Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

ja, en hobby's kosten tijd, en niet altijd maar een beetje geld, maar meestal veel geld.
Maargoed, als het lang duurt is het wat uitgestrekt, en valt het per keer wel mee ;)

Als ik zoiets zie gaan mijn vingers altijd jeuken, maar heb niet de tijd om nog een project te beginnen, en mijn hobby ruimte is nog niet klaar.

Maar ik denk dat het er toch ooit weleens van gaat komen, lees hier nu graag.
En doe zat ideeën op.

Keep up the good work!

Arno

Nu deze bijna af is heb ik wel weer zin in wat nieuwe projecten.
En er staan, naast mijn eieg nmodellen, wel weer wat leuks aan te komen :D

Dat ziet er toch heeeeeeeel erg geslaagd uit zo :) Als de motor ook weer lekker loopt dan ga je een leuk seizoen tegemoet. Hij ziet er in deze kleuren toch wel mooier uit vindt ik.

Dank je Herman.

Ben er zelf ook heel blij mee.

Net de motor proberen te starten en Damn, hij onstateekt niet :roll:
Datr kan niet hij moet het doen, nog een keer, hij heeft tenslotte 5 maanden ofzo stil gestaan.

Mhhh, weer niet, lijkt wel of hij geen gas krijgt.
En dat klopt dus, toen ik m`n gasfles loshaalde, pfew, alle opgebouwde druk weg.

Okee, de klep klept dus niet.
Dan maar even starten met de fles direct op de motor.

En ja hoor, bij de eerste tik direct lopen zoals ik van hem gewend ben.
Even rustig warm laten worden en toen rustig opbouwend naar vol gas al luisterend en dat stemde me zeer tevreden.
Motor draaid weer als vanouds en errug koel, maar dat kan ook komen omdat de temp probe iets verschoven is daar ga ik nog even naar kijken.

Klein stukje getaxied en o wat heerlijk dat geluid en die geur.

De "schaal" uitlaten die verder uitsteken dan de pijp worden op de grond wel warm en lichtelijk zacht.
Maar denk eenmaal in de lucht met een luchtstroom om de pijp heem dat dat zeker ver binnen de perken blijft.

Nog een enkel klein detailtje verzorgen en dan kan die 20ste het luchtruim in :D

Na nog even spelen alles maar uit gezet en de T-28 Trojan even uitgelaten.

In de lucht is de koeling inderdaad veel beter en is het minder een probleem. Pas wel op met wind achterop de kist op de grond, dan blaast de warme lucht nog eerder achterop de uitlaten.

Check de kleppen eens goed op de juiste aansluiting en probeer de stekker eens om te draaien. Heb je niet de kero en gas klep verwisseld nu? Een klep kan na een tijd stilstaan ook blijven hangen, even 5v op aansluiten (op de ontvanger kan) en als hij niet klikt even een tikje opgeven. Je kan ook even blazen op een slangetje om te kijken of hij open is.

Heee Herman,

Weet niet of ik nu de tijd/zin heb om die klep nog te checken, zonder werkt ook prima ;-)
Zal tzt eens even kijken hoe of wat, heb ook nog niet de moeite genomen om te kijekn of ie wel of niet klikt.
Zowiezo niet de kleppen verwisseld, heb het hele systeem nieteens losgehad dus ook geen stekkers etc. verwisseld.
Kon er ook niet op tikken daar ligt ie net te ver weg voor.

