Pilot rc super decathlon 107

Vandaag wat motorloop testjes gedaan op het vliegplein.
Gaat goed alleen zal ik misschien beter nog es mn prop nazien op een goed balanceertoestel.
Want toch denk ik dat er nog wat teveel trillingen zijn.
En wat het geluid betreft. hmmm 86db toch wat veel op 7meter afstand.
Maar was ook nog zonder motorkap. Dus met kap zou het toch ook nog iets minder moeten zijn.
Weet iemand of ik een goed toerental maak met mn zelfbouwuitlaat?Of remt mn uitlaat teveel af?
Ik meet nu 6350toeren vol gas. Motor dle55ra met biela 23x8prop.
Mvg Wes.

Zal me dan voorlopig geen zorgen maken om het toerental.
Wat ik nu nog zal doen is mousse kleven aan de binnenkant van mn motorkap.
Dit moet toch ook al veel uitmaken volgens mij.
Op naar de volgende motortest dan maar met motorkap nu deze keer.
Benieuwd hoeveel db het nu zal zijn.
Mvg Wes.

Net de binnenkant van mn motorkap bekleed met speciale mousse.
Er zijn nog een paar plaatsen kaal maar denk dat het al veel zal uitmaken.
Zullen we horen bij de volgende testloop van de motor.
Ik ben benieuwd.
Mvg Wes.

pict0033e.jpg

pict0030tc.jpg

Heb me vandaag een paar letterkes gesneden uit witte oracover en op mn motorkap gestreken. Fijn werkje maar voor met de hand en breekmes te snijden vind ik het goed gelukt.
Ik twijfel nu nog of ik de grote zwarte letters PILOT weg zal doen. Deze is ook erop gefolied met oracover.
Mvg Wes.

pict0030i.jpg

En zo zou het eruit kunnen zien. Eventjes het zwarte pilot loge weggewerkt met paint.
Wat denken jullie? Weg of pilot logo netjes laten staan?

90196909.jpg

Laatst bewerkt:
hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? gewoon uitgeprint op speciale sticker papier?

ik zou wel een strakker lettertype gebruiken, maar soit, qwestie van smaak...

Is een beetje hetzelfde lettertype die ik heb proberen te benaderen zoals op die echte decathlon.
Tja ik vind het een mooi lettertype.
Enfin ik heb dit uitgeprint op gewoon papier.
Dan op een plankje eerst witte oracover getaped daarop dan mn blad dat ik heb afgeprint en netjes vast tapen.
Met breekmes uitgesneden. Daarna heb je natuurlijk allemaal losse letters.
Dit heb ik dan netjes op eenzelfde print gelegd.
Dan heb ik speciale papierplakband die niet super kleefd erover gekleefd. Voorzichtig slepen van links naar rechts. En alles hangt netjes op mn plakband zo mooi in lijn.
Dan op motorkap kleven en met de strijkbout erover. Papierplakband er netjes van halen en de letters kleven mooi op de motorkap.
Mvg Wes.

Ik zou dat logo eraf halen. Te groot en te zwart naar mijn mening. Het is ook niet 'schaal' en het is eigenlijk gewoon reclame.

Ik heb mn prop nu eens gecontroleerd op een echt balanceertoestelleke.
Omdat ik vond dat ik tamelijk wat trillingen had.
Prop is dus perfect in balans. Dus de trillingen zullen wel normaal zijn.
Maar wat ik wel raar vind. Als ik de propeller uitlijn kom ik met een verschil van net geen 2mm tussen beide bladen. Hier kan ik niks aan veranderen uiteraard want het moet zijn dat het centergat wat schuin is geboord.
Weet iemand of dit erg is?
Mvg Wes.

Bij deze zit het tachometerke er al in.
Net een testje gedaan en wat ik wel afvraag wat er nu het juiste werkt.
Ik had onlangs een meting gedaan met een tachometer die je bij de propeller moet houden en dan kwam ik maar op een 6350 toeren.
Wat ik nu wel aflees op mn mini tachometer die op de ontsteking is aangesloten is een max toeren van een 6700 ongeveer.
Ik veronderstel dat dit nauwkeuriger is dan een hand tachometer daar dit werkt via het magneetje op de motor.
Maar is wel een groot verschil vind ik.
Mvg Wes.

Vandaag zal ik waarschijnlijk mn decathlon invliegen. Word een stressmomentje.
Natuurlijk is er iets mis met de link button van mn optima 9 ontvanger.
Had graag nog es mn failsafe opnieuw ingesteld maar het knopje doet niks meer als ik hem indruk.
Vreemd. Zal hem dan zo vliegen want alles werkt perfect.
Failsafe staat nog zoals een vorige kist. Gelukkig alles hetzelfde alleen mn rudder die een paar graden uit neutraal staat.
Volgens mij niet zo erg moest failsafe in werking treden.
Mvg Wes.

Deze namiddag mn decathlon dus ingevlogen.
Vliegt uitstekend niks moeten trimmen. Landen had ik wat moeite daar het vandaag extreem variabele wind was. Kwam van alle kanten. Wel wind dan weer volledig niks.
Enfin ik ga volgende keer met wat meer wind vliegen die ook stabiel is.
Een vluchtje of 3 gedaan. 2landingen niet mooi en 1 goede landing.
Db meting gedaan en ben verbaast dat ik toch een 80db haal met mn zelfbouw uitlaat.
Motorkap die volledig met mousse is bekleed doet goed zn werk!
Wel paar dingen die begonnen los te komen.
Zoals paar schroeven van cockpitkap.(niet zo erg) Die zal ik beter moeten vastzetten.
En 1 erger iets dat ik eigenlijk maar had gezien na vliegen. Dat is een bevestigingspunt voor de struts in de vleugel die loskwam. Dus hier moet ik meer loc-tide gaan gebruiken op de schroeven. Misschien daar wat zuinig geweest.
Denk er ook aan om het zwaartepunt een klein tikkeltje meer op de neus te gaan brengen.
Ik vond hem iets te gevoelig op hoogteroer en zeker bij het minste gas geven ging ie direct weer omhoog.
Dus misschien wat teveel op de staart maar dit zien we nog bij een volgende vlucht met meer stabiele wind.
Mvg Wes.

Hoi Wes,
Hoeveel lood heb jij moeten plaatsen?, en op welke plek?
Ga nu beginnen met deze kist, motor 35DLERA,krumscheid demper.

Geen lood moeten gebruiken.
Ik heb een dle55ra. Dus ik vermoed met een dle35ra dat je lood in de neus zal moeten toevoegen.
Ook heb ik de rudderservo vooraan.
Mvg Wes.

Back