Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Zoals verwacht ging de code gister zelfs naar oranje :-(
Heb dus niet kunnen jetten, volgende keer beter :yes:

Als je dan toch aan het rijden bent , Rij dan ook maar effe door naar het zuiden.
Kun je verder ouwe H... over echte vliegtuigen ipv die stofzuigers:rolleyes: ehhhh hoog technologische jets ;)

Zo nu m`n R14 binnen is kan ik ook de Jeti Max Bec 2d monteren.
Komt het allemaal wel weer goed.

En de komende dagen wordt de stroomvoorziening ingebouwd

Laatst bewerkt:
Na de vakantie en Pampa zal ik eens even 2 nieuwe radioplaten maken, nu moet het maar even zo.
Die ledjes werken trouwens wel, als je erin kijkt heb je een leuke vlak op je netvlies :cool:

Zwaartepunt is een fraktie naar voren geschoven volgens mij maar bijna verwaarloosbaar.
Ga wel even kijken of ik hem weer naar achteren kan krijgen tzt, hij was altijd al iets voorlijk tov het ideale punt maar wil hem er nu een keer op hebben.

Laatst bewerkt:
Zo, de kist ie nu ook precies gebalnceerd op het aangegeven punt.
Dus niet meer 1,5 cm ervoor met gear up.

Kost me wel weer wat extra lood achter in de staart maar hoop dat tzt te kunnen verwijderen door het geheel wat opnieuw in te delen.

De F-15 staat verder helemaal gereed voor Pampa, daar zal ook de eerste vliegtest met de P-120 plaats vinden maar daar verwacht ik verder geen problemen mee.
Kissies zelf vliegt verder perfect en met het wat naar achter liggende zwaartepunt nog beter denk ik.

Nu eerst lekker op vakantie.

Weer thuis van vakantie, een dag te vroeg maar hier of daar gelukkig, kon ik de F15 met P120 maidenen.

Op het veld aangekomen, regen, regen en nog eens regen.
Nou geen regen maar net te vies gedruppel.

Maar uiteindelijk opgebouwd om tot de conclusie te komen dat er een remslang lekt en een gear up aansluiting.
Na dat verholpen te hebben motor starten.

Nou dat duurde wat langer dan gepland, vreemd, zeer vreemd, maar hij liep.
Mhhh, daar lijkt wat mis te zijn met de hopper.

Na wat gepruts blijkt er weinig mis te zijn dus hop starten maar weer.
Vergeet het maar, alles geeft aan dat het werkt maar aanslaan ho maar :roll:

LiPo gekregen voor de ECU en Voila starten maar :D
Dus mijn ECU akku niet helemaal vol blijkbaar, maar nu dus alles LiPo in de kist ;-)

Nou is er geen weg meer terug.

Kist getank en vliegen ermee, nou dat verschil met de P80 is goed te merken ben er helemaal mee in m`n nopjes.
Kan nu ook langer dan 5 minuten vliegen zonder bang te zijn voor brandstofgebrek (nu dan nog ;-) ).

Heb ik totaal 3 vluchten gemaakt en de kist vliegt nu veel lekkerder, zwaartepunt lijkt ook beter.

Ook met de speedsensor aan het spelen geweest, landing met "lage" neusstand verlopen goed met zo`n 100km/uur.
Langzamer tot zo`n 90km/uur voelt ook nog okee, vlak voor touch down ligt het zo op de 80km/uur.

Moet nog even wat met de instellingen doen om zelf te "horen" hoe hard ik vlieg maar da`s gewoon veel doen.

Top IAS lag nu op 283km/uur, volgens PA mag ie niet harder dan 260km/uur :roll:

Naja, blijft leuk speelgoed allemaal :yes:

Nu even de laatste kleine handelingen doen en dan op naar Pampa :D

Laatst bewerkt:
Zo beide ontvanger LiPo`s even geladen en dat was elk precies 179 ma dus de Max Bec 2D trekt ze mooi gelijktijdig leeg.

Tzt wel even de motor balanceren er zit een kleine onbalans in.
En wie weet ook de Hornet ECU er in ;-)

Da's heel mooi :) Mooie snelheid ook.

Kan je met deze motor nu echt langer vliegen op dezelfde tank? Dat moet toch weinig uitmaken.....

Yep, omdat ik, nu nog ;-) , weinig volgas vlieg.

Had de timer nog steeds op 5 minuten ingesteld zoals ik vloog met de P80.
Met de P80 zat m`n tank dan al op een kwart, met de 120èr nog op half.

3/4 is al hard zat, zeker met een beetje turbulent weer gaat ie nu nog sneller zoeken omdat de snelheid hoger ligt en dus nadeliger voor het vliegbeeld.
Zeker met volgas gaat dat al snel :-(

Laatste vlucht was 6,5 minuut en toen zat ie tussen kwart en half in met een paar high speed runs, maar dat zal in de toekomst wel veranderen vrees ik ;-)

Laatst bewerkt:
Back