Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

yep.

Ze hebben gister ook nog wat gefilmd zal dat komende dagen eens bewerken.

SSSssssssstttttt, ik ook niet ;-)

Maar Ede is momenteel bikkelhard met hier en daar wat gras wat dus lekker rolt.

Als je vliegt op Rozenburg met echt gras dan merk je al dat ie minder lekker op gang komt (wel wat sneller stilstaat, dat dan wel weer).

Maar zo`n P120 is wel weer leuker voor toekomstige projecten ;-)

Neuspoot probleem is verholpen :D

Laatst bewerkt:
Hier het filmpje van woensdag:

Leuk filmpje geworden! Mooi om die twee landingen nog eens terug te zien. Die 2e (met neuspootje er haaks onder) was toch ook erg netjes als je het zo terug kijkt. Je komt wel wat snel binnen denderen, maar je vangt het mooi op.

Heee Jaap,

yep, zeker wel weer een leuk stukje geworden.

De 2de landing was ook wel netjes aangevlogen maar net wat te hard met een iets te lage neusstand (ook in filmpje 1 kan die nog hoger, maar dat is dan vliegen naar de rand van de envelop toe, maar dat komt wel).
Echter was de afronding verder ok en na het eerste kontakt met het neuswiel de neus mooi van de grond kunnen houden.

Ga ervan uit dat dat dwarse neuswiel nu verleden tijd is.

Hier nog even het onboard filmpje van de onderzijde af via youtube met de FCO 3:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had vandaag een hele dag een symposium van het IVW op vliegveld Lelystad.

Maar dat was zo on-interesant en zo kinderlijk gegeven dat m`n collega en ik na 1 workshop (alleen dat al) maar weer naar huis zijn gegaan.

En toevallig was de verkoper thuis dus meteen even langs Almere geracet om de motor (en ook de kist :roll: ) op te pikken.

`T is dus een oud P120`je met gasstart en ECU V2.0.
fabrieksnummer 247 en heeft iets meer dan 3 uur totaal gedraaid.

Morgen de motor eens meenemen naar het werk en kijekn wat die doet qua starten etc.

Laatst bewerkt:
mooi man

@He Berto.

Een P120er Jetcat, ietje meer oempf, wel lekker.

Maar ik zou hem toch even van binnen goed na lopen voor dat de vlam erin zou gaan, of je weet het al natuurlijk want je hebt hem van een bekende dacht ik, dan zou ik hem niet uit elkaar halen, die P80er was een verrassing van wat je tegen zou komen.

Ik zag dat de oude 12 schoep compressor erin zit, wel effe op de EGT letten, kan wat heet lopen en begint pas goed te stuwen bij 90K, daaronder weinig leven in de brouwerij.

En kontroleren of alle sticks fel rood staan, scheelt behoorlijk in acc tijd en verbruik.

Ger.

Heee Ger,

nou uit elkaar halen doe ik niet :noo:
Motortje ziet er zo goed uit en heeft zo weinig gelopen dat ik de verkoper op z`n blauwe ogen vertrouw ;-)

Dus zo gaat gewoon de vlam erin :yes:

Wat betreft vermogenverloop, EGT, etc. zullen we eens kijken wat ie doet.
Als ie bij 90K al een deel van het vermogen afgeeft van de P80 dan heb ik al heel wat gewonnen ;-)

En een langzaam motortje ben ik wel gewend met ide 80èr :lol:

We zullen zien wat ie doet na het testdraaien daarna gaat ie de F-15 in.

Schijnt dat het deze week niet zo heel geweldig wordt dus heb ik wat tijd om al die updates uit te voeren.

Hij doet het

Tja, blijft toch altijd even afwachten he wat zo`n motortje nou gedaan heeft in die 3 draaiuren.

Maar hij doet het in ieder geval wel.

In eerste instantie wilde die maar niet aanslaan :roll:
eerst zat de ontsteking niet lekker, toen was de gasfles leeg :-( en daarna een keer Ignition Time Out gehad.

Snapte de ballen ervan.

En ineens, ja hoor daar spinde die lekker voort en starte die lekker op :mrgreen:
Totdat z`n hopper leeg was, was vergeten 1 slangetje af te sluiten en op lucht loopt die niet :lol:

Nou even ontluchten, brandstofkan eraan en starten maar weer.

En hoppa, dat was direct weer lopen :mrgreen:

Motor loopt lekker, misschien een fraktie onbalans in het voorste lager maar dat is echt mini van minimaal.
EGT op 120.000 is 590 gr.
stuwdruk op 120.000 is 11.5 kg :cool: (maar zal de Projet ECU nog maar niet wegdooen ;-) ).

Acceleratie voelt goed, stuwdruk komt zoals verwacht en al gemeld wel wat later.
Ga eens kijken of ik dat met wat Expo in de Jeti ontvanger kan aanpassen zodat het stuwdruk verloop iets wat gelijkmatiger is.

Nou gaat ie weer uit z`n testkist en gaan we de F-15 maar ombouwen met alle hardware.

P80 met alles eruit en P120 met alles erin :D

Kan ik ook meteen even iets maken voor de ontvanger LiPo`s en Jeti Max Bec 2D.

Eens kijken of ik vanavond er al aan toe kom :lol:

Laatst bewerkt:
Mooi man dat je motortje goed loopt.
Nu maar hopen op dat je er een hoop mooie vluchten mee mag maken.

Groeten Onno

Yep, laten we dat zeker hopen.

HAd nog een derde maar die heb ik gesloopt voor de meter ;-)

Laatst bewerkt:
Hier nog even het onboard filmpje van de onderzijde af via youtube met de FCO 3:
Leuke filmpjes, Berto! ;) Vooral de landing, het stuk van base naar final en de approach, erg realistisch. Op het stuk gras na dan, waar je eigenlijk asfalt zou verwachten, maar da's een detail... De daalhoek is precies goed, de PAPI's zouden een dikke "OK" hebben aangegeven! :mrgreen:

~Jolmer

Heee Jolmer,

wel geinig he, zal er tzt ook eens een paar op Ede maken :-)

Is zeker om leuk om zo terug te kijken of je nog echt verandering zit in neusstand maar op deze was das dat precies goed, 1 stand en mooi uitkomen.

We oefenen lekker verder zo ;-)

Grt,
Berto.

De 120 past precies op de orginele bevestiging dus mijn modificatie is weer ongedaan gemaakt.
Wel moet de motor zo`n 6m omhoog omdat de houder niet in het midden uitkomt.
Maar dat is zo opgevuld.

Verder zit de meest hardware weer gemonteerd, kwam alleen water tegen in m`n hopper :roll:
Die moeten we dus even goed spoelen.

Laatst bewerkt:
Klein beetje pijn doet het wel.

Kwam als kreupel motortje binnen maar na een goede behandeling presteerde die top.
Heeft me maar 1x een flame out gegeven en hield zelfs van "over de top" draaien zonder problemen.

Maar we gaan ervan uit dat m`n nieuwe aanwinst net zo gaat presteren alleen dan met wat meer stuwkracht :cool:

Back