PhoenixRC of RealFlight?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door kingdutch, 5 feb 2009.

  1. kingdutch

    kingdutch Guest

    Ik heb HeliSimRC eens gedownload ga eens kijken en ik denk dat ik RealFlight G4.5 ga kopen, lijkt me prima om de basis een beetje mee te leren voordat ik overstap op het echte werk.
     
  2. kingdutch

    kingdutch Guest

    Even een bumpty bump omdat ik er een vraagje bij heb gekregen.

    Ik zit op dit moment de demo veel te spelen, gewoon met toetsenbord en merk dan dat ik vliegtuig leuker vind dan een helikopter. Kan ik vliegtuigen ook goed leren met realflight? Ik weet dat aerofly dan beter is maar ik wil helikopter ook wel leren, ik heb iig al gezien dat er voor beide trainers in zitten hierover ben ik zeer positief :D
     
  3. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352

    Met Realflight kun je inderdaad ook goed oefenen.
    En alles wat je virtueel crashed is gratis éh.
    Nadeel van de demo met toetsenbord is dat alle input alles of niets is (vol links, vol rechts etc.).
    Dit doet gruwelijk afbreuk aan het geheel maar allez, het ging om het idee.
     
  4. kingdutch

    kingdutch Guest

    Ja kweet, maar 't is wel leuker dan FMS met slechte dummy zender, ik denk dat ik hem wel gewoon ga kopen, alleen zat ook aan phoenix te denken omdat ik ergens meende gezien te hebben dat je dan bijv. op gras echt hobbelde en langzamer ging, dit kan ook Realflight G4.5 zijn, demo is 4.0 namelijk
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2009
  5. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Altijd leuk om andermans reaktie te lezen..

    Ikzelf ben veel meer tevreden over Realflight, dan over Aerofly.

    Aerofly vind ik op de een of andere manier te fancy, te speels.. te goedkoop.. (niet in aanschaf, maar qua details). Realflight komt voor mij vele malen realistischer over dan menig andere sim. Phoenix ken ik enkel van de demo. Denk dat ik die later dit jaar nog wel aanschaf, puur voor de fun ;)

    Succes met je keuze. Op zich zijn alle sims wel oke om de beginselen mee te leren. Het echte leren doe je toch echt in het echte leven, op het veld. Net als bij autorijden... Tijdens het lessen leer je de beginselen en uiteindelijk als je je rijbewijs hebt, dan begint het pas echt ;)

    gr
    Spijker46
     
  6. kingdutch

    kingdutch Guest

    Ghehe, ja andermans reactie is zeker altijd leuk, vooral als diegene het product beter kent dan jijzelf.

    Blijft me keuze denk toch bij Realflight vanwege de dummie zender en omdat ik denk dat je wel gelijk hebt met het rijbewijs voorbeeld ;) Zal het nog eens opzoeken maar weet niet of alleen dat gehobbel het waard is xD

    EDIT: Gehobbel was bij RealFlight G4.5, nog beter ;P
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2009
  7. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Wat ik wel 'apart' vind overkomen is het typisch amerikaanse 'need for speed' gehalte om het zo maar te noemen bij Realflight.
    Raak de grond even en je mist een wiel, of een stuk stabilo.
    Hell, heb zelfs nog een stuk verder gevlogen met 1 vleugelhelft :D
    Superfantastisch......ik mis alleen nog de explosies! :cool:
    In real life zou ik soms wel eens willen hebben dat het zo ging.
    Meestal hield je bij een ongewilde landing een vuilniszak met brandhout over :D:D:D
     
  8. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg
    Dutchy het lulligge is het gaat ook zo...
    Zie dit:
    [URL=" - Jim Bourke One Wing Landing[/URL]
    of dit:
    [URL=" - Rc Plane lose main wing left-still flying[/URL]
    of dit:
    [media=youtube]pu-VCN32Vh4[/media]

    En zo zijn er nog velen.



    Geen brandhout nodig mits je maar veel traint op de sim met 1 vleugel vliegen.:rolleyes:

    Ps: Phoenix kopen en later realflight 4.5 erbij kopen.:p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Heb zelf Phoenix en ben er meer als tevreden over.

    Vliegt erg realistisch, veel parameters in te stellen, ziet er goed uit en heeft veel modellen voor fixed wing als heli. Mooie is ook dat je geen add-ons hoeft te kopen, updates zijn gratis te downloaden :).

    Kost wat maar dan heb je ook wat.
     
  10. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    @R!:

    Updates bij Realflight zijn ook gratis hoor... Add-ons hoef je niet perse te kopen, want je kan gratis toestellen downloaden via www.knifedge.com/forums. Je kan zelfs de eerste add-ons nu gratis downloaden voor 4.5.

    Nadeel van 4.5 ten opzichten van PhoenixRC vind ik wel dat 4.5 gewoon veel te veel geld kost.
     
  11. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Oeps, dat wist ik niet Spijker.