Motortje draait en dat is het belangrijkste, zonder gasklep doet ie het ook wel desnoods :yes:

kleppen

Berto de kleppen zijn vervelende dingen storen bij mij ook regelmatig.
Ik heb ze er uit gegooid .
OP het juiste moment doe ik de gasfles open zodra het start motortje gaat lopen.
En voor de kero heb ik gewoon een festo kraan door een servo bediend.
Vraag me af hoe het gaat met de motoren die alles in gebouwd hebben.
.GR Gerrit Jan

Meestal probleemloos ;) De kleppen werken vaak goed tenzij je goedkope neemt. Ik heb orbit, jetcat en festo kleppen en die werken prima. Een klep van een jetjoe werkt heel slecht (gaat niet dicht) en van een orbit heb ik maar 1 keer de kero klep dicht bleeft na een paar maanden stilstaan. 1 tikje erop en hij werkt verder weer prima :)

Maar zonder gaat net zo goed. Voor gas heb ik ook net zo lief geen klep want je moet toch te boel open en dicht draaien, dan maar even op het juiste moment. Klep op de ecu om de motor uit te zetten is wel nuttig want bij een probleem krijgt de ecu de motor een stuk sneller uit dan dat je zelf kan. Kan schade voorkomen.

Yep, hoop volgende week woensdag weer een vlucht of 3 weg te zetten :-)

Hee Gerrit Jan,
Vorig jaar eigelijk 0 problemen gehad met de kleppen, maar nu wel, zal wel komen doior het lange stilstaan ;-)

Tja, die inwendige kleppen zouden het moeten kunnen houden toch?
Net als inwendige kerostart, werkt allemaal wel heel mooi, maar de tijd zal het leren.

Ik doe het nog maar zo ;-)

Haha, dat is een heel mooi streven.

Maar deze kist ga ik verder ook niet weer een MLU geven :nooo:
Tijd voor iets anders :yes:

valves

@Berto.

Mijn ervaring is dat als er een klepje lelijk gaat doen deze dat gaat blijven doen, weg ermee dus, de klepjes die Xicoy heeft zijn heel goed en dat voor 30 euries pst, zijn dezelfde die jetzubehoer levert.

(Misschien eens een woendag middagje vrijmaken om langs te komen met de Ulti? )

Ger.

Heee Ger,

Hehe, daar hebben we bij ons op het werk ook vaak last van.
Als het eenmaal ettert blijft het etteren :-)

Ah, zolas ik al zij dan maar even zonder, en weet er nog een paar te hangen dus zit niet direct omhoog ;-)

En dat vliegen met die Ulti op de hei lijkt me wel wat, moeten we maar eens regelen :D

Grt,
Berto.

Mhhh, jaja die decals worden ook wel wat.

Heb een decalsheet gevonden met juist alle markings erop die ik nodig heb.
Echter dat is voor een plastic model van schaal 1/32

Ik ga dat nu met een fotobewerkingsprogramma 1225% vergroten, dan heb ik de juiste maat die ik nodig heb.
Dat ga ik dan allemaal bewerken om het scherper te maken.

Van deze decals zijn echter alleen de shields te onduidelijk, maar die heb ik allemaal los op een perfect formaat om het scherp te krijgen.
Als dat allemaal gedaan is dan moet het allemaal ingedeeld worden over de witte en transparante decal vellen.
Afdrukken, lakken en plakken maar.

Ah, klinkt allemaal simpel :lol:

Laatst bewerkt:
Net even lekker aan het spelen geweest op het platform, paar test runs gemaakt, m`n neuswiel wat afgesteld, en verder lekker beetje kero verstoken :cool:

Ik niet :nooo:

Dan hoef ik me nooit meer op het platform te vertonen.
En er waren zowiezo nog genoeg redenen om het niet te doen.

Heb een klein lek ontdekt in m`n airbrake/canopy systeem,
de draden van de LiPo`s moet ik even op een eenvoudige manier steeds zien op te binden,
m`n ECU LiPo begint af te takelen, kreeg hem maar net gestart, dus tijd voor ene nieuwe.

Kan nog wel een weekje wachten ;-)

Hidiho Berto,

Leuk dat je m gister meehad! erg mooi gedaan allemaal niet supersrak maar wel zoals ik t ook gedaan zou hebben;)
Straks met al de decals een superkist om te zien!!

Back