Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hele mooi efoto`s van Ger En Gerald.
En wil meteen ook alvast EMCR bedanken voor weer hun gastvrijheid en de gastvrijheid die ik nog ga krijgen daar.
Verder was het een beetje een OFF-DAY, op de heen reis leek het weer erg slecht en de bewolkign te laag.
Echter aangekomen om 10 uur op hetveld zag het er beter uit alleen wel de wind 90 graden cross.
Nou ben ik niet bang voor cross-wind maar met een ieuwe kist zonder russers is dat toch even wat anders.
Naja, spullen gepakt en daar kwam Ger aan, even later ook Robert erbij en even schuilen voor de regen
Kist in orde gemaakt en daar kwam de F-18.
Even verder ouwehoeren, kist aftanken en starten maar.
Dat ging zolas verwacht zonder problemen, wat dat betreft heb ik geluk met dit oude 2de handsje.
Maar daar komt ook meteen het nadeel van dit oudje naar voren, hij drukt te wienig :-(
Ik heb 3 take-off runs gedaan maar de kist kwam gewoonweg net niet op snelheid...
Los trekken voelde ik nog niet voor, dat de kist niet loskwam heeft een aantal oorzaken.
- met crosswind starten gaat de neus vanzelf tegen de wind indraaien, alleen net voordat dit gebeurt, wringt de kist over het veld wat veel weerstand geeft,
- de motor drukt te weinig, later met Gerald meter gemeten en hij geeft maar 7 kg en dat op een 12,5kg vliegklare kist,
- het veld was nat dus remt ook wat meer,
- de bandjes zijn ondanks de inserts toch wat te veel weerstand opwekkend,
- de wielremmen lopen niet helemaal perfect vrij onder belasting,
- de invalshoek is wat te weinig, dus de hoofdpoten worden iets ingekort.
Al met al van die kleine zaken die alles net even doen tegenwerken.
Baal er wel enorm van maar weet nu wel wat me te doen staat, er zou nog een nieuwe ECU onderweg moeten zijn (althans dat hoop ik :roll: ) waarmee ik naar de 125.000 rpm kan ipv de 118.000, schijnt zo`n kilo stuwdruk te schelen.
De kist zal daar waarschijnlijk met het verhelpen van de kleine zaakjes wel mee vliegen.
Echter wil ik op termijn toch zeker wel een 120`er gaan plaatsen.
Heb ik meteen de 80`er voor de Rafale.
Zeker nu ik de Rafale van Gerald heb zien vliegen, dat wordt dan de ragbak naast de "schaal" F-15
Was verder wel super gezellig vertrok pas even voor 4 en heb met GEr z`n Velox en MPX Fox nog even mogen raggen dus ben zeker wel tevreden huiswaarts gekeerd.
De F-18 heeft jammer genoeg ook niet gevlogen, naast het luchtlekje in het gear zuigt die kist tijdens taxien zoveel nat gras naar binnen wat van het neuswiel afkomt dat dit de fod-screen kompleet dichtslibt.
Ger zegt ineens: "hij heeft geen vermogen meer?!?!?", wij kijken en 1 dikke groene graslaag op het screen.
+ het feit van de volle cross-wind is er ook maar van deze maiden afgezien.
Even terug op de bouwtafel en hopenlijk snel een nieuwe poging![]()