Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Nou bij mijn weten zijn het allebei zonder van de....

Maakt verder weinig uit.

Pieter een peebeetje terug.

En Pascal, tja je hebt wel eens van die dagen dat je beter in je bed had kunnen blijven.

De ECU gaat naar Projet en wordt kostenloos getest, de Jeti Duplex ontvanger gaat ook de deur uit voor controle.

Zo de kist maar eens leeggehaald, zie je ook dat de 2 voorste spanten los zijn geraakt:
F-15-118.jpg

Wel makkelijk zo`n kabelboom:
F-15-119.jpg

Ook ontdekt dat 1 van de klunks niet door het slingerschot in de linkertank zat maar er tegen aan.
Dit kan in nose-up condities hebben geleidt tot aanzuigen van lucht wat zich heeft opgehoopt in de hopper en uiteindelijk leidde tot de flame out.

Tanks zaten namenlijk allebei nog voor een kwart vol (met nu een beetje water erbij :) ).

M`n startmotor is wel stuk, heb hem op het veld nog kunnen starten maar afkoelen was er niet meer bij.

Laatst bewerkt:
Slingerschot voorkomt het hard heen en weer klotsen van de brandstof in de tank.

Zo en van 1 romp maken we er 2 :D
F-15-120.jpg

De breuk zit precies op de orginele verbinding van de neus naar de romp, deze zit geschroefd met 4 boutjes en een mat onder en boven + wat lijm bij de inlaten.

2 boutgaatjes zijn uitgescheurd en de 2 matjes netjes overmidden.

Zal dus niet zo`n heel groot probleem moeten opleveren om dit weer netjes te maken.

Maar da`s voor de komende dagen ;-)

Laatst bewerkt:
Ook ontdekt dat 1 van de klunks niet door het slingerschot in de linkertank zat maar er tegen aan.
Dit kan in nose-up condities hebben geleidt tot aanzuigen van lucht wat zich heeft opgehoopt in de hopper en uiteindelijk leidde tot de flame out.

Tanks zaten namenlijk allebei nog voor een kwart vol (met nu een beetje water erbij :-) ).

M`n startmotor is wel stuk, heb hem op het veld nog kunnen starten maar afkoelen was er niet meer bij.[/QUOTE]

Berto,

wij maken altijd de tankaansluitingen aan de binnen kant met tygon en koperen buis
zeker waar hij het slingerschot door gaat ( ander gaat de tygon kapot).
die koperen buis zorgt ervoor dat de klunk( geen viltklunk) naar voren kan komen.

groeten,

peterjan

Hee Peterjan,

da`s een goeie van een stukje koperen buis, zit niet in mijn slangetje dus gaan we ook veranderen.

Denk alleen dat je in de laatste zin bedoelt dat dat voorkomt dat de klunk naar voren komt.

En ik heb alleen in mijn hopper een viltklunk zitten.

Dat de klunk voor het slingerschot ligt is een montage fout van mij geweest wat niet opgevallen is, de klunk kan namenlijk maar op 1 plek door de opening in het slingerschot, de rest is daarvoor te smal en daar past net de slang door.

Heb meteen maar een verlanglijstje gemaakt wat ik wil gaan veranderen/aanschaffen:
- "zwaardere" turbine (+/- 12kg),
- alu hevels op de elevon servo`s ;-) ,
- slangen + schakelaar + servo aanleggen voor de airbrake (hoef ik later weer niet alles te demonteren & beter voor het zwaartepunt),
- Jeti Model MAX BEC 2 (of mischien de 2D) voltage regulator monteren (eerst even sparen ;-) ),
- 2 LiPo`s aanschaffen voor de Jeti Model MAX BEC 2D voeding,

mhh, de rest verzin ik er nog wel even bij ;-)

Laatst bewerkt:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit Japio ;-)

Wilde het altijd wel maar het blijven pegels, en zeker nu er ook een ander torretje in moet komen :roll:

Maar de kist ligt nu zover open dat ik het beter direct kan doen als alles gaat zoals ik hoop.

Laatst bewerkt:
Miss een domme opmerking van mij, maar al jou spanten zijn nat geweest, zijn nou je lijmverbindingen nog allemaal wel goed ??? jaja ik weet dat ze niet gelijmd zijn met houtlijm maar toch.

Gr Japiooooooooo

Maar welke zijn goede LiPo`s Alex?

Ik heb zelf al heel wat Zippy's en Rhino's gehad, doen/deden het allen perfect.

In m'n 200cc Yak heb ik deze;

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C $16.72

Weinig geld, veel capaciteit.

(onder de Emcotec; )

yakisgemaidendjippie_9_.jpg

Maar kan zijn dat 2x 5000 een beetje overkill is voor de F15, dat mag je zelf bepalen, ze hebben genoeg in alle maten en soorten in ieder geval:) (nog een tip; kies de goedkoopste manier van verzenden, bij de duurste ben ik een keer door de douane gegrepen)

Bedankt, 2x 2500 is genoeg voor mij.

Kan ze altijd op het veld nog bijladen.

En van Japio een boos msn bericht gekregen dat ik hem negeer op deze vraag:
Miss een domme opmerking van mij, maar al jou spanten zijn nat geweest, zijn nou je lijmverbindingen nog allemaal wel goed ??? jaja ik weet dat ze niet gelijmd zijn met houtlijm maar toch.
Glad overheen gelezen dus bij deze.

Ik hou wel van natte s..., o nee da`s wat anders.

Tja, de spanten zijn nat geweest en op 1 verbinding na die losgebroken is ziet het er allemaal goed uit.

De voorste 2 spanten zijn alleen losgekomen van de romp, die gaan we nu dus eens even goed vastzetten want het lijkt ook niet erg stevig te hebben gezeten :roll:

De rest wordt natuurlijk ook goed nagekeken omdat er zo toch een 4kg meer druk op komt te staan :cool:

En Japio,

domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden (en daar zijn wij goed in ;-) ).

Lipo tipje; hobbycity.com

;)

Inderdaad helemaal geen slecht spul, en erg goed aan de prijs. Heb ze het hele jaar gebruikt op m'n kleine depron F16 en nu durf ik ze ook wel op m'n jets te gaan gebruiken. Ook maar gelijk een mooi balancer charger er bij gekocht, ook voor weinig en werkt prima.

M'n pa kan mee praten met natte spanten...... Hij vloog vorig jaar met z'n 1/5 Beaver te Rozenburg, plots stopte de 50cc twin saito en het gevolg was exact hetzelfde als jou Berto. Ook nét allemaal in het water, maar konder er nog net bij gelukkig. De motor kon wel helemaal gereviseerd worden en enkele servo's weg. De rest van apperatuur gelukig droog gebleven maar balsa had het nodig opgezogen waardoor het model tijdelijk té zwaar was voor de schaal klasse....dat duurde een paar weken! :D

Grtz,
Gerald

Welke lipo charger gebruik je dan als ik vragen mag, ben nog aan het rondsnuffelen. Thx!

Freek

Zo na wat kleine werkzaamheden aan de Sporster de F-15 weer even erbij gepakt en wel nu de motor gedemonteerd.

Ziet er allemaal perfect uit nog, zeker omdat ik de laatste paar keer op 125.000 rpm draai.

Voorspanning is nog perfect, lagers zijn nog goed en de kogels hoor je net vallen, verbrandingskamer ziet er zo nog mooi uit.

Motor kan na wat schoonmaken hier en daar weer in elkaar en dan gaan we eens kijken of er geinteresseerden voor zijn ;-)

Laatst bewerkt:
Back