Bouwverslag PICA Bücker Jungmeister 1:5 (YR-PAX)

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Lex Risseeuw, 16 mei 2015.

  1. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Laatst bewerkt: 14 sep 2015
    Lex Risseeuw vindt dit leuk.
  2. Lex Risseeuw

    Lex Risseeuw

    Lid geworden:
    7 nov 2006
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Haarlem
    Hoewel het water mij na het berichtje van Ralf hierboven gelezen te hebben in de mond liep moet ik toch iets kwijt.

    De laatste tijd zijn wij (Nanneke en ik) erg druk geweest zijn met de aankoop van een nieuw huis, wat erin heeft geresulteerd dat we aankomend voorjaar gaan verhuizen naar de oevers van het Spaarne in Haarlem Centrum. De consequentie is wel dat, hoewel ik daar wel weer een bouwhokje krijg, de maat hiervan toch niet zodanig is dat ik grote kisten met al die uitstekende vlerken kan bouwen. Ik ben dan ook van plan om mij na ongeveer 50 jaar vliegtuigmodellen geboud te hebben toe te gaan leggen op het bouwen van bootjes (ik kan tenslotte voor de deur varen). Dit betekent wel dat ik waarschijnlijk ook de Bucker en mijn andere vliegende modellen binnenkort te koop zal aanbieden zowel op dit forum als op marktplaats.

    Ik heb altijd ontzettend veel plezier gehad in deze hobby, maar heb het wel, met name op de clubs, zien veranderen van een hobby die in het teken stond van het bouwen van modellen en ermee vliegen naar het kopen en ermee vliegen. Een ontwikkeling die ikzelf hoewel begrijpelijk wel jammer vind. Gelukkig is er nog dit schaalforum en ook nog een boel anderen waar nog steeds de echte bouwers actief zijn.
    Ik zal jullie verrichtingen zeker blijven volgen en wellicht komen jullie mij in de toekomst nog tegen op de bootjes kant.

    Groeten,
    Lex
     
  3. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning Lex! :thumbsup:

    Dat is mooi wonen zo aan het water,... maar waren er geen Buckers op drijvers dan? ;)
    Veel plezier met de nieuwe tak van de hobby.
    Heerlijk dat je dat zo vanuit 'je voortuin' kan gaan beleven.
    Jammer van de Bucker, maar daar zal vast een andere liefhebber voor gevonden worden.

    Succes met verhuizen en heel veel geluk in jullie nieuwe woning!

    Groeten, Ramses
    .
     
  4. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Je kunt toch ook kleine (plm. 1 meter) vliegtuigjes bouwen?

    Nou ja, wat je ook doet, als je er maar plezier in hebt.

    Succes!


    jan.
     
  5. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Lex, ik heb even moeten denken wat ik hiervan vind......
    Top dat je naar het mooie Haarlem komt (en nog wel direct aan het Spaarne! :feli:) kunnen we nog eens een bakkie doen ;)
    Minder (VEEL minder :() is dat je stopt met het bouwen van vliegtuigen.
    Je beseft je hopelijk wel dat de Hoofddorpse luchtvaartclub (en wij hier op het forum) een GROOT bouwer verloren zien gaan.
    Droevig nieuws voor mij in ieder geval. Op de HLC trokken we veel met elkaar op en ik vond het altijd super onze ervaringen te delen.
    Ik heb een hoop van je kunnen leren en heb van je projecten genoten.
    Gelukkig is het bouwen van kisten een virus wat in je zit en er nooit uit zal gaan dus hopelijk kom je nog eens op je beslissing terug :koud:

    Ik wens je succes met de verhuizing, mocht je eens hulp nodig hebben dan weet je me te vinden

    Groeten, Ralf
     
  6. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Ik ben het met je eens Ralf, het is zeker jammer!
    Maar ik zie toch nog wat openingen....

    Als je 50 jaar vliegtuigmodellen hebt gebouwd... dat zit in je aderen!
    Ik denk dat Jan een prima oplossing aandraagt... en je hebt hele leuke kistjes op drijvers! ;)

    Groeten, Ramses
    .
     
  7. Lex Risseeuw

    Lex Risseeuw

    Lid geworden:
    7 nov 2006
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Haarlem
    Het doet mij goed jullie reacties (Ramses, Jan en Ralf) te lezen en ik denk dat Ramses de spijker op z'n kop heeft geslagen. Ik weet het nog niet echt, van de week heb ik nog een paar klusjes aan de Bucker ("hangar rash" vanwege het opruimen van de garage) gedaan en vond het al doende wel heel erg jammer dat dit zou moeten stoppen. Dus ik ga me nog even beraden of ik met een goede indeling van m'n nieuwe bouwhok(je) toch nog mogelijkheden zie. Het probleem met name bij vliegtuigen is dat ze van die grote uitsteeksels (vleugels) hebben. Aan de andere kant krijgen we straks wel een groot dakterras waar in ieder geval mogelijkheden voor het schuurwerk en uitrichten zijn.

    Ik heb trouwens sinds een paar maanden ook nog het tekening pakket van de Mick Reeves Sopwith Camel 1:4 op mijn kamertje liggen (vind je vast wel leuk Ralf) die nog op mijn lijstje stond om na de Bucker te gaan bouwen. Dus wie weet......

    Groeten,
    Lex
     
  8. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Dat geeft hoop Lex :thumbsup:, enne ja, laat die Camel maar komen :beer:

    Groeten, Ralf
     

Deel Deze Pagina