht kijken naar een nieuwe losse motor? Soms komt er iets voorbij. Zonder pomp ecu edg is de prijs soms te doen. P120 was het toch? Moet kaal voor 700-800 te doen zijn.

Hee Herman,

ga eerst eens zoeken naar compressor en kamer, lagers zijn de minste problemen.
Heb er nog wel liggen die even meekunnen dit seizoen.

Compressor is ook nog wel te vinden als het diegene is die wat ze op RC Universe vermelden: Garrett T3 446279-0001

Kamer, tja, ga eens kijken wat ik daar mee ga doen.

Zal vast wel goed komen, nu nog binnen 2 maanden :lol:

Grt,
Berto.

Hmmm, ziet er goed uit chef! :rolleyes:

Heb jij ginne muilenkorfje op je tor? Kans is groot dat de compressor besschadiging al een poos is met als gevolg hogere egt's door aerodynamische wervelingen en onbalans (merk je als gebruiker vrij weinig van) en dat daarna pas de kamer is gaan verbranden....

Ik zou eens een offerte aanvragen voor die compressor bij Helptoday Limited - Marine and Automotive Spares , die zijn redelijk scherp geprijst met hun turbo onderdelen, ik haal ze daar ook, heb net weer een nieuwe besteld voor een mogelijke GR250....in een 80'er huisje :cool:. Kamer kun je nog wel effe mee vliegen maar zal inderdaad tzt wel vervanging nodig hebben.... Stickring kan blijven. Het verbaast me dat deze kamer er zo uitziet, ik dacht dat de jetcats nu allemaal inconel kamers gebruiken maar daar lijkt dit niet echt op...
Wat je kan proberen als je prijsgunstig bezig wilt zijn... (en dat wil jij :D) is ergens een normale KJ66 kamer vinden want die verschilt niet zo heel veel van deze en dan zelf aanpassen naar de 120 kamer door de extra gaten over te nemen. Je zou eens kunnen kijken naar jetjoe's 1800 kamer, die is ook bijna hetzelfde.

Draadje starten P120 reparatie? ;)

Grt,
Gerald

Back