picco p3 .28 of een go .28

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door KREGO, 21 jul 2010.

  1. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Goed plan ja om hem wat in te korten maar ik wou hem niet verklooien snap je hij moet ook nog op de truggy terug, maar als het passend te maken is (dat is het ook wel) dan moet ik er nog 2 bestelle voor mijn savage twinzilla conversie.
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Conus kun je ook los kopen voor op de truggy ;)

    Vond het al vreemd dat het niet zou passen ... Maar d'r zit dus gewoon een berg ruimte tussen motorlager en vliegwiel ....

    Dan is het dus simpel conus afslijpen en klaar...
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    En welke kant van de conus moet je dan wegslijpen.
    Ik heb het 1 keer gedaan maar toen ging het mis..
    En weet niet meer welke kant ik had afgeslepen.. :rolling:
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hahahahahaha .. Das simpel ... De platte kant die tegen je motorlager gaat ....

    Ff kijken wat er overblijft als de boel gewoon in elkaar zit , en dan zorgen dat er 1~1,5mm minimaal aan ruimte overblijft.. De rest kan je eraf slijpen ;)
     
  5. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    ik heb nog 4orginele connussen liggen van men orginele motor.
    als ik die er gewoon inprop zou het dan direct passen?

    mvg
     
  6. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Okee ik heb net een korte collet erop gezet en nu 1mm ruimte tussen vliegwiel en motorlager.
    en nog komt het niet lekker uit.
    Zo rijden kan wel maar heeft niet mijn voorkeur.
    Daarom was ook al de vraag gesteld of er en JVD savage koppeling kwam.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Maar nu heb ik ook daar wel een oplossing voor gewoon de sleufgaten van de motorplaat 1 of 2 mm uit vijlen en een ringetje onder de motorboutjes.
    [​IMG]
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat ligt er maar net aan .... Tussen de verschillende merken varieert de conus nogal ....

    Gewoon ff kijken zodra je de koppeling hebt ;)

    En er dan voor zorgen dat er zo min mogelijk ruimte overblijft tussen motorlager en vliegwiel...
     
  8. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    ff off-topic.
    de motor zal toekomen met de carb ''verkeerd''
    hij zou dus moete omgedraaid worden.
    gewoon even aan draaien?
     
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Eerst het klemboutje los , carb er met een draaiende beweging uit halen , omdraaien , weer met een draaiende beweging terug drukken en het boutje vastzetten .. nog geen min. werk ;)
     
  10. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    ok bedankt:)
     
  11. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Een nieuwe motor moet je de carb er toch nog opzetten?
    Picco leverd de motor en carb los in de doos.
    Ik weet niet of een GO ook los geleverd word maar anders zo als gezegd boutje los en carb eraf en draaien, zo gedaan.
     
  12. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    aah,
    ja kweetniet.
    ik heb nognooit een nieuwe motor gekocht.
    we zullen wel zien:)
    foto's hebben jullie tegoed van me;)
     
  13. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Zoals al werd gezegd iets kortere cone proberen of anders een lange cone korter maken zodat het vliegwiel nog dichter op de motor komt.
     
  14. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Toevallig nog een spare motorplate liggen dus even de dremel erin gezet.

    [​IMG]

    Nu past de JVD wel en loopt mooi in het midden van de spur/clutchbell.

    [​IMG]
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Gebruik even ringen bij je motorbouten, dan zitten de koppen noet zo op een randje en blijft alles beter zitten.
     
  16. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    bedankt,
    ik heb in de tussentijd al een motorplaat gekocht.

    mvg

    normaal ging ik de motor donderdag betalen maar men stief vader gooit roet in het eten.
    zal dus voor volgende week zijn :(
     
  17. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik kon zo snel geen ringen vinden die dik genoeg zijn alleen shims en dat schiet niet echt op.
     
  18. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    wat bedoelen jullie eigelijk met ringen?
    rondellen?
     
  19. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Ja rondellen hihi nederlanders noemen het ringetjes.
     
  20. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    dat heb ik dan ook weeral erbij geleerd:D
     

Deel Deze Pagina