Pilatus PC-6 Turbo Porter

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door PH-SVV, 1 feb 2014.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    We hebben je vermogen hard nodig.....

    GJ
     
  2. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    De Porter van Bongose aan het werk!
     
    P.L. vindt dit leuk.
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Lekker stil he!
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Zweeft goed!....die Porter!.....of was hij wel eerder beneden dan jij?:p
     
  5. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    In ieder geval weet ik nu dat er niet al te ver bij mij vandaan zo'n goede sleper beschikbaar is.
    Mochten bij Bongose de zwevers op raken en hij ontwenningsverschijnselen krijgt mag hij mij gerust bellen :D

    Hmmm...het zal toch niet zijn dat ik dit gesleept worden leuk begin te vinden? :eek:
     
  6. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Stiekem even mijn draadje terug kapen :D

    Helaas kon ik niet vliegen met de Porter door een manco aan het landingsgestel, de laatste vlucht ben ik een wiel verloren met schade als gevolg.
    Dit had ik op "onprofessionele" wijze hersteld (lees terug gebogen)

    Ik mag van geluk spreken dat iemand mijn kist aan de staart ophield want daarbij werd gelijk duidelijk dat ik onvoldoende grondspeling had.
    Dit was door mij zelf niet gecontroleerd :oops:

    Binnenkort even kijken voor nieuwe dempers want die zijn ook wel erg slapjes.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2016
  7. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Sander,

    Ik heb gisteren eens gekeken of je de struts van mijn vorige porter nog kan gebruiken maar helaas, eentje is goed gebogen geweest en met het recht trekken is die gescheurd...
    Probeer eens naar VQ models te mailen of ze geen kunnen opsturen.

    Groetjes
     
  8. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb een Saito FG-30 = 30 cc benzine viertakt.
    Pichler geeft op 26-30 cc benzine, maar daar zullen ze wel tweetakt mee bedoelen.
    Hebben jullie een idee of mijn Saito ruim voldoende zal zijn voor deze Porter?
    En dan bedoel ik voor gewoon vliegen ... niet slepen.
     
  9. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Ik zou het niet kunnen zeggen, ik vlieg elektrisch.
     
  10. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik heb daar ook geen ervaring mee maar als ik kijk naar de specificaties van de motor lijkt mij dat wel doenbaar hetzij aan de lage kant.
    Groetjes
     
  11. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Okee, dankjewel!
     
  12. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Je mag rekenen op een 8kg vlieggewicht.
     
  13. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Mijn Great Planes WACO woog 7 kilo + een halve kilo benzine en die ging makkelijk op half gas los van de startbaan en omhoog.
    Maar ik zit ook met een krappe 78 dB geluidslimiet en kan daardoor niet vol gas gaan.

    Het is toch een beetje een gok of het met de Porter zal gaan dus.
     
  14. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Vliegen zal het wel doen hoor, het is net dat extra overschot in vermogen dat het leuk maakt. :D
     
  15. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Ik gok dat 3,5pk (2500watt) zo'n beetje de ondergrens is voor wat leuk is met de Porter
     
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Bij 8kg vlieggewicht is dat ruim 300W/kg. Met (minder dan) de helft valt ook prima te vliegen.....
     
  17. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2016
  18. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Ik had uitgevonden dat mijn Saito wat oversized moet zijn, zodat ik minder toeren kan draaien om zo onder onze 78 dB geluidslimiet te kunnen blijven.
    Ik zie nu dat mijn Saito in de Porter niet oversized zal zijn.
    Geen optie dus.
    Bedankt voor jullie reacties.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je kan brandstof en electro absoluut niet met elkaar vergelijken.
    Brandstof moet je echt een bepaald toerental laten draaien om wat rendement te hebben.
    Je koppel komt pas bij een hoog toerental in.
    Bij electro heb je altijd vermogen (koppel).

    Ik zou even gaan zoeken op RC-Network over die kist met motor.
    Eventueel een vraag posten.
    En je kan ook Pichler mailen.

    GJ
     
  20. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Nee, het was niet door vergelijking met electro ... het was voortschrijdend inzicht.
    De Porter is zwaarder dan m'n WACO was, dus moet m'n Saito meer toeren draaien en dan zit ik boven onze 78 dB limiet.
    (Andere maatregelen om het geluid te dempen had ik al gedaan.)
     
    Justus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina