Oeh, wat ben ik in m`n nopjes met die P120.
Zelfs al is het gasstart (start sneller dan een kerostarter he Leon ;-) ) en is ie wat langzamer in het opspoolen.
Heb afgelopen weekend op JOP er heerlijk mee gevlogen.
Iets van 15 vluchten gemaakt en 22 ltr kero verstookt.
Zelfs zaterdag middag met de "lastige" crosswind geen centje pijn.
Ga de kist steeds beter kennen en er meer uithalen, vooral het verticaal doortrekken na een fly by is heerlijk, met de 80`er durfde ik niet zo ver te gaan.
De landingssnelheid van 100km/uur voelt goed aan, neus wat hoger en je komt met 90 a 85 met de wielen op de grond.
1x een wat hardere landing gemaakt door een te hoge snelheid en dat leverder een iets verbogen hoofdwiel op, dat heb ik maar even zo gelaten, enige was dat nu het wiel een fraktie buiten de romp kwam.
Heb ook de F15 van Philip Avonds zelf mogen bewonderen en samen met hem gevlogen.
Heb wel weer wat ideeen opgedaan.
Nadeel van zijn kist vond ik wel dat ie flaps gemixed heeft met gear (in mijn ogen een nadeel dan), gear uit is altijd full flaps.
En met de crosswind van zaterdag zou ik eerder voor half flaps gaan dan.
Zo`n airbrake is ook wel leuk, airbrake uit, half gas (met een Booster160) en neus hoog zo kwam Phillip is een keer voorbij wat gaat dat langzaam.
Tijdens de landingen gebruikt ie de airbrake niet, da`s dan wel weer jammer.
Snel uitgooien na touchdown is het niet helemaal natuurlijk (mijn mening).
Maar mijn kissie vliegt heerlijk, ben er erg mee in m`n nopjes, zaterdag door de af en toe wat vlagerige crosswind een beetje zoekerig maar op de vrijwel windstille zondag was dat helemaal weg en liep dioe als op rails.
Nu lekker verder "klooien" ermee
