Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

clip

Oke overtuigd, vaak zitten dit soort konstukties in die goedkopere ARF dozen enne dan zonder een groef, vinden ze het vreemd dat er een wieltje afloopt.
PS is heb niet van die slangen remmen maar drukbusjes in het wiel zelf die richting moertje, locknut of zoals je wilt clip aan duwt, komt dan veel kracht op tijdens het remmen zodoende.
Groet Ger.

En de piloot heeft de helm gekregen die in de jaren 80 standaard waren voor de F15 vliegers:
f15c65.jpg

Die witte helm vindt ik momenteel wel bijpassend bij de witte kist dus vandaar de keuze, nu nog een rode bies op de helm en eigenlijk een zwart vizier en dan is ie helemaal "schaal" :roll:

Ach, zo klooien we maar wat aan :-)

Heb zojuist ook met behulp van de Jetibox het zo ingesteld dat bij ontvangst verlies de motor direct uit gaat en alle roeren terug naar neutraal.

Laatst bewerkt:
Genoeg!!!!

Ik vindt het genoeg, na 3 dagen vechten met de piloot ben ik het zat.
Of m`n verf is oud (dat kan maar zo) of het reageert niet goed met het kunstof van de piloot, of ik kan niet verven (dat zowiezo) maar het wil maar niet drogen.

Dus nadat ik de piloot vanochtend flink toegesproken heb en hij mij ervan overtuigd heeft dat hij het flight manual van achter naar voren ken heb ik hem maar "definitef" op z`n piloten stoel geplaatst (eigenlijk in de canopy en toen de pilotenstoel er onder gelijmd ;-) ).

Ik vindt het genoeg zo!!!!!

De kist is in principe vliegklaar bevonden, enige wat ik nog wil doen is de alu vleugelliggers voorzien van een klein greofje waar de inbus invalt van de vleugelmontage.
Dan kan de vleugel er zelf met het iets lostrillen van de boutjes er nog niet afschuiven.

Verder ga ik voor de maidendatum nog de wielremmen werkend zien te krijgen maar dat zal ook wel lukken maar is geen echte must.

En dan deze winter maar eens een airbrake zien te monteren :cool:
Dat is wel een must voor mezelf :)

Maar eerst er maar eens een aantal vluchten (vooral een maiden) mee maken :yes:

Komende woensdag zal ik de kist eens mee nemen naar het werk en dan hopenlijk komend weekend weer eens een aantal starts maken en kijken of alles werkt zoals het deed toen ik de motor uit de Formost haalde.

Hier nog wat foto`s:
F-15-67.jpg

F-15-68.jpg

F-15-70.jpg

F-15-69.jpg

F-15-71.jpg

F-15-66.jpg

F-15-72.jpg

F-15-73.jpg

F-15-74.jpg

F-15-75.jpg

Laatst bewerkt:
2010-2011

"Ach dat jet vliegen, gaan we ooit nog wel eens aan beginnen"
Waneer heb ik dat ook al weer gehoord en van wie? hahahahahahahahahahahahaha.

Maar ziet er klasse uit Berto, ben zeer benieuwd. (ECU?)

Ger.

Hee Gerald,

ik weet niet wat er gebeurt als ik gas op onze stofzuiger spuit maar vrees dat het een klap geeft en dat de vrouw niet blij van mij wordt :-( ;-)

Maar binnenkort weten we meer ;-)

Hee Japio,

Nop niet voor de boordverlichting (maar in zekere zin verlicht die wel een deel van de kist ergens diep in het binnenste van de aandrijving :roll: ;-) ).

Hee Ger,

Dank je.

wie is dat dan? ken ik die :roll: :nooo: ;-)

Op 23-09-08 was m`n allereerste jet vlucht met jouw Velox,
op 30-03-09 was m`n eerste echte eigen maiden vlucht met de Formost (totaal maar 24 vluchten en 2uur 49min mee gevlogen in 4 maanden) ,

En nu begin November (een goede 7 maanden later) hopenlijk de maiden van deze geweldige kist :cool:

(en ben al druk bezig om de Rafale van Gerald kompleet te schuren etc. wie weet als 2de kist erbij :lol: ).

Qua ECU zie PB.