    Maar wat ik gewoon zeggen wilde is dat ik erg tevreden ben met Phoenix (alhoewel Realflight wel een model heeft van de OMP Yak Profile en Phoenix niet :(, grmbll)
     
  12. kingdutch

    kingdutch Guest

    Phoenix lijkt mij ook erg goed het enige probleem is dan dat ik geen (met phoenixRC werkende) zender heb want de Esky dummy die ik nu heb zal daar wss niet mee werken, bovendien wil ik wel eens een iets realistischere dummy, en ik heb het gevoel dat die bij RealFlight inbegrepen is.
     
  13. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik vlieg momenteel Realflight G4.5 met een 3.5 zender "kuch".. Ik weet niet exact hoe de 4.5 zender eruit ziet, maar ik kan je wel zeggen dat de 3.5 zender verre weg van realistisch is.. Voordeel is wel dat ik mijn zender FF9 middels link kabel kan aansluiten op die zender. Dat kan met een eSky zender dan weer niet..

    Maar succes met je uiteindelijke keuze. Ik ben van mening dat elke sim wel iets heeft wat je goed helpen kan bij het echte vliegen. Grote voordeel van een sim: Druk op de knop, en je toestel staat weer klaar om te vertrekken. Was het in het echte leven ook maar zo simpel.. haha
     
  14. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Hmmm........ik zie een 3D die zijn vleugel in mid air kwijt raakt, volgende vid., hmmm, een 3D die zijn vleugel in mid air kwijt raakt, volgende video, Hmmm, een 3D die zijn vleugel in mid air kwijt raakt.........

    Die 3D dingen hebben eigenlijk geeneens vleugels nodig :D

    Kom maar eens met een video van een 'normaal' vliegtuig a la Calmato die de grond raakt, zijn stabilo o.i.d. kwijt raakt en dan nog lekker doorvliegt ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg

    Kan ook hoor.
    Vleugel kwijt is romp in een schuine hoek hierdoor krijg je mega up op je richtingroer die dan als hoogteroer werkt.
    Al is het lastigger met kleiner roer maar door de schuine hoek gaat het nog steeds.
    Zelfs een piper is zo gered.

    Verder is phoenix in mijn optiek beter.
    Vind crashen met realflight gaver geluid geven maar eigenlijk erg onrealistisch zelfs crashen op gras klinkt als een blik dat je op beton gooit.
     
  16. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Nou.. als je een toestel hebt dat GEEN meskant kan vliegen.. dan kun je een actie als deze ook wel vergeten.

    Ik heb een Big Lift naar beneden zien komen waarvan een strutter was afgebroken, en de vleugel vervolgens ook "knak" zei... Motor zat ruim 30cm in de grond weg gewerkt

    Maar vergeet niet dat de kans dat zoiets met een 3D toestel gebeurd vele malen groter is dan met een calmato. De extreme krachten die op een 3D toestel komen te staan zijn namelijk hoger dan die op een Calmato. Een snaprol met een calmato is bijna een slowrol vergeleken met een extra 300, of een yak 54 (even als voorbeeld).

    De kans bestaat altijd natuurlijk en op het moment DAT zoiets gebeurd, dan is meestal de eerste reaktie: Gas dicht!!! Als je dat doet, ben je direct verloren.. (je kist dan).

    De vids die je ziet zijn allen gevlogen door semi / prof vliegers.. Ook iets om over na te denken ;)
     
  17. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Ik heb zelf Phoenix om met een heli te leren vliegen.
    Daarbij heb ik een simpele "dummy" zender. Ik heb nog helemaal geen idee wanneer ik ooit een heli ga aanschaffen.
    Nu vraag ik me af of dit wel verstandig was om zo'n simpele zender te kopen ipv een iets deftiger model. Het is een goedkoop en simpel 4 kanaals zendertje van BMI.
     
  18. AVS

    AVS Guest

    Persoonlijk zeg ik...sim met de zender waarmee je ook je heli vliegt. De feeling voor het apparaat (vasthouden, sticktension...e.d.) is dan iig hetzelfde in beide situaties.
    Alhoewel je op de Sim en in werkelijkheid vliegen niet helemaal 100% mag vergelijken qua gedrag van je heli.
    Als je nog geen heli hebt en eigenlijk alleen aan het oefenen bent dan maakt het niet zoveel uit welke controller je gebruikt. Je leert toch de bewegingen van zo'n heli te coordineren met een eenvoudige controller.
     
  19. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Das denk ik niet helemaal waar... Ik wil best geloven dat een toestel dat net niet meskant kan vliegen het met 1 vleugel minder wel kan.
     
  20. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Zou je denken Nando?

    Ik kan "helaas" niet uit ervaring spreken, maar zal het zeker eens proberen mocht het voorkomen met mijn Calmato ;)

    Maar waarom zou het met 1 vleugelhelft minder wel lukken dan? Omdat je toestel lichter is aan een helft?

    Overigens, hoop ik niet dat het ooit met mijn Rasant zal gebeuren....... geen rudder...... ;)
     

Deel Deze Pagina