Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Projet Hornet III ECU

jaja, ik heb zojuist een Projet Hornet III ECU set op de kop getikt.

Gaan we eens kijken of die tzt de motor wat aggressiever kan maken ;-)
Planning is eerst de kist een aantal maal te vliegen zoals die nu is om dan ondertussen de motor op een testbak te monteren en de Hornet ECU aan te koppelen en af te stellen.

We zullen zien, eerst maar eens wachten op het pakketje :cool:

Een beetje snelle gas response is wel gewenst soms ;) Daarom heb ik ook een andere ecu (fadec) geregeld voor mijn motor. Doet een hoop en kan een hoop elende voorkomen ;)

yep, heb m`n zwaar verdiende centjes van gisteravond dus maar weer uitgegeven :D

ECU

@Berto.

De manual doornemen en dan kom je tot de ontdekking dat er een hele wereld opengaat voor wat betreft de instelmogelijkheden om zodoende de grens van je P80 turbinetje op te zoeken :wink: zeker in vergelijk met de 'andere' ECU's, je moet wel weten waar je mee bezig bent natuurlijk :wink:.
Je kan ook een keertje langskomen, doen het we het wel effe samen, dat inregelen.

Ger.

Hee Ger,

langs komen gaan we zeker een keer doen weer :yes: ;-)

Heb het manual al uitgedraaid en doorgenomen dus ben al wat aan het inlezen geweest, later de motor op de testbank en kijken wat ie veilig nog aankan en hoe het voelt.
Wil ik ook eens echt vergelijken wat de verbeteringen zijn.

Mocht ik er niet direct uitkomen dan weet ik je zowiezo te vinden ;-)

Zo nu een dagje vliegtuigjes kijken met de zoon, neefje en m`n pa.
Kan het ook niet laten he, ben ik een dag vrij gaan we nog naar de vliegtuig toe :cool:

Je gaat toch geen herrie maken in Huizen he... daar kunnen ze hier niet tegen...

Moch je wel herrie gaan maken dan zou ik het wel eens van dichtbij willen inspecteren... gewoon om te kijken of het allemaal wel goed gaat;)

Maarten

Het zal vrijwel zeker niet in Huizen gaan gebeuren :nooo:

Maar morgen moet ik wel werken op vliegveld Hilversum en ben van plan om de motor daar nog eens even aan te slingeren.

Je bent welkom om het eens te aanschouwen :yes:

ziet r goed uit berto!

mooie bak, leuk om je ff gezien te hebben (floats op de achergrond van je foto's haha)

hoe laat ga je draaien morgen? ;-)

Hoe laat, geen flauw idee, moet ergens tussen de werkzaamheden door ergens halverweg/eind van de middag.

Het zal vrijwel zeker niet in Huizen gaan gebeuren :nooo:

Maar morgen moet ik wel werken op vliegveld Hilversum en ben van plan om de motor daar nog eens even aan te slingeren.

Je bent welkom om het eens te aanschouwen :yes:

Morgen gaat het helaas niet worden... kindje ziek en ik zit zelf een beetje met een speel blessure (kind op nek.. beetje gek onder de deurpost door.. nekspier flink verrekt)

Maar ik kom nog wel een keertje naar je herriemaker kijken/luisteren

Maarten

Mocht je in Huizen toch een keer 1 of ander "gejank" horen volg het geluid dan maar ;-)

Zo vanochtend de hopper eens gevuld en tot de conclusie gekomen dat het zwaartepunt goed ligt.
Met gear down en een volle hopper ligt ie een fraktie voor het aangegeven zwaartepunt (maar ik heb een speling van 45mm naar voor en 15mm naar achteren).
Met gear down zal het zwaartepunt dus iets verder naar voren schuiven.

De kist weegt met volle hopper: 9997 gram

De kist weegt kompleet afgetankt: +/- 12500 gram (de digtale weegschaal gaat niet boven de 5000 gram :-( )

Met volle tanks verschuift het zwaartepunt nog een fraktie naar voren maar nog steeds ruim binnen de limieten.
Ook vullen de tanks zich redelijk gelijk, de rechter een fraktie makkelijker maar daar zie ik geen problemen in.

Vanmiddag wordt het toch slechter weer dus heb ik waarschijnlijk tijd genoeg om de kist weer eens even aan te slingeren.

ziet er goed uit Berto, dat je je zo kan in houden op je werk zo'n groot veld en mooi weer ik zou het niet kunnen me in te houden dan:), maar de maiden is kort bij begrijp ik ben benieuwd ga je deze ook filmen?

groetjes Johan

Dank je Johan.

Tja, wel een schitterend veld maar ik geloof niet dat de echte gebruikers het leuk vinden dat ik hun kom storen op final als ik ernaast ga hangen ;-)

Yep, de maiden zal ergens over een week of 2 plaats vinden, of de maiden zelf gefilmd wordt weet ik niet, Onno weet nog niet of die erbij kan zijn.

Kan de camera natuurlijk ook aan Ger geven die mag toch niets doen ;-)

En anders wordt vlucht 2 of 3 zeker gefilmd :yes:

Zo, net voor een paar klanten van ons even de motor weer gestart.

O wat een heerlijk 2de handsje is het toch, in 1 keer starten, ik heb zat duurdere nieuwere motoren gezien die er om 1 of andere reden meer moeite mee hebben.

Wel nu met wat langer vol pot draaien gezien dat ik nog een kleine aanpassing moet doen, geloof dat ik er al voor gewaarschuwd was door Gerald en dat blijk uit te komen.

Met volgas draaien zuigt de luchtstroom namenlijk net het bovenste randje van de plastic omhuizing mee naar binnen.
Hij breekt en escheurt niet meer helemaal goed is het ook niet.

Dat gaan we dus even modificeren voor de eerste vlucht :-)

Wat onsteekt die motor snel zeg. Mijn P160 toert altijd eerst op tot 4000 RPM ofzo, dan gaat de startmotor uit en dan pas komt er gas en ontsteekt hij tijdens het uitbollen. Als de ecu merkt dat de temp stijgt gaat de startmotor terug aan en start hij door.

Wat was dat gesputter op het laatst in het filmpje ? Is dat normaal ?

Wat onsteekt die motor snel zeg.
:D

Hehehe, even een paar postjes erboven lezen ;-)
Berto zei:
OH, wat een heerlijk geluidje is dat toch.

Alles voeld goed aan en na even op vol vermogen gedraaid te hebben begon de motor te sputteren

Damn wat kan dat nou zijn???

Ah ik zie het al, de peut is op :oops:
Was even vergeten hoe snel dat ook al weer ging.

Allemachtig Berto,

Dit hele draadje gemist man, het ziet er weer geweldig uit.
Leuk dat filmpje , maar eeeeh hoeveel stuwdruk geeft dit motortje.
Met die punt tegen je genitalen niet teveel gas geven he anders kun je voorlopig een staande ovatie wel vergeten.

Oh ja sorry dom gelul ,ga dit draadje volgen.

Vertevigen kan simpel door de bovenkant een strip carbon roofing te geven. Dat wordt zo stijf dat het niet meer verbuigen kan :)

Back