Pike Perfection ombouw F3J naar F5J

1bef2e89f29ea762e057e94d97cbf0ca.jpg


Genieten vandaag!!
 
@airplanesandme

Beste Patrick,

Vanavond tussen 18 uur en 18:30 nog twee vluchten kunnen maken. Gevlogen met de LS F5J, 1800 gram, op een open terrein. Er stond nog wel wat wind, ergens rond kracht twee.
Strak blauwe lucht en een ondergaande zon.

De daalsnelheid viel niet tegen. Bovenin kon ik niet in thermiekstand vliegen (- 3 mm). Dan waaide de kist licht terug. Vanaf halverwege begon de kist te lopen en schakelde ik de thermiekstand in.

Gr. Peter
 

Bijlagen

  • 16-03-2017 1.png
    16-03-2017 1.png
    597,4 KB · Weergaven: 383
  • 16-03-2017 2.png
    16-03-2017 2.png
    579,5 KB · Weergaven: 377
@airplanesandme

Beste Patrick,

Vanavond tussen 18 uur en 18:30 nog twee vluchten kunnen maken. Gevlogen met de LS F5J, 1800 gram, op een open terrein. Er stond nog wel wat wind, ergens rond kracht twee.
Strak blauwe lucht en een ondergaande zon.

De daalsnelheid viel niet tegen. Bovenin kon ik niet in thermiekstand vliegen (- 3 mm). Dan waaide de kist licht terug. Vanaf halverwege begon de kist te lopen en schakelde ik de thermiekstand in.

Gr. Peter
Dank u Peter,
Blij dat je dit even voor me opmat. Geweldig mooi, thermiek zal zal er wel niet geweest zijn, jij haalt pakweg 33cm/s en wel erg consistent. Daar zou ik HEEL blij mee zijn. Ik geraakte niet beter dan 45cm/s met een 2kg St76.
Ik ga straks een paar plotjes posten vanop mijn PC.
vraag is dan wat ik fout doe...
Ik heb met flap geexperimenteerd omdat ik vond dat hij soms te snel ging, maar dat maakte de plotjes niet beter.
Intussen vond ik op een ander draadje wel interessante simulaties op een explorer. Je ziet het belang van traag vliegen. Ik ben dat nog niet gewoon ik vloog voordien nooit met toestellen met minde dan 60gr/dm^2

Kan het nog iets anders zijn?
Patrick
 

Bijlagen

  • IMG_3355.PNG
    IMG_3355.PNG
    940,6 KB · Weergaven: 348
Hier mijn plotjes. Nie lachen he!
 

Bijlagen

  • 2017-03-18 07_55_49-March 12+2017 12u30AM.png
    2017-03-18 07_55_49-March 12+2017 12u30AM.png
    37,3 KB · Weergaven: 397
  • 2017-03-18 07_55_49-March 12+2017 12u00AM.png
    2017-03-18 07_55_49-March 12+2017 12u00AM.png
    40 KB · Weergaven: 350
  • 2017-03-18 07_55_49-March 12+2017 11u00AM.png
    2017-03-18 07_55_49-March 12+2017 11u00AM.png
    40,5 KB · Weergaven: 338
  • 2017-03-18 07_55_49-March 12+2017 10u30AM.png
    2017-03-18 07_55_49-March 12+2017 10u30AM.png
    42 KB · Weergaven: 430
Lach je zeker niet uit, het begin is er toch ?

Het blijft natuurlijk lastig te vergelijken. Als je in de gelegenheid bent dan ben je welkom om een keer te komen vliegen in Noord (omgeving Emmen) of Oost ( Omgeving Beuningen) Nederland.

Denk de meest snelle methode om verder te komen.
 
  • Like
Reactions: bgo
Dank u!!

Ik ga zeker proberen om met wat wedstrijdpiloten te oefenen. Maar liefst niet te ver weg ;-))

Ik ben blij, ik heb nu een referentie via Peter. Ik moet vlot beneden de 40cm/s kunnen geraken.
Verder moeten die stukken van sterk hoogteverlies ervan tussen, dat haal je niet meer op.

Ik laat weten wat ik bijleer....

Patrick
 
Vandaag een nieuwe setup voor een LS uit geprobeerd. De kist weegt 1880 gram. De Mega 16/30/3 als aandrijving, prop 12 * 6, YGE 60 regelaar en een TP 850 70 C lipo.

De eerste start ging gemakkelijk naar 280 meter, ondanks dat er flink wat wind stond, kracht 3-4. Ook de start met 400 gram ballast ging prima, in 22 seconden naar 213 meter. Ik verwacht dan ook geen problemen wanneer ik na 800 gram ga. De kist is bedoeld voor dagen met veel wind.

De motor heeft als nadeel dat die die zwaar is met 142 gram. Met een prijs van 109 euro is hij wel een stuk voordeliger dan bijvoorbeeld een 1025 van Schambeck.

Door de servo's onder vleugel in te bouwen en de lipo er direct voor te leggen, was uitwegen op 107 mm mogelijk.
 
Peter, jammer dat het gewicht net onhandig uitpakt. Het lijkt me wel een ideale motor om een model van de vorige generatie om te bouwen. Deze hebben van nature al wat meer gewicht in de neus nodig.

Ik heb zelf nog een iets lichtere Mega 16/25/4 al jaren in de kast liggen. Volgens de fabrikant goed tot 2 kg. Een 30A regelaar zou voldoende zijn. Scheelt ook weer.
 
Back
Top