Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

En weer een stapje verder, gear systeem is luchtdicht, nu alleen even het spant nogiets bewerken.

Ook de kist net even met gear in het zwaartepunt bepaald en dat gaat nu helemaal goed komen :yes:

Het gaat dus nog steeds de goede kant op :D


Binnenkort ook weer even verder met de jetstartkist.
 
Pssssstttttttt

Mhhh, heb toch nog een lek zitten op m`n rechtercilinder.

De aansluiting voor gear up lekt een fraktie, tevens heb ik bij de linker geconstateerd dat deze ook wel erg weinig vrijheid heeft.

Dus beide hoofdretracts gaan er een keer weer uit om de lekkage te verhelpen en de doorvoeren wat meer speling te geven.


Wel heb ik de spanten iets uit gedremeld waardoor de wielen nu niet meer klemmen dus dat is geregeld.

Komende dag(en) me even richten op de radioplaat en de neuswielaansturing.


Heb nog een week voor de testrun dus moet nog even bikkelen.
 
Als de slangetjes in de (festo) aansluitingen lekken kan je proberen om deze net een tikkie op te rekken. Zoek een metalen iets wat net een fraktie groter is dan de binnendiameter van de slang (of draai een stukje :)) en verwarm de slang heel kort. Dan hulp stuk in de slang en afgekoeld is hij net een fraktie groter. Dat moet dan net iets beter afsluiten in de koppeling.
 
Orginele festo slang lekt niet in de festo insteek koppelingen!
Je moet er alleen goed omdenken dat je de slang goed haaks afknipt, het beste met een festo snijder die dit ten alletijde haaks doet!
 
Het zijn geen Festo slangen, de nippel op de cilinder lekt.

Hoi Berto,

Als de nippel lekt kun je deze het beste goed vetvrij maken en weer verlijmen met
UHU plus endfest 300 of er een rupsje er omheen leggen.

Hawe gebruikt dit al jaren om de opsteeknippels af te dichten.

Suc6.
 
Hee Henk,

zoiets dacht ik ook al, er zat al een klein rupsje lijm op maar doordat de passing door een spant zo nauw was is deze denk ik licht beschadigd.

We zullen dat eens gaan doen :yes:
 
Volgens mij niet, zal het nippeltje er eens af zien te halen koemnde dagen.
Op de site van Robart staat deze nippel echter niet als apart onderdeel vermeld maar aan de cilinder vast.

We zullen zien, weet in ieder geval waar het zit dus daar ben ik al blij mee.
 
Vandaag weer wat gedaan.

Is wel lekker als het neusiwel ook kan sturen, nu nog een elastiekje aan de kabels:
F-15-52.jpg


En de radioplaat ook klaar, nu nog zo monteren dat ie er ook weer uit kan als het moet:
F-15-53.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus je hebt niet het vilt onder je bankstel en tafel en stoelen gesloopt, dacht ook niet dat dat het probleem was trouwens en Patries zou het daar helemaal niet mee eens geweest zijn.

Kwas vandaag bij een stickerbedrijf en die had een monster liggen van carbonlook, zag er toppie uit, nu even afwahten tot hij een rol besteld!!!!! dan arresteer ik gelijk een stuk voor mij.

Gr Japioooooooooooooooooooo
 
Kan je niet beter dunne veertjes gebruiken ipv elastiek? Elastiek droog uit en ik heb er een hekel aan om ze steeds te vervangen.
 
Dat kan zeker wel beter :yes:

Hop, ga maar eens op zoek naar dunne veertjes in m`n rommelbakjes ;-)
 
Tuurlijk wel maar daar ben ik nu niet ;-)

Heb ergens een bakje met wat veertjes, dus even zoeken vandaag maar :-)
 
Span je dat veertje dan tussen de draden om deze op spanning te houden ofzo ? Zo houd je de speling er natuurlijk uit :-) Da ga ik op de T22 ook doen :-)
Toch wel handig soms, zo'n bouwdraadje volgen :-)
 
Nee, het veertje is er alleen voor om tijdens het intrekken de stuurkabel weg te houden van het wiel.
Deze komen namenlijk erg slap te hangen en zouden het wiel kunnen blokkeren als deze weer naar buiten wordt geselecteerd.

En da`s niet de bedoeling :nooo:


Ik heb er ook aan zitten te denken om een veertje er tussen te plaatsen om de klappen van het neuswiel op te vangen end e servo te sparen maar da`s voor later ;-)
 
Je zet de veertjes tussen de draden en de zijkant van de romp. Als ze slap vallen worden ze naar buiten getrokken en strak gehouden zodat er niets in de knoop kan komen of ergens achter kan haken.
 
ty-wrap

Je kan ook een ty-wrap gebruiken en die met stukjes krimpkous aan de stuurkabels bevestigen: bij het intrekken spreid hij zich en drukt de kabels weg.
Tip van het Elan draadje op RC Universe, heb dat ook bij die van mij gedaan; werkt prima

In25930.jpg



gr.

Frank
 
Back
Top