Laatst bewerkt:
Wie weet, die Rafale is de gecrashte van Gerald.
Heb hem al even liggen en wilde hem opknappen voor de verkoop.

Echter nu ik zo aan het schuren ben en straks repareren zie ik ook wel wat in een 2de turbinekist erbij.

Maar als het zover is gaat daar ook wel een apart draadje van geopend worden ;-)

Eerst de F-15 :yes:

Wat een stoere kist is het geworden Berto! Ik hoop hem binnenkort een keer te zien vliegen! Desnoods rij ik een keer naar een 'ander' veld om hem te zien vliegen :)

Hee Jaap,

Dank je.
Ziet er wel leuk uit toch?

Als ik eenmaal vertrouwd ben op de kist zal die ook vast wel op Ede te zien zijn in 2010 :yes:

En anders moeten we gewoon eens wat afspreken ;-)

Startkist

Heb net ook even wat aan de jetstartkist gedaan.

Hier het 10 euro kostende top werkende Conrad compressortje:
startkist1.jpg

De eenvoudige koppeling naar Festo 4mm:
startkist2.jpg

En de compressoromhuizing eraf geloopt:
startkist3.jpg

Even zelf een houder gemaakt:
startkist4.jpg

startkist5.jpg

En dat geheel gaat in schuim verpakt de startkist in (tegen het lawaai :roll: ;-) ), daar boven op de akku en in de deksel komt een veerbelaste drukschakelaar voor het vullen van de luchtflessen.
Tevens komt daarop de schakelaar voor de brandstofpomp.
startkist6.jpg

Laatst bewerkt:
Hij doet het nog!!!!!!!

Ik bedoel m`n motortje dus ;-)

Net op het werk de motor even laten draaien.

Eerst de hooper maar eens vullen waarna de main tanks zich vol gooien.
De main tanks vulden zich mooi gelijk dus dat zit waarschijnlijk wel goed.

Toen moest al het lucht nog uit de leiding, evcen de pomp aan, mhhhh dat schiet niet op.
Dan maar even blazen op de ontluchting en voila daar is de peut.

Alles weer startklaar gezet, gas erop en starten maar.

De eerste start leek goed te gaan echter toen de motor al eventjes op kero draaide viel die toch terug en dat was het.

Toch nog een belletje hier of daar vermoedt ik.

De 2de keer verliep probleemloos :D

Even de motor in de gaten houden maar het zag er allemaal goe duit, met beleid naar vol vermogen en het hoort en voelt goed.

OH, wat een heerlijk geluidje is dat toch.

Alles voldoed goed aan en na even op vol vermogen gedraaid te hebben begon de motor te sputteren :roll:

Damn wat kan dat nou zijn???

Ah ik zie het al, de peut is op :ooops:
Was even vergeten hoe snel dat ook al weer ging.

Komende zaterdag wil ik de tanks echt even afvullen en laten staan om te kijken voor lekkage, dan ook weer even starten en draaien maar het ziet er allemaal toppie uit.

Kan niet wachten tot de maiden dag :cool:

Ha, dat ken ik. Ben je aan het testen en opeens poef, uit. Dan zie je de tank en is ie leeg......

Mooi dat alles goed lijkt! Nu mentaal voorbereiden en genieten straks. Ik ben benieuwd hoe te vliegeigenschappen zijn want ik begin het model steeds mooier te vinden ;)

Volgens de experts die ermee vliegen vliegt ie als een trainer (dus zelfs ik schijn er mee te kunnen vliegen :roll: ).

Hoop het je in de eerste week van nov. te kunnen vertellen.

Zit er ook hard over te denken om een Hornet ECU set aan te schaffen (hoop vanavond weer wat centjes daarvoor te verdienen) om deze in de F-15 in te bouwen.

Kan deze set eventueel in de Rafale, hoef ik alleen de turbine over te zetten (en tzt een 2de turbine, oeps laat de vrouw het maar niet horen :lol: (ach maar dat is nog ver weg (die 2de turbine dan ;-) )).

Laatst bewerkt:
Hoi Berto. Durf jij daar de lucht mee in? Ik bedoel met zo'n piloot aan de knuppel. Ik vind dat hij er maar beteuterd bij zit, zijn koppie hangt toch wel een beetje?

gr pascal.

Back