Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Yep, ben nu blij dat ik toenertijd al een 14 kanaals ontvanger heb genomen :D

Dat gear is lekker hard, iets te hard nog maar locken doen ze zeker op deze manier, moet straks bij 100+ ook werken natuurlijk ;-)

Jaja, gaat aardig zo, stukje bij beetje, nu het torretje nog, kreeg nou weer dat het weer een week langer duurt :-(

Naja, het weer is nog niet je van het.
 
Nope, voor een klant.

Matthijs z`n speeltje is de Strikemaster welke ook 'klaar' is.
Binnenkort de motor eens starten en dan hopelijk snel eens invliegen.

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stukje bij beetje komen we steeds wel weer een stapje verder.
Veel werk zit er in de bedrading een beetje netjes overal op te binden maar geloof dat dat nu ook wel goed zit nu.

Wat ik nog moet doen:
- stekkertje aan de afterburner controller solderen die aangesloten wordt op de ECU LiPo,
- wieldeuren aan de binnenzijde wit spuiten,
- achterste deur neuspoot monteren en koppelen,
- ..............

Grt,
Berto.
 
En dat mocht jij zo maar, tsssss................
Was er zelf niet du sheb je niet voorbij zien zoemen.


Achterste neus deurtje zit wel zo:
f15c393.JPG

f15c394.JPG

f15c395.JPG


Enige is dat als ik stuur het deurtje wat mee beweegt, maar denk dat dat wel te overzien is.
Mooiste is alleen nog een kwiklink aan de bovenzijde (op de foto dan), wil dat nog even aanpassen.

Alles van de vorige opsomming is gedaan, dus...................................

Morgen de levernacier van Garret maar weer een bellen :cry:
Vrees dat ik hem moet gaan uitfoeteren, service is bij hun errug ver te zoeken.

Naja, het were is ook nog waardeloos gelukkig.

Grt,
Berto.
 
Hey berto!
Kan je Geen ring om de poot maken die een fractie groter is en daar de kwiklink aan maken? Dan kan de poot vrij in de ring draaien en trekt ie t deurtje niet mee??? Met openen en sluiten schuift de ring iets over de poot heen ???
 
Hee Melvin,

wordt weer iets lastiger denk ik.
Naast het feit dat er 2 draajes langs de poot liggen is de kans op blokeren ook wat meer aanwezig.
Zal je het hele zaakje moeten smeren en blijf ik nog met de draadjes zitten.

Zal zo best werken, als ik ook aan de bovenzijde een ball link plaats wringt het geheel nog minder.
Zelfs met een grote wieluitslag werkt het nu al wel, komt dus wel goed.

Grt.
 
En ben weer aan het slopen geweest.

Pijp eruit, berg draden losknippen en de rechter afterburner ring eruit.

Was, en ben, het er niet mee eens dat die minder fel is dan de rechter, en om ze nog feller te krijgen wil ik ze 2 per 2 aan gaan sturen (of is dat teveel van het goede?).
Zit er ook nog aan te denken omdat ik nu toch bezig ben om de oranje versie aan te schaffen, doe ik het meteen goed (denk ik).

Wat betreft het verschillend branden dacht ik eerst dat ik dit zelf veroorzaakt had.
Tijdens de eerste testen kwam er namelijk wat rook uit de controller door een verkeerde soldering en als eenmaal de rook eruit is..........

Echter werkte de controller nog wel, toen ik beide ringen af en gemonteerd had brandde de 1 feller dan de ander.

Dacht dat dat kwam door het rookverlies, echter het omwisselen van de aansluitingen geeft geen omwisseling van het feller branden, zit dus echt hier of daar in de ring.

Nu dus alles maar los halen en per 2 solderen + oranje led erop zetten.
Heb nog 2 weken dus moet kunnen, ben ik meteen echt goed bezig en zijn ze ook echt fel.

Morgen weer verder.

Grt,
Berto.
 
en om ze nog feller te krijgen wil ik ze 2 per 2 aan gaan sturen (of is dat teveel van het goede?).
Bij gebrek aan antwoord zelf even teste.
En ja dat gaat goed.


Voor even :lol:

Dus terug naar 3 leds, wat iuk dan wel ga doen is de 2 overblijvende leds niet monteren.
Dit kan ook voor problemen zorgen.

Nu dus alles los solderen, wachten op de nieuwe leds, alles weer solderen en monteren.

En dan het resultaat bekijken.
Nog niet goed dan moet het aan de controller liggen.

We zullen zien, ah, houd me van de straat ;-)
 
Mhhh, zie misschien al waarom ze minder fel branden.

De warm witte leds gaan tot 3,35V. Van de oranje led kan ik niet zo snel een voltage vinden maar gezien de rode versie maar 2,19V nodig hebben zullen deze in een serie van 3 dus veel feller branden.

Vraag ik me alleen even af.
2 warm witte leds direct op 2S LiPo kon zonder problemen 10 minuten branden.
Nu had ik een stuk of 10 leds per 2 geschakeld met de Xicoy controller en die leds branden na een minutt of 4 door :roll:

Naja, het zal wel.

De nieuwe versie met de oranje leds in series van 3 zullen dus beter en feller branden, houdt wel in dat ik 2 leds over houd deze dus niet kan aansturen, denk echter niet dat dit erg zal opvallen eenmaal gemonteerd in het model.

Grt,
Berto.
 
Het houd je bezig! ;)

(Later las ik je problemen met verschillende led voltages...., had ik ook niet direct door toen ik je probleem las. Normale led's zijn inderdaad 3,6V maar deze oranje zijn 2,3V zoals ze ook aangestuurd worden via de xicoy controler. 3,6 led's er op zal inderdaad niet werken.....weer wat geleerd! :D)

Groetjessss,
 
Hee Gerald,

moet jij niet druk klussen in je huisje ;-)


Yep, denk ledjes aansluiten en gaan, en het werkte ook wel (behalve die linker dan) maar toen ik die in de F-22 zag was ik ineens minder tevreden.

Daar kon je echt niet inkijken, dan waren die van mij een stuk minder.

Ben maar een domme mechanica monteur en geen elektro monteur en voor mij is een led een led.
Maar blijkbaar werken de verschillende kleurtjes met verschillende spanningen :lol:

Ben nu dus zeer benieuwd hoe het er nu uit gaat zien :yes:
Vanavond moet er 1 zeker wel af te krijgen zijn, we zullen zien.

En ja het houdt je bezig ;-)


Greetz.

(ps. zal ook nog even achter je bendix aan gaan :oops: ).
 
Even de verschillen.

Voor:

Na:

Echt een wereld van verschil :yes:
Nu de 2de nog.

Berto is weer Happy :banana:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top