Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Smeer snel je turbine.
Weet niet of die roesten kan.
Geen verstand van weet wel dat dat heel snel kan.
Vorig jaar was Gerard Rutten ook de ......
Denk bijna op de zelfde plek.
En die had later roest in de motor door het zoute water.
Dat is balen Berto.
gelukkig mankeert de kist weinig.
daarom zie je maar weer waarom wij een timertje vaak op 5 minuten hebben staan.
je zegt dat alles weer werkt nadat je het hebt schoongespoelt met kraanwater en hebt laten drogen in de zon.(electronica)
ik vind het persoonlijk onverantwoord als je het zo weer in de kist schroeft en weer mee gaat vliegen.(zeker in een turbine toestel)
Het lijkt mij verstandig dat je het eerst even opstuurt om te laten nakijken door een expert..
Ook al spoel je het direct af, die electronica is nooit meer te vertrouwen als het in zout water heeft gelegen. In het verleden (vorige club) ben ik ook wel eens in zoet water terecht gekomen, en heb nog vele jaren gevlogen met die ontvanger en servo's, dan is het geen punt. Zout water is not done..... (vraag maar aan Corrien)
Geloof dat ik nergens heb zien staan dat ik het zo weer erin zou schroeven :roll:
Heb alleen geconstateerd dat alles wel weer werkt en dus niet hier of daar doorgebrand is, dat is (was) mijn zorg.
Die ontvanger gaat zowiezo naar Jeti toe
En zout water is zeker funest, zoet water alla, heb al zoveel kisten het water ingevlogen op de meetings en die doen het nu nog zonder problemen.
Maar da`sa bij zout wel anders :-(
Maar komt allemaal goed hoor, heb hier ook nog 6 en 8 kanaals Jeti ontvangers liggen, die kunnen er zo in dus da`s geen probleem.
jammer van de schade berto,
de kist is zo te zien wel te repareren.
turbine ook wel.
maar de electronica moet je echt opsturen naar een professioneel bedrijf of importeur.
onder de ic's zit nu of zout water of water met kalk erin .Dit zal in de toekomst zeker
storing gaan geven. ( corrosie enz enz )
Dat is niet zo mooi Berto.
Maar je weet het over komt iedereen wel eens een keertje.
Het is te herstellen ik hoop dat je elektronica geen problemen gaat geven.
Komt wel weer goed.
En zo leer je weer .
wat een hobby
Balen joh! Schade aan de kist ziet er niet erg dramatisch, ik hoop dat je geen kater achteraf krijgt van je electronica en rc spul.
Maarja, helaas gebeurt het, kop op en weer verder zeggen we maar. In begin periode met m'n F15 ook veel flame-outs gehad en ik wou nog zeggen dat het een goede dead-stick lander is.....maar dat was vrijwel bijna altijd op Deelen, ginne water daar.
Je bent Rozenburg ontrgroent zullen we maar zeggen .
Ach, ikzelf zeg ook dat het slechter kon, had ook niets meer kunnen hebben ;-)
En crashen, tja, valt dat hieronder? was gewoon een nette noodlanding alleen dan op het water :lol:
reken maar uit, Kero kost iets van 1,33 euro per liter excl. de olie dan nog.
Balen Berto, maar over enkele weken is dat alweer vergeten. Flame outs op een slecht moment zijn scary.
Ik verbaas me erover dat de kist toch nog wel best wat schade heeft opgelopen van die landing op het water. Gaf dat toch nog zo'n klap ? Ik zou denken dat het toestel over het water ketst als een speedboot en niet zoveel schade zou hebben